højde på 100%
Fra : Christoffer

Dato : 16-08-05 17:39

Hej, så er den gal igen
Nogen der kan forklare mig hvad der sker her?
http://motherdk.dk/s2a/guard/
siden bliver jo meget mere end 100%

Fra : Thomas gade

Dato : 16-08-05 19:50

Christoffer wrote:

>Hej, så er den gal igen
>Nogen der kan forklare mig hvad der sker her?
>http://motherdk.dk/s2a/guard/
>siden bliver jo meget mere end 100%

Du har sagt at siden skal være 180px +100% så selvom din rammer er
angivet til 98 procent udvider den sig automatisk med indholdet.

Hvis du vil hav din side til at tilpasse sig i højden alt efter
opløsning på skærmen kan du kun opgive height i procent.

Mvh Thomas

Fra : Christoffer

Dato : 16-08-05 20:17

"Thomas gade" <dazzle@frac.invalid> skrev i en meddelelse

> Du har sagt at siden skal være 180px +100% så selvom din rammer er angivet
> til 98 procent udvider den sig automatisk med indholdet.
hmm.. var ellers overbevist om at jeg hvis jeg angav height 100% på html'en,
så ville de 180px blive indregnet i resten af sidens procenter.. åbenbart
ikke tilfældet

Fra : Thomas gade

Dato : 16-08-05 20:41

Christoffer wrote:

> [...]
>så ville de 180px blive indregnet i resten af sidens procenter.. åbenbart

Nej den angiver blot højden på body, men det ville ellers gøre det
lettere at skalere ihøjden.

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-08-05 00:48

Christoffer <christoffer@buur.info> skrev:

> siden bliver jo meget mere end 100%

Prøv at lade indholdet starte oppe under det sorte felt,
og flyt teksten ned hvor den skal være med padding:Xpx.

Højde er altid et stort problem, for hvad skal den beregnes
ud fra når browserens vindueshøjde er forskellig fra bruger
til bruger - og browserne er også forskellige - og brugerens
opsætning, værktøjslinier og så videre.

Pas også på med

#ramme {
width: 800px;
}

Sæt den hellere til 760px, og allerbedst en fleksibel bredde.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk