Har nogen et godt råd?
Fra : Marberg

Dato : 19-08-05 17:26

Har tænkt mig at købe en lille båd der skal bruges i farvandet omkring Læsø.
Fortrinsvis skal den bruges til fritidsfiskeri/lystfiskeri. Der må gerne
være plads til 3-4 og det behøver ikke nødvendigvis at være en
speedbådslignende tingst, men en god og stabil båd og motor.
Det bliver først aktuelt i 2007 så jeg har lidt tid til at få den helt
rigtige båd.
Har nogen et bud på hvad der egner sig til lige det behov??

Med venlig hilsen
marberg

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-05 21:29

"Marberg" <marberg@adslhome.dk> skrev
> Har tænkt mig at købe en lille båd der skal bruges i farvandet omkring
> Læsø.

Hvad er budgettet?

/Martin

People say i'm bad, but I sure feel good !!

Fra : Marberg

Dato : 20-08-05 05:41

Martin [5220] skrev:
> "Marberg" <marberg@adslhome.dk> skrev

> Hvad er budgettet?

Ja det kom jeg jo slet ikke ind på, men et sted mellem 40.000 og 60.000
eller måske lidt mindre. Jeg ved ikke hvor meget båd man får for de
penge,men det er er vigtigt at båden passer til det den skal bruges til!

MVH
marberg

Fra : Preben Christensen

Dato : 20-08-05 09:53

Du må gerne skrive lidt mere om hvad du ønsker
Skal det være en man kan sidde inde i når det regner?
Skal der være toilet?
Skal det være en på trailer?
Så jo mere du beskriver hvad den skal bruges til jo bedre er det at
rådgive
dig
Skal du have konen med i længere tid skal hun jo også kunne lade vandet
o.s.v.

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen
www.cobra-mc.dk

Fra : Marberg

Dato : 20-08-05 10:38

Preben Christensen skrev:

> Skal det være en man kan sidde inde i når det regner?
Ja det kunne det godt være.
Skal der være toilet?
Det er ikke nødvendigt.
> Skal det være en på trailer?
Ja det skal det.
> Så jo mere du beskriver hvad den skal bruges til jo bedre er det at
> rådgive dig
> Skal du have konen med i længere tid skal hun jo også kunne lade vandet

Nej, sejlads er absolut noget for hende!!!

Og som jeg skrev i mit første indlæg er det kun til fritidsfiskeri/med
et par venner og alene, måske også røgte et par ruser/garn.
Navigation samt ekkolod vil også være et plus!
Håber det er nok, ellers ved jeg ikke hvad du mener, men jeg tænker i
noget med Ryds/ Cresent eller noget der er velegnet og ikke i kr.
100.000 klassen. Er det svar nok?

Hilsener
Marberg

Fra : Preben Christensen

Dato : 20-08-05 11:52

Som Claus anbefaler gå rundt med konen (det er gerne dem der bestemer i
sidste ende) en tur
på havnen og find ud af hvilken smag det skal være og forklar hende at
hvis
hun er med ude at sejle i en åben jolle og skal tisse ( det skal de som
regel) så er hun nødt til at være til skue for andre og det bryder de sig
bestemt ikke om , vi mænd har det lettere på dette område, men ryds eller
cresent er ikke et dumt valg de er begge stabile at fiske fra,
spørg en på havnen om i evt. kan få en tur med ud (det plejer ikke at være
noget problem) for at finde ud af om det er en båd der passer jer evt. lej
en en dags tid det er jo en dyr investering hvis det ikke er den rette båd
køber

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen
www.cobra-mc.dk

Fra : Marberg

Dato : 20-08-05 16:15

Preben Christensen skrev:

men ryds eller cresent er ikke et dumt valg de er begge stabile at
fiske fra,

Jeg ved ikke i hvilket prislag de ligger, men det er vel afhængigt
hvilket udstyr der er i?

Venlig Hilsen
Marberg

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-08-05 10:28

> [...]

> Fortrinsvis skal den bruges til fritidsfiskeri/lystfiskeri. Der må gerne
> være plads til 3-4 og det behøver ikke nødvendigvis at være en

Du skal kigge efter et af de kendte mærker i kabinebåde, så går du ikke helt
galt i byen. Tag også en tur rundt i havnene og se, hvad andre fiskere
bruger. Der er også tit anmeldelser af den slags både i sportsfisker
magasinerne.

Claus