Tabs i Firefox?
Fra : ----P.Sir----

Dato : 17-08-05 22:40

Lige gået over til Firefox - men kan ikke få Tabbed browsing til at virke. I
Maxthon,som jeg kommer fra, er det sådan, at hvis man åbner en ny side,
f.eks. fra sine bogmærker, så laver den en ny tab - faneblad - ved siden af
den side, man allerede var på. Begge er nu tilgængelige.
I Firefox kan jeg kun få den til at erstatte den oprindelige side. Men det
er sikkert mig der overser et eller andet. Men hvad?
Psørensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-08-05 23:53

Den 17-08-05 23.40 skrev ----P.Sir---- følgende:

> Lige gået over til Firefox - men kan ikke få Tabbed browsing til at virke.

Tag et kig på afsnittet "Sådan bruger du faneblade":
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-brug.html

Tjek evt. også indstillingsmulighederne på denne side:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-installation.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-08-05 00:31

Kim Ludvigsen skrev:

>Tag et kig på afsnittet "Sådan bruger du faneblade":

Firefox er ikke min primære browser, så jeg har ikke noget
praktisk problem, men jeg ville prøve at få de der faneblade
frem, og det kan jeg bare ikke. Jeg kan slet ikke få en bjælke
med faneblade frem.

--
Bertel

Fra : ----P.Sir----

Dato : 18-08-05 08:42

Ja, jeg er også allerede gået tilbage til min Maxthon browser. Meget nemmere
at gå til, masser af valgmuligheder, som man ikke skal læse lange
vejledninger for at hitte ud af. Prøv f.eks. at se "tab" valgmulighederne
under Maxthon indstillinger. Bare et flueben ved de ønskede funktioner.
Kan ikke være nemmere.
Men jo klart, at Firefox uden tvivl er besnærende, hvis man kun kommer fra
IE.
/sørensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-08-05 09:26

----P.Sir---- skrev:

> [...]
>vejledninger for at hitte ud af. Prøv f.eks. at se "tab" valgmulighederne
>under Maxthon indstillinger. Bare et flueben ved de ønskede funktioner.

Ikke? Jeg har ikke prøvet Maxthon, men jeg tvivler på at den er
nemmere end Opera.

>Men jo klart, at Firefox uden tvivl er besnærende, hvis man kun kommer fra
>IE.

Firefox er nok en okay browser, men den frister ikke en
Operabruger.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-08-05 09:46

Den 18-08-05 01.31 skrev Bertel Lund Hansen følgende:

> Firefox er ikke min primære browser, så jeg har ikke noget
> praktisk problem, men jeg ville prøve at få de der faneblade
> frem, og det kan jeg bare ikke. Jeg kan slet ikke få en bjælke
> med faneblade frem.

Af en eller anden grund har Mozilla-folkene valgt, at fanebladsbjælken
skal skjules, når kun et faneblad er åbent. Du skulle meget gerne få
åbnet bjælken, hvis du åbner en side i et nyt faneblad, prøv at
midterklikke på et link. Du kan også gå ind i indstillingerne og vælge
altid at få vist fanebladene, indstillingen gør dog ingen forskel, før
du har haft genstartet Firefox eller åbnet bjælken manuelt. Derefter
vises den altid.

Begge dele kan læses på de to tidligere bragte links.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få et flot eller sjovt vandmærke på skærmen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-08-05 11:16

Kim Ludvigsen skrev:

>skal skjules, når kun et faneblad er åbent. Du skulle meget gerne få
>åbnet bjælken, hvis du åbner en side i et nyt faneblad, prøv at
>midterklikke på et link.

Det er det der virker ulogisk - at man skal klikke på en særlig
måde for at få fanebladene frem, men tak for hjælpen.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-08-05 11:39

Den 18-08-05 12.16 skrev Bertel Lund Hansen følgende:

> Det er det der virker ulogisk - at man skal klikke på en særlig
> måde for at få fanebladene frem, men tak for hjælpen.

Det er for at Operabrugerne stadig skal kunne synes, de har en bedre
browser. Man skal dog ikke klikke på en bestemt måde som sådan, man skal
bare åbne et link i et nyt faneblad, det kan såmænd også gøres på andre
måder. Og som nævnt kan man vælge at få vist fanebladsbjælken hele tiden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tema med alt hvad det er nødvendigt at vide om nyhedsgrupperne.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-08-05 22:44

Kim Ludvigsen skrev:

> Af en eller anden grund har Mozilla-folkene valgt, at
> fanebladsbjælken skal skjules, når kun et faneblad er åbent.

Den indstilling sætter jeg stor pris på. Jeg har ikke brug for en
fanebladsbjælke når der ikke er nogle faneblade (altså når der kun
er én side i browservinduet).

Det eneste jeg kan forestille mig at bjælken skulle bruges til (i
den situation), var at åbne et nyt faneblad - det gøres langt
hurtigere med Ctrl-T.

> Du skulle meget gerne få åbnet bjælken, hvis du åbner en side
> i et nyt faneblad, prøv at midterklikke på et link.

Alternativ: Ctrl-klik
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-08-05 23:31

Den 18-08-05 23.43 skrev Jens Gyldenkærne Clausen følgende:

> Den indstilling sætter jeg stor pris på.

Ok, det er så smag og behag. Jeg har normalt altid flere faneblade åbne,
og jeg bruger netop bjælken til at åbne nye faneblade (jeg foretrækker
at bruge musen frem for tastekombinationen).

> Alternativ: Ctrl-klik

Eller højreklik, og vælg Åben link i nyt faneblad, eller træk linket op
på fanebladsbjælken (hvis den er åben), eller Skift-klik (kræver, at man
har sat link til at blive åbnet i nyt faneblad i stedet for nyt vindue).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Man bliver aldrig for gammel til computer og internet. Læs om Signe som

Fra : ----P.Sir----

Dato : 19-08-05 09:46

Efter disse mange forslag og alternative forslag kan jeg kun anbefale
Maxthon igen. Det er altså noget mere nemt at gå til, også hvad faneblad
angår - synes jeg ihvertfald.
Psørensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-05 12:07

----P.Sir---- skrev:

>Efter disse mange forslag og alternative forslag kan jeg kun anbefale
>Maxthon igen.

Jeg kan se på dens hjemmeside at det er en overbygning til IE.
Hvis man er utryg ved IE, er Maxthon altså ikke nogen løsning.

--
Bertel

Fra : logiko

Dato : 23-08-05 17:58

Hej P.

For at få tabbed browsing til at virke ordentligt vil jeg foreslå dig at
installere denne udvidelse til firefox, gå ind på denne side i firefox
browseren og tryk så på installer:
https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=625
Der efter skal du genstarte firefox, gå ind i
Funktioner>udvidelsesmoduler find modulet "Tab mix" højreklik på det og
tryk instilninger. Så for du mulighed for at komfigurere tabbed browsing
lige som du vil have det. Tigtig mange fede funktioner held og lykke.
Efter jeg fandt ud af at man kan finde nogle super gode
udvidelsesmoduler til Firefox synes jeg det er en rigtig god browser,
ellers ville jeg nok have brugt Enigma Browser. Her finder du flere
udvidelsesmoduler til Firefox:
https://addons.mozilla.org/?application=firefox

Hilsen Jonas Dalmose

http://www.kandu.dk/

Fra : logiko

Dato : 23-08-05 19:22

Hej P.

Jeg skrev om Tab Mix til dig, men nu er der kommet en Tab Mix Plus som
er endnu bedre, den kan du installere i stedet for Tab Mix, du kan finde
den her, men husk du kan kun installere hvis du bruger Firefox til at se
siden: https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=1122

Held og lykke.
Hilsen Jonas Dalmose

http://www.kandu.dk/