Fast Ip?
Fra : Kate

Dato : 05-06-01 13:26

Hej

Nu har jeg læst med i denne gruppe over en periode fordi jeg selv gerne
vil ha' adsl og har gang på gang undret mig over at i skelner så meget
mellem at ha' fast eller dynamisk ip-adresse. Hvad er fordelen ved den
faste?
(Hvis i skal grine af spørgsmålet, så lad være med at gøre de offentligt
for det er et helt seriøst ment spørgsmål.)
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Christian Erritsø

Dato : 05-06-01 14:25

"Kate" <oliwer@herogder.tele.dk> wrote in message
> [...]
> (Hvis i skal grine af spørgsmålet, så lad være med at gøre de offentligt
> for det er et helt seriøst ment spørgsmål.)

En fast IP gør det blandt andet lettere at køre egne servere derhjemme.

Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Fætter Højben

Dato : 05-06-01 15:03

> [...]
> --
> Kate
>
> Visit my home page, it's about rabbits, mostly:

Her en analogi: Forestil dig at du kunne vælge mellem at have en fast eller
"dynamisk" email adresse, telefonnummer eller snailmail adresse. Dynamisk
betyder i dette tilfælde at den skifter en gang i mellem. Ikke så fedt at du
skal ringe til folk hver gang dit telefonnummer skifter - måske et par gange
om dagen.

Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 05-06-01 15:30

> [...]
du
> skal ringe til folk hver gang dit telefonnummer skifter - måske et par

Nu har det bare sådan at folk kun "ringer" til brugere som driver en web-
ftp-server eller andet. Altså vil jeg våge at påstå at de fleste almindelige
Internetbrugere er præcist lige så godt tjent med en dynamisk IP adresse.

--

Med venlig hilsen / Best regards
Steffan Søndermark

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 05-06-01 15:45

> [...]
> Internetbrugere er præcist lige så godt tjent med en dynamisk IP adresse.

Det forstår jeg ikke?

Jeg kunne godt tænke mig at have en fast IP fordi:

- Jeg ofte hoster et spil CS med nogle venner, og derfor 1) skal oplyse dem
om min nye IP adresse hver gang, eller benytte mig af den iøvrigt glimerende
tjeneste fra dyndns.dk.

- Jeg ofte har en FTP server kørende, hvor jeg skal bruge IP adresse for at
connecte.

- En webserver er slet ikke interessant for mig, da maskinen skal stå tændt
konstant for at have åbent i Internettets 24 timers åbningstid.

Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 05-06-01 17:23

> Det forstår jeg ikke?

Det forstår du da meget fint. Jeg skriver at det er en god ide at have fast
IP hvis man vil hoste en server, såsom FTP-server, web-server eller fx. en
spille server. Du forstår da fint

Med venlig hilsen / Best regards
Steffan Søndermark
Servage.com

Fra : Allan Olesen

Dato : 05-06-01 23:44

"Steffan S. Fallesen" <ssf@servage.com> wrote:

>Det forstår du da meget fint.

Det er nok din sætning nr. 2, manden er utilfreds med. "De fleste"
bliver nok en mindre og mindre gruppe, efterhånden som det bliver mere
og mere almindeligt at køre diverse servere på hjemmemaskiner.

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : -- kent --

Dato : 05-06-01 15:49

On Tue, 5 Jun 2001 16:03:07 +0200 in <news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl>
Fætter Højben wrote:

> [...]
>skal ringe til folk hver gang dit telefonnummer skifter - måske et par gange

?????

www.dyndns.org
www.dyndns.com

m.fl.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 06-06-01 16:54

On Tue, 05 Jun 2001 16:49:17 +0200, -- kent -- <kent_r_kendt@yahoo.dk>
wrote:

>www.dyndns.org
>www.dyndns.com

Det er federe at have end fast IP, end en der skifter hver gang man
genstarter, eller hvornår den nu finder på at skifte (alt efter om man
har en router, eller kører direkte ind i PC'en)

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : -- kent --

Dato : 06-06-01 20:05

On Wed, 06 Jun 2001 17:54:06 +0200 in <news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl>
Stefan Bruhn wrote:

>Det er federe at have end fast IP, end en der skifter hver gang man
>genstarter, eller hvornår den nu finder på at skifte (alt efter om man
>har en router, eller kører direkte ind i PC'en)

Jeg har "dynamisk" IP gennem Telia Bredbånd (ADSL) i Sverige, men min
IP-adresse skifter aldrig.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 06-06-01 21:09

"-- kent --" <kent_r_kendt@yahoo.dk> wrote in message

> Jeg har "dynamisk" IP gennem Telia Bredbånd (ADSL) i Sverige, men min
> IP-adresse skifter aldrig.

Heller ikke hvis centraludstyret genstartes ?

Mvh haa[o'range]

Fra : -- kent --

Dato : 06-06-01 21:52

On Wed, 6 Jun 2001 22:08:56 +0200 in <news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl>
Henrik Aarfeldt wrote:

>"-- kent --" <kent_r_kendt@yahoo.dk> wrote in message

>Heller ikke hvis centraludstyret genstartes ?

Der findes Telia-brugere der har haft den samme IP-adresse i mere end to
år.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 06-06-01 23:03

> Der findes Telia-brugere der har haft den samme IP-adresse i mere end to
> år.

Jow-jow...men det var ikke det jeg spurgte om.

Mvh haa/o

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 06-06-01 23:34

In article <9KxT6.13$GG6.11625599@news.mobilixnet.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:

> Jow-jow...men det var ikke det jeg spurgte om.

Nu er Telia Bredbånd i Sverige vist blot noget PPPoE eller lignende...og
der er det jo ikke raketvidenskab at tildele IP adresser statisk.
På den anden side...hvis vi taler om 2 år tilbage er det måske endda
bare en bunke lokalnet? I så fald er det vel bare enten en statisk
konfigureret IP eller en DHCP server der deler ud på basis af MAC
adressen eller et andet tag.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Two is company, three is an orgy.

Fra : -- kent --

Dato : 07-06-01 06:21

On Wed, 6 Jun 2001 22:34:09 +0000 (UTC) in
<news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl> Andreas Plesner Jacobsen wrote:

>Nu er Telia Bredbånd i Sverige vist blot noget PPPoE eller lignende...og

Telia bruger ikke PPPoE.

Fra : Kate

Dato : 07-06-01 22:12

Dvs, sådan som jeg forstår jer så kan jeg være ligeglad med om jeg har
fast ip eller ej da jeg ikke har intentioner om at køre nogen form for
server?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-06-01 22:49

"Kate" <oliwer@herogder.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Dvs, sådan som jeg forstår jer så kan jeg være ligeglad med om jeg har
> fast ip eller ej da jeg ikke har intentioner om at køre nogen form for
> server?

Ja

--
Med Venlig Hilsen