Akvarie-forsikring ?
Fra : Michael Petersen

Dato : 22-08-05 15:52

Hej NG.

Jeg er blevet tilbudt et 850 liters akvarie til 3500,- af en kammerat.
....han snakkede noget om en ekstra forsikring, hvis akvariet var over et X
antal liter, men han var ikke sikker.

Er dette rigtigt ?
Jeg bor i eget hus.

Med venlig hislen.

Fra : Mikkel Munk

Dato : 22-08-05 16:15

"Michael Petersen" <michaelFJERN@DETTEmpetersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg bor i eget hus.
>

> Med venlig hislen.

> Den har indtil videre sparet mig for at få 426 spam-mails.

Mener en alm. indboforsikring dækker vandskader over 50 liter!

M.

Fra : Pizzabager

Dato : 22-08-05 19:39

> Jeg er blevet tilbudt et 850 liters akvarie til 3500,- af en kammerat.
> ...han snakkede noget om en ekstra forsikring, hvis akvariet var over et X
> [...]

over 250 L skal et akvarie forsikres for sig selv.. dvs det er ikke akvariet
men indboet man forsikre.. :) 850 L vand kan godt ødelægge en del..
sådan er det i lejligheder.. aner ikke med hus, men hvis du kigger din
indbos forsikring igennem, kan du sikkert finde noget om det..

kasper

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 22-08-05 22:09

Normalt dækker forsikringen hvis der er tale om "pludsligt udstrømmende"
vand fra beholdere over 40l.

De allerbedste er helt nede på et rumfang på 20l..

Men der er naturligvis selskaber der dækker dårligere end de fleste.

(Skriv endelig hvis du kunne tænke dig et godt tilbud på dine forsikringer)

/Jasper