Fyr
Fra : mess

Dato : 14-08-05 21:51

Hej NG

Jeg har lige et spørgsmål angående Fyr , det jeg ønsker at vide er om et Fyr
med en trekant der vender med spidsen ned af , hvad kaldes det ??
Det står ude ved Egense lige over for campingspladsen.

Martin

Fra : Madsen

Dato : 14-08-05 22:12

mess wrote:
> [...]
> ??
> Det står ude ved Egense lige over for campingspladsen.

Båke
Den du omtaler er den bagerest som sammen med "salt og peber" angiver
fyrlinien(indsejlingen til limfjorden) fra Hals barre fyr til sejlrenden
drejer ved "salt og peber"( som står ved Korsholm ud til Hådybet).

--
Hilsen Madsen

Fra : Madsen

Dato : 15-08-05 11:19

Madsen wrote:

> Båke

Den rigtige betegnelsen er Fyrbåke (Light beacon).

> [...]
> fyrlinien(indsejlingen til limfjorden) fra Hals barre fyr til
> sejlrenden drejer ved "salt og peber"( som står ved Korsholm ud til

Der står desuden en Båke på en stenstak næsten ude ved "salt og peber" men
det er kun et dagmærke, om natten anvendes "salt og peber".
--
Hilsen Madsen

Fra : Poul Larsen

Dato : 14-08-05 22:16

> Det står ude ved Egense lige over for campingspladsen.
>
> Martin

Hvad hedder fyret?
--
Hilsen Poul

Fra : mess

Dato : 14-08-05 22:26

?? det er en gittermast med en rød trekant der vender spidsen ned af .
Har hørt det skulle hedde en ´Beacon`
Det jeg søger er at vide og det er et Bagfyr eller nået andet.

Martin

Fra : Carsten Holck

Dato : 15-08-05 15:26

Poul Larsen wrote:

> Hvad hedder fyret?

Egense iso.4s

se iøvrigt http://www.frv.dk/publikationer/afm%E6rkning/kap06.htm#6.2

/carsten

Fra : Allan

Dato : 15-08-05 09:51

> Jeg har lige et spørgsmål angående Fyr , det jeg ønsker at vide er om et
> Fyr
> med en trekant der vender med spidsen ned af , hvad kaldes det ??

Du kan læse mere om Båker her:
http://www.trygsejlads.dk/Default.asp?ID=525

mvh
Allan

Fra : Ivar Holm

Dato : 15-08-05 16:11

Nu taler vi om en båke i dette tilfælde, men ellers er der en god side om
fyr på:
http://www.fyrtaarne.dk/

Ivar Holm

Fra : mess