Image.getWidth kan jeg ikke få til at virk~
Fra : Jakob Lund Krarup

Dato : 05-06-01 16:02

Denne metode volder mig en del besvær.

Er der en nemmere måde at finde bredde/højde på et Image? - for jeg kan ikke
hitte ud af den parameter der skal sendes med til getWidth. Jeg har ingen
ImageObserver og metoden vil ikke lade sig spise af med null.

Venlig hilsen - Jakob

Fra : Soren Staun Jorgense~

Dato : 05-06-01 17:41

"Jakob Lund Krarup" <Jakob@Krarup.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> hitte ud af den parameter der skal sendes med til getWidth. Jeg har ingen
> ImageObserver og metoden vil ikke lade sig spise af med null.

java.awt.Component implementere ImageObserver - så brug "this"

int w = img.getWidth( this);

Søren Staun Jørgensen

Fra : Brian Matzon

Dato : 05-06-01 22:22

"Jakob Lund Krarup" <Jakob@Krarup.net> wrote in message
> [...]
> hitte ud af den parameter der skal sendes med til getWidth. Jeg har ingen
> ImageObserver og metoden vil ikke lade sig spise af med null.

Med mindre dit program er console only, har du en ImageObserver -
den component (typisk Canvas eller Panel) som billedet skal tegnes
på. Hvis dit program ikke har et gui, kan du bare lave en component,
og så give den med som parameter.
Grunden til alt dette med en ImageObserver, er fordi java i (den model)
antager at billeder loades og tegnes asynkront.

/Brian Matzon

Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 07-06-01 00:27

Jakob Lund Krarup wrote:

> [...]
> hitte ud af den parameter der skal sendes med til getWidth. Jeg har ingen
> ImageObserver og metoden vil ikke lade sig spise af med null.

Du kan evt. lave et ImageIcon med: ImageIcon(Image image)
og så bruge getIconHeight() og getIconWidth på denne.
Det er måske ikke den mest datalogisk rigtige måde,
men det burde virke.

Martin Bæk

Fra : Jacob Møller

Dato : 07-06-01 13:44

> [...]
> hitte ud af den parameter der skal sendes med til getWidth. Jeg har ingen
> ImageObserver og metoden vil ikke lade sig spise af med null.

Hvorfor vil "metoden vil ikke lade sig spise af med null." ?

Med venlig hilsen,
Jacob
www.kiloo.dk