Lille indenbordsmotor
Fra : Preben Christensen

Dato : 20-08-05 10:22

Hej

Min svoger har en 14 fods båd som er beregnet til en indenbordsmotor
men den skal ikke være større end max 4 Hk hvad kan anbefales til den??

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen
www.cobra-mc.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-08-05 14:01

"Preben Christensen" <dunder@pc.dk> skrev i

> Min svoger har en 14 fods båd som er beregnet til en indenbordsmotor
> men den skal ikke være større end max 4 Hk hvad kan anbefales til den??

En akkuboremaskine....

Jeg tvivler stærkt på, at der er så små indenbordsmotorer på markedet og som
er tilgængelige uden at skulle til kina e.lign.

Claus

Fra : Finn

Dato : 21-08-05 17:12

> [...]
> som
> er tilgængelige uden at skulle til kina e.lign.

Honda 4 takt... dem der sidder på fræsere, generatorer mm... de duer også
til småbåde

Finn

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-08-05 01:14

"Finn" <finn@kkmateriel.dk> skrev

> Honda 4 takt... dem der sidder på fræsere, generatorer mm... de duer også
> til småbåde

ja, ja, men så skal man også selv bakse noget sammen med gear, kobling og
køling. Inden man får set sig om, så har man brugt en formue og står stadig
med en papmotor, som ikke tåler det maritime miljø i længden....

Claus

Fra : ThomasB

Dato : 21-08-05 15:38

"Preben Christensen" <dunder@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Min svoger har en 14 fods båd som er beregnet til en indenbordsmotor
> men den skal ikke være større end max 4 Hk hvad kan anbefales til den??

Kunne man ikke på en eller anden måde, indbygge en påhængsmotor?

Fra : Jon KÃ¥re Hellan

Dato : 22-08-05 13:22

"Preben Christensen" <dunder@pc.dk> writes:

> Hej
>
> Min svoger har en 14 fods båd som er beregnet til en indenbordsmotor
> men den skal ikke være større end max 4 Hk hvad kan anbefales til den??

Er det en gammel båt som er tenkt til en god gammel Sabb eller Marna?

tøff .... tøff .... tøff ....

hører ikke den lyden så ofte lenger.

Jon KÃ¥re

Fra : Preben Christensen

Dato : 22-08-05 16:15

Hej

Jo det er en tøff... tøff... tøf.... den er beregnet til en lille
marstal
4 hk eller lignende

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : clausp6100

Dato : 23-08-05 07:09

Hej Preben, så ville jeg anbefale at benytte en elmotor, det er også
dejlig lydløst. Der er gode erfaringer med det!!

Mvh Claus Petersen

http://www.kandu.dk/