HS-4W
Fra : Torben Andresen

Dato : 16-08-05 12:26

Jeg har et Nokia HS-4W bluetooth headset som jeg gerne vil benytte sammen
med min IBM Thinkpad R51 til f.eks. Skype telefoni.

Kan man det?

Min Thinkpad kan godt se headsettet og paire med det. Men skal jeg så have
en driver installeret derudover?

/Torben

Fra : JMo.

Dato : 16-08-05 20:25

Torben Andresen wrote:

> Jeg har et Nokia HS-4W bluetooth headset som jeg gerne vil benytte
> sammen med min IBM Thinkpad R51 til f.eks. Skype telefoni.
>
> Kan man det?

Formodentligt ja. (Hvis Thinkpad'ens Bluetooth-dims understøtter headset-
profil, eller kan opgraderes til at gøre det. Men det kan de fleste)

> Min Thinkpad kan godt se headsettet og paire med det. Men skal jeg så
> have en driver installeret derudover?

Bruger du den Bluetooth-driver der er indbygget i WinXP-SP2? Den
understøtter af uransagelige grunde ikke headset-profil, og kan derfor ikke
snakke fornuftigt sammen med headset. Du skal have fat i en
driver/Bluetooth Manager som passer til den Bluetooth enhed der sidder i
din maskine. Den mest almindelige er Widcomm's BTW. Prøv at ta' et kig på
de driver-cd'ere der formodentligt fulgte med maskinen.

Fra : Torben Andresen

Dato : 16-08-05 21:44

> [...]
> din maskine. Den mest almindelige er Widcomm's BTW. Prøv at ta' et kig på
> de driver-cd'ere der formodentligt fulgte med maskinen.

Ja den er installeret med XP-SP2's BT drivere.

Jeg prøver at se hvad IBM har af drivere på deres hjemmeside, og så må jeg
hellere se hvad der er på de medfølgende CD'er. Tak for dit svar.

/Torben

Fra : Torben Andresen

Dato : 17-08-05 10:49

> [...]
> din maskine. Den mest almindelige er Widcomm's BTW. Prøv at ta' et kig på
> de driver-cd'ere der formodentligt fulgte med maskinen.

YES nu virker det!! Som du sagde, så skulle jeg installere Widcomm's
drivere, som kan hentes på IBM's hjemmeside. Der hedder de:

IBM Bluetooth II
Windows 2000, XP 12 Feb 2004
v1.4.3.4

Mange tak for hjælpen!