overførsel af parametre til ny htmlside
Fra : fix

Dato : 11-08-05 15:35

Helt basic html, men det er for længe siden

Jeg laver et kald til en side:

http://minserver.dk/input.html?alfa="1234567"?beta="abcdef"

Hvordan er det nu jeg får de data ind i 2 inputfelter?
<input name="alfa" value=alfa size="61" type="text">
<input name="beta" value=beta size="61" type="text">

DEr står variabelnavnene i felterne og ikke variablerne ;(

finn

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 11-08-05 18:19

"fix" <fix@faxe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> <input name="beta" value=beta size="61" type="text">
>
> DEr står variabelnavnene i felterne og ikke variablerne ;(

for at hente dine variabler skal du bruge serverside-scritping så som ASP
eller PHP

Som standard bliver html-filer, som du bruger (jf. ovenstående URI) ikke
fortolket på serveren før de sendes til browseren

når du har fundet ud af hvad du kan bruge, så spørg i en af grupperne

dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

/Kasper

Fra : fix

Dato : 11-08-05 18:34

> [...]
>
> dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp
> dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

tak, så må jeg starte op med perl igen ;)

finn

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 11-08-05 18:53

> for at hente dine variabler skal du bruge serverside-scritping så som ASP
>>
> tak, så må jeg starte op med perl igen ;)

Hvis du har din egen server, så er det fint, men det er de færreste
serverplads-udbydere, der giver adgang til perl (svjv)

så er du "advaret"

/Kasper

Fra : bedstefar\\4

Dato : 12-08-05 10:30

> Hvis du har din egen server, så er det fint, men det er de færreste
> serverplads-udbydere, der giver adgang til perl (svjv)
>
> så er du "advaret"

tak, men dem har jeg adskillige af
finn