skifte baggrund i TD, som hover effekt
Fra : Mads Nørskov

Dato : 19-08-05 11:14

Jeg har opdelt nogle link, i en table, hvor jeg ønsker at lave en
hover effekt, således at baggrunden skifter farve når musen går
ind over linket. Men hvordan tildeler jeg denne kommando??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Georg OLE Peter HART~

Dato : 19-08-05 12:22

Mads Nørskov skrev:
> Jeg har opdelt nogle link, i en table, hvor jeg ønsker at lave en
> hover effekt, således at baggrunden skifter farve når musen går
> ind over linket. Men hvordan tildeler jeg denne kommando??

dette kan måske gi. et hint - indsat i stysleheet:

   a:hover {
   color:Aqua;
   background-color: #bb2222;
   }
jeg tror, det er hvad jeg bruger - evt med 'en class' på!
hilsen 'skipper'

Fra : Mads Nørskov

Dato : 19-08-05 12:56

Det har jeg prøvet, men det ændrer kun baggrunden bag teksten og ikke i
hel TD'en

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-08-05 13:27

Mads Nørskov skrev:

>Det har jeg prøvet, men det ændrer kun baggrunden bag teksten og ikke i
>hel TD'en

Hvis du vil have hjælp, så vær rar at følge den gængse netikette,
dvs. svare under det citerede og nøjes med at citer det du
direkte svarer på.

Du bliver også gjort tydeligt opmærksom på det, når du svarer på
et indlæg på html.dk.

Da jeg regner med at du følger det fremover, så får du to mulige
løsningsmodeller.

Sæt en display: block ind på din a, sæt width og vt. også height
til 100%.

Eller bruge onmouseover.

onnouseover = "this.style.backgroundImage='url(bg.gif)';"
onmouseout = "this.style.backgroundImage='url(bg2.gif)';">

Jeg vil foretrække den sidste.
--
Knud

Fra : Christoffer

Dato : 19-08-05 13:56

> onnouseover = "this.style.backgroundImage='url(bg.gif)';"
> onmouseout = "this.style.backgroundImage='url(bg2.gif)';">
jeg plejer at bruge
onmouseover="this.className='over'"
onmouseout="this.className='normal'">
men hvad er forskellen på this.classname og this.style?

--
Christoffer

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-08-05 16:04

Christoffer skrev:

>men hvad er forskellen på this.classname og this.style?

At bruge this.classname er langsommere og tungere for browserne,
efter hvad nogen hævder, så skal hele sidens dom genskabes.

Hvor meget det betyder i praksis ved jeg ikke, men er det kun en
ting, man ønsker ændret ville jeg foretrække den enklest mulige,
this style.

Ville jeg derimod ændre flere egenskaber, så ville jeg bruge
this.classname.
--
Knud