button
Fra : Michael Weberg

Dato : 11-08-05 21:25

Er det muligt at lave en standard button så den virker som tilbage knap evt
ved at hæfte et link til den. Kan ikke helt få det til at virke i IE selvom
det virker i FF.

http://www.weberg.frac.dk/kampprogrammer/grpa.htm

--

Mvh Michael Weberg
http://vippen.homepage.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-08-05 21:51

Michael Weberg wrote:
> Er det muligt at lave en standard button så den virker som tilbage
> knap evt ved at hæfte et link til den.

Din knap skal vist ligge i en form for at virke i alle browsere:

<form action="../cup.htm" method="get"><p><button value="Tilbage"

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-08-05 21:58

Michael Weberg skrev:

>Er det muligt at lave en standard button så den virker som tilbage knap evt
>ved at hæfte et link til den. Kan ikke helt få det til at virke i IE selvom
>det virker i FF.

Brug en <form> til knapper.

<form>
<input type="button" value="Tilbage"
onclick="location.href='../cup.htm';">
</form>

<form>
<input type="button" value="Tilbage" onclick="history.go(-1)">
</form>
--
Knud

Fra : Michael Weberg

Dato : 12-08-05 09:47

Takker - vil prøve det forskellige...
--

Mvh Michael Weberg
http://vippen.homepage.dk

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 12-08-05 09:50

> [...]
> </form>
>
> <form>
> <input type="button" value="Tilbage" onclick="history.go(-1)">

hvorfor gør det en forskel, om knappen står i en form ^ eller står alene:

<input type="button" value="Tilbage" onclick="history.go(-1)">
??

på siden er der ikke angivet et script-sprog, så burde løsningen ikke (bare)
være

<input type="button" value="Tilbage" onclick="javascript:history.go(-1)">

/Kasper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-08-05 11:19

Kasper Lindberg skrev:

>på siden er der ikke angivet et script-sprog, så burde løsningen ikke (bare)
>være
>
><input type="button" value="Tilbage" onclick="javascript:history.go(-1)">

Så vil det ikke virke i alle browsere.

Mener også at input skal være i en form, for at det er valid
kode.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-08-05 22:16

Kasper Lindberg wrote:

> [...]
> ??
>
> på siden er der ikke angivet et script-sprog, så burde løsningen ikke

Det er ikke ndvendigt at angive script-sprog - onclick er javascript og det
ved browseren.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/