Skift af impel på Yamaha 8CMH påhængsmotor
Fra : Claus Vitting

Dato : 18-08-05 19:53

Kære NG,

håber virkelig på lidt hurtig hjælp.

Jeg har forsøgt at få udskiftningen udført hos "min" marineforretningen, men
de yar desværre ikke tid.

Da vi har glædes os til en tur i weekenden, er jeg lidt panisk ...

I instruktionsbogen står der (naturligvis) ikke noget om udskiftning af
impel, men jeg er stille og roligt gået i gang.

Jeg har løsnet 4 skruer, nederst på benet, hvilket har bevirket at de
nederste ca. 30 cm af benet kan fjernes lidt. Hvor meget "lidt" afhænger af
valgt gear. Det er med andre ord den "pind" der går ned i gearet, som gør at
jeg ikke kan fjerne den nederste del helt eller i hvert fald mere end de
max. 15 mm jeg kan få det adskilt lige nu.

Nogle som har en fordøjelig tegning, kan beskrive nogenlunde princippet om
hvordan, eller en eller anden, som jeg kan ringe til og få et godt råd ... ?

På forhånd 1000 tak for hjælpen.

Mvh.

Claus Vitting
Mobil 40 90 80 01 (ringer naturligvis gerne tilbage)

Fra : Claus Vitting

Dato : 18-08-05 20:05

PAUSE,

jeg tror at jeg måske har løst opgaven foreløbigt ...

Undskyld ulejligheden !

Mvh.

Claus Vitting