Terkild Præsthnin Terkildsen
Fra : ng

Dato : 16-08-05 18:52

På fkt. 1840 (på Dansk Data Arkiv) for Hjørring købstad er der i Sandergade
en 13-årig logerende ved navn Terkild Præsthnin Terkildsen.

Ham vil jeg gerne "stifte nærmere bekendtskab med". Er der evt. nogen, der
har adgang til fkt. 1845 og i så fald kan se, om han figurerer der, for så
er der forhåbentlig oplysning om hans fødesogn ?

venlig hilsen

Frede Nielsen

Fra : beskpe@hotmail.com

Dato : 17-08-05 09:04

Ja, det er jo en mulighed - eller du kunne selv slå ham op på DDA i
Hjørring tællingen 1834 !
Indtasteren staver ham blot her som "Thorkild Præstonius Thorkildsen"
- så det er vigtigt, at have fantasien med !

Med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen

Fra : ng

Dato : 18-08-05 18:50

Tak for svaret, Bent.

Når han som ca. 7-årig befinder sig i Hjørring, kan jeg forhåbentlig også
finde ham født der, så det vil jeg efterprøve snarest.

venlig hilsen

Frede Nielsen

Fra : Lars Foller Larsen

Dato : 18-08-05 21:45

Hej Frede

du kan kikke efter ham her.

THORKILD PRAESTHUUS THORKILD
Male
Event(s):
Birth: 31 JUL 1827
Christening: 02 AUG 1827 Sankt Hans, Hjorring, Denmark
Parents:
Father: THORKILD THORKILDSEN
Mother: ANE JENSEN

mvh
Lars

Fra : ng

Dato : 19-08-05 20:47

"Lars Foller Larsen" <follerR_EMOVE@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Event(s):
> Birth: 31 JUL 1827
> Christening: 02 AUG 1827 Sankt Hans, Hjorring, Denmark

Hej Lars

Tak for oplysningen om både fødselsdato og sogn.

venlig hilsen
Frede Nielsen