vandret scroller??
Fra : Rune Thougaard

Dato : 14-08-05 23:03

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

Når denne tekst står øverst på min side, og jeg laver højden mindre på min
browser så laver den en lodret scroller som den skal, men den laver også en
vandret scroller, som ikke bør være der. Hvordan undgår jeg dette?

Rune

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-08-05 23:14

Rune Thougaard wrote:

> [...]

> på min browser så laver den en lodret scroller som den skal, men den
> laver også en vandret scroller, som ikke bør være der. Hvordan undgår

Du finder det sted, som er for bredt til browservinduet, når der bliver
indsat en lodret scrollbar. Gør dette element mindre eller undlad at sætte
en bredde på, så slipper du for den vandrette scrollbar.

Din symptombeskrivelse lyder som om du ser siden i IE og at du førhen har
haft din side til at sætte IE i quirks-mode. Med den nye DTD sætter du IE i
standards-mode. Så får man den slags overraskelser.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Rune Thougaard

Dato : 14-08-05 23:36

> Du finder det sted, som er for bredt til browservinduet, når der bliver
> indsat en lodret scrollbar. Gør dette element mindre eller undlad at sætte
> en bredde på, så slipper du for den vandrette scrollbar.

Jeg må hellere komme med et eksempel, for som jeg forstår dig, så vil du i
mit tilfælde have at jeg skulle fjerne min brede på min content eller gøre
den mindre, i så fald, så giver det ikke det ønskede resultat.

Rune

Fra : Rune Thougaard

Dato : 14-08-05 23:47

> Jeg må hellere komme med et eksempel, for som jeg forstår dig, så vil du i
> mit tilfælde have at jeg skulle fjerne min brede på min content eller gøre
> den mindre, i så fald, så giver det ikke det ønskede resultat.

Glemte mit eksempel, men jeg fik løst problemet i min anden tråd. Tak for
hjælpen med det.

Rune