Fylde hele skærmen...
Fra : Peter Nielsen

Dato : 15-08-05 14:53

Hej.. Først havde jeg et problem at den ene tabel forsvandt ned under den
anden... så lavede jeg sådan en W3 validering og så virkede det næsten...
har aldrig brugt det der W3 der før, men nu havde jeg lige tid...

Men nu kan jeg ikke få den til at fylde sig helt ud i skærmen... altså
nedaf... gider ik at ha det tomme plads forneden... hvis i forstår... tjek
siden www.pedn.dk/default.asp

MVH
Peter

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 15-08-05 17:52

In news:<43009e42$0$1993$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>
Peter Nielsen typed:
> [...]
>
> Men nu kan jeg ikke få den til at fylde sig helt ud i skærmen... altså
> nedaf... gider ik at ha det tomme plads forneden... hvis i forstår...

Ved ikke hvad opløsning du bruger, men ved 1600x1200 var siden stadig
for lang til at blive vist.

Og mens jeg er i gang, du kan ikke under nogen omstændigheder tvinge
brugeren til, at se en side på en bestemt måde i en bestemt størrelse,
hverken via scripts eller andre fiksfakserier. _DET KAN IKKE LADE SIG
GØRE_.

Beklager jeg kom til at råbe lidt højt ;-(

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg
--
Internettet er for alle!
http://80.62.61.212/webuseability/index.asp

Fra : Peter Nielsen

Dato : 16-08-05 07:59

Hvad mener du med at jeg prøver at tvinge... jeg bøvlede videre igår og
fandt ud af at hvis man i satte en height: 100% på body og html så virkede
det.. så kunne man også sætte height 100% på en tabel uden at der behøves at
være noget forneden... så du har nok set siden efter at jeg selv fandt en
løsning

Peter

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 16-08-05 15:44

In news:<43018eb8$0$2011$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>
Peter Nielsen typed:
> Hvad mener du med at jeg prøver at tvinge...

Fordi spørgsmålet bliver med med at gå igen og hver gang handler det om,
at siden skal se ud på en bestemt måde, uanset prisen for brugerne. Og
det hænger mig ud af halsen. For resultatet bliver at siderne kun kommer
til at "virke" ved en bestemt skærmopløsning selvfølgelig maksimeret.

Height er i øvrig ikke en gyldig attribut i HTMLhvis du forsøger at
validere efter strict, så fejler siden.

Brugt i CSS giver det ikke nogen fejl, lige nu!

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
http://80.62.61.212/webuseability/skabelon.asp