Ny linie i et Textarea
Fra : Morten

Dato : 20-08-05 00:30

Hej

Jeg har et textarea hvor jeg henter noget text fra en database ... men
hvordan laver jeg linieskift? ...

Jeg har prøvet at indsætte \n men det kommer bare til at stå i teksten
sådan:

"20-08-2005: tester\n"

og intet linieskift ....

/Morten

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 20-08-05 20:08

Hej, Morten!

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan laver jeg linieskift? ...
>
> Jeg har prøvet at indsætte \n men det kommer bare til at stå i teksten

Du kan sagtens skrive HTML-koder i et textarea og gemme dem i din database.
De bliver fortolket, når browseren viser din side. Du får således et
linieskift med <BR>.

En anden metode er at udskifte tegnene for linieskift med <BR> tags, inden
de bliver vist i browseren, men det hører ind under serverside scripting, så
jeg henviser til den relevante nyhedsgruppe vedr. denne løsning.

Mvh

C@rsten