vertical streg med farve (tabel eller pixe~
Fra : Theis Dahl

Dato : 16-08-05 21:14

Hej Alle

Jeg er ny her på HTML.dk

Ville høre om i kunne hjælpe mig...

kan ikke rigtig styre de verticale blå streger på siden, er lavet
som tables...
Hvad ville man ellers gøre ?

se exempel her: graphicarts.dk/larsen-larsen

Er der nogle der kan hjælpe mig?

MANGE TAKKER
//Theis

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-08-05 08:18

Theis Dahl skrev:

> Jeg er ny her på HTML.dk

Til orientering - du skriver i en nyhedsgruppe der ikke er en del
af HTML.dk. Se evt. her: <http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>.

> kan ikke rigtig styre de verticale blå streger på siden, er lavet
> som tables...

> se exempel her: graphicarts.dk/larsen-larsen

Jeg kan ikke se hvilke streger du mener. Prøv at beskrive problemet
lidt mere konkret.

NB: Der er fejl i din xhtml-kode. Det er en god ide at starte med
at rette dem (har ikke tjekket css-koden, da fejlene i xhtml-koden
forhindrer validering af css-delen).
Se evt. om validering her: <http://www.html-faq.dk/1005.asp>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Theis Dahl

Dato : 17-08-05 09:51

Hej Jens,

Hvis du kigger på siden "profil", "trykkeri" eller "design" fra
menu'en
kan du se de blå streger som deler de 2 spalter op!

Dem kan jeg ikke få til at aligne med teksten - DE STARTER OVER
TEKSTEN OG GÅR NED UNDER DER HVOR TEKSTEN SLUTTER... Øvvv

//Theis

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-08-05 11:27

Theis Dahl skrev:

> Hvis du kigger på siden "profil", "trykkeri" eller "design"
> fra menu'en

- altså siderne <http://graphicarts.dk/larsen-larsen/profil.htm>,
<http://graphicarts.dk/larsen-larsen/trykkeri.htm> og
<http://graphicarts.dk/larsen-larsen/design.htm> ... (hint: direkte
link til eksempelsiden er altid at foretrække).

> kan du se de blå streger som deler de 2 spalter op!

Ja - her kan jeg fint se dem.

> Dem kan jeg ikke få til at aligne med teksten - DE STARTER
> OVER TEKSTEN OG GÅR NED UNDER DER HVOR TEKSTEN SLUTTER... Øvvv

Lad venligst være med at råbe
(se evt. <http://www.usenet.dk/netikette/larm.html>)

Jeg vil tro at du skal kigge på margen og fyld (padding) for p-
elementerne og måske også td-elementerne på siden. Men start med at
validere siden - så bliver det lettere at finde frem til en
løsning.

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen