Sende billede fra SE T630 ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 11-08-05 18:09

Jeg har en SE T630 og vil gerne sende nogle af de billeder, jeg har taget med
det indbyggede kamera til en e-mail-adresse. Jeg har et Tele2 Mobil Tank Op
Sim-kort i telefonen. Når jeg prøver at sende et billede, ser det ud som om
afsendelsen forløber planmæssigt, men når "stregen" har bevæget sig helt til
højre, kommer beskeden "Kommunikationsfejl", og der er ikke blevet sendt noget
billede.

Inde i »Meddelelser -> Billede -> Indstillinger -> Meddel.server« har jeg
indtastet værdien "mms.tele2.dk" (uden gåseøjne) - er det det korrekte? Jeg har
også prøvet at indtaste "internet.tele2.dk", men det virker heller ikke.

Er der nogen der kan hjælpe mig til at få billedforsendelsen på min SE T630 til
at fungere?

Claus

Fra : Fischer

Dato : 11-08-05 18:27

> [...]
> Jeg har
> også prøvet at indtaste "internet.tele2.dk", men det virker heller ikke.

Prøv med: http://mmsc.tele2.dk

Og ellers er det jo noget billigere at sende dem pr. E-mail i stedet som
MMS.

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 11-08-05 18:51

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv med: http://mmsc.tele2.dk

> Og ellers er det jo noget billigere at sende dem pr. E-mail i stedet som
> MMS.

Tak!

Hvis jeg blot trykker på "Send" efter at have taget billedet, vil de så altid gå
via MMS, uanset om jeg sender til et mobiltelefonnummer eller til en
e-mail-adresse?

Hvis jeg skal sende dem som en billigere e-mail, skal de så sendes inde fra
e-mail-programmet i telefonen, i stedet for blot at trykke på "Send"?

Claus

Fra : Fischer

Dato : 11-08-05 20:10

> Hvis jeg blot trykker på "Send" efter at have taget billedet, vil de så
> altid gå
> via MMS, uanset om jeg sender til et mobiltelefonnummer eller til en
> e-mail-adresse?

Yep.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 12-08-05 06:17

> Yep.

Dét kan jeg ikke få til at fungere, heller ikke med http://mmsc.tele2.dk. Kan
det tænkes at MMS er spærret for »Tele2 Mobil Tank Op«?

Hvilken afsenderadresse vil være angivet på et billede der sendes til en
e-mail-adresse via MMS?

> Yep.

Afsendelsen forløber fint når jeg sender via e-mail-programmet.

Claus

Fra : Claus E Beyer

Dato : 12-08-05 08:55

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Er der nogen der kan hjælpe mig til at få billedforsendelsen på min SE T630

Det hjalp at kontakte Tele2 og få tilsendt nogle opsætninger til telefonen.

-cb