Rexton - kørekort?
Fra : Mogens

Dato : 16-08-05 20:55

En kollega nævnte idag, at han er nødt til at erhverve sig et nyt kørekort,
hvis han vil trække sin store campingvogn efter subj. Han har ellers alle
stempler i kortet i forvejen (pånær BE), men har fået at vide, at dét ikke
er nok.

Trailerkortet skal erhverves - trods stort kørekort inkl. hænger.
Er dét virkeligt rigtigt, at man i så fald skal tage BE'eren?
www.sikkertrafik.dk/164b3e80

--
Mvh MK
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-08-05 21:04

Mogens skriver:

> [...]
> stempler i kortet i forvejen (pånær BE), men har fået at vide, at dét ikke

Fy for satan 2 tons bil der må trække 3500 kg i følge:
<http://www.rexton.no/netspinner/db1-rexton/internet/html/docs/Rexton_tekniskedata.pdf>

Hvor stor en "gig" har han (totalvægt) ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-05 21:00

> [...]
> stempler i kortet i forvejen (pånær BE), men har fået at vide, at dét ikke

Hvis reglerne ikke er lavet om og det tror jeg ikke på det område så burde
hans store hængerkort gælder til B C D.

Men hvis han har taget stort hænger fornylig så kan det da godt være at det
er lavet om.
Men da jeg fik stort hænger gjaldte det til alle kategorier (10 år siden.)

Allan

Fra : Mogens

Dato : 16-08-05 21:02

"Allan Møller" <nosmap> wrote in message

> [...]
> hans store hængerkort gælder til B C D.
> Men hvis han har taget stort hænger fornylig så kan det da godt være at

Kortet er erhvervet for 40 år siden - ved mili...

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-05 21:08

> Kortet er erhvervet for 40 år siden - ved mili...

Så må det da være en fejl at han ikke har fået stemplet til B/E i kortet.
Stort set samtlige min kollegaer har taget kortet for +20 år siden og de har
alle B/E med i deres kørekort (nye model idkort).

Allan

Fra : Mogens

Dato : 16-08-05 21:17

> [...]
> har
> alle B/E med i deres kørekort (nye model idkort).

Jamen hvis han aldrig har fået ombyttet kortet?
I princippet ville en ombytning klare ærterne?

Fra : Leonard

Dato : 16-08-05 21:20

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>Er dét virkeligt rigtigt, at man i så fald skal tage BE'eren?

Nej, hvis han har C/E så er det rigeligt:

Bemærk stk. 3.

Fra Bekendtgørelse om kørekort
BEK nr 801 af 22/09/2003

§ 10. Kørekort til kategori E (stort påhængskøretøj) giver ret
til at føre:

1) Vogntog bestående af en almindelig bil og et påhængskøretøj, som
ikke henhører under kategori B (kategori B/E).

2) Vogntog bestående af en lastbil og et påhængskøretøj med en
tilladt totalvægt på over 750 kg (kategori C/E).

3) Vogntog bestående af en stor personbil og et påhængskøretøj med
en tilladt totalvægt på over 750 kg (kategori D/E).

Stk. 2. Kørekort til kategori B/E giver alene ret til at føre stort
påhængskøretøj i forbindelse med almindelig bil (kategori B).

Stk. 3. Kørekort til kategorierne C/E og D/E giver tillige ret til at
føre stort påhængskøretøj i forbindelse med almindelig bil (kategori
B).

Stk. 4. Kørekort til kategori C/E giver tillige ret til at føre
køretøjer omfattet af kategori D/E, når indehaveren har erhvervet
kørekort til kategori D. Kørekort til kategori C/E giver endvidere ret
til at føre lastbil med tilkoblet blokvogn.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Mogens

Dato : 16-08-05 21:25

"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message

> Nej, hvis han har C/E så er det rigeligt:

Tak!

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 16-08-05 21:07

Mogens wrote:
> [...]
>
> Trailerkortet skal erhverves - trods stort kørekort inkl. hænger.
> Er dét virkeligt rigtigt, at man i så fald skal tage BE'eren?

Ring til politiet, det koster næsten ikke noget, og de vil gerne hjælpe...

Thore

Fra : Mogens

Dato : 16-08-05 21:16

"SmaRTrxxv" <forgetit@nospam.dk> wrote in message

> Ring til politiet, det koster næsten ikke noget, og de vil gerne hjælpe...

De har lukket...

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 17-08-05 07:15

Mogens wrote:
> "SmaRTrxxv" <forgetit@nospam.dk> wrote in message

> De har lukket...

Har de lukket politiet!!!!!!!
Er du helt sikker?

Thore

Fra : Mark Sandberg

Dato : 17-08-05 10:58

"SmaRTrxxv" skrev i en meddelelse:

> Har de lukket politiet!!!!!!!
> Er du helt sikker?

Ikke i Holstebro, der skyder de varselskud efter en fartsynder - det er
selvfølgelig også ude VESTÅ...

/Mark.