Skiftning af tandrem ?
Fra : Michael Petersen

Dato : 12-08-05 20:00

Hej geni'er ;)

Jeg har denne Citroen Xantia, 1,8i 16V StationCar, 11/'97.

Tandremmen blev skiftet da bilen havde kørt 110.000, og idag har bilen
kørt
130.000.
Den blev skiftet Juni 2002.

Skal den snart skiftes eller ?
....det er jo 3 år siden !

Med venlig hilsen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-08-05 20:38

Michael Petersen skriver:

> Tandremmen blev skiftet da bilen havde kørt 110.000, og idag har bilen
> [...]

Hvad siger servicebogen ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael Petersen

Dato : 12-08-05 20:46

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse

> Hvad siger servicebogen ?

Uha, dét ved jeg ikke.
....min far har netop lånt bilen, så har ingen mulighed for pt at tjekke ;)

Men er der ikke en slags "tommelfinger-regel", for hvornår den skal
udskiftes ?

Fra : Mogens

Dato : 12-08-05 20:49

"Michael Petersen" <michaelFJERN@DETTEmpetersen.dk> wrote in message

> Men er der ikke en slags "tommelfinger-regel", for hvornår den skal
> udskiftes ?

3 - 4 år, men iøvrigt jvf. bogen...

--
Mvh Mogens
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-08-05 22:37

Michael Petersen skriver:

> Uha, dét ved jeg ikke.

Der står det ganske sikkert...

> Men er der ikke en slags "tommelfinger-regel", for hvornår den skal
> udskiftes ?

Jo, men det bliver +/- mindst et år.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 12-08-05 21:24

> Skal den snart skiftes eller ?
> ...det er jo 3 år siden !

Citroen plejer at køre med 120 000 km eller 4 år.

mvh

Andreas M. Hansen