windows netværk hjælp
Fra : Ukendt

Dato : 10-08-05 22:58

Hej

Jeg har et problem hos min lille bror, de har to computer med xp, adsl via
Stofanet og en swits Internettet virker fint på begge pc'er, men netværket
virker ikke rigtig, den ene pc er med xp home den kan se den anden og hente
ting, men den anden med xp pro viser også den anden pc men har ikke
rettigheder til at åbne.
Jeg har selv et netværk så jeg har prøvet alting men mangler det sidste
hint.
Noget under mig på vores to xp pro/home er der under computeradministration
noget der hedder lokal bruger og grupper, det er der også på den pc der ikke
kan få adgang til den anden, men ikke på den der kan, det er en Amitech hvor
Windows er en eller anden form få ghost cd.
Mangler lidt hjælp

Fra : Roland Hansen

Dato : 11-08-05 08:14

"Futte" <nej da> skrev i en meddelelse
> [...]
> der også på den pc der ikke kan få adgang til den anden, men ikke på den
> der kan, det er en Amitech hvor Windows er en eller anden form få ghost

Hej

Så vidt jeg ved, køre fildeling over Internet, når I gør det på den måde og
der er ikke sikkert at I får ip-adr., som passer sammen på den måde.

Det bedste forslag jeg lige kan komme med er, at I købe en router og sætter
på istedet for switsen.

Roland

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 21:16

"Roland Hansen" <roland.hansen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og der er ikke sikkert at I får ip-adr., som passer sammen på den måde.
>
> Det bedste forslag jeg lige kan komme med er, at I købe en router og

Nu er det sådan at de har to hold venner der har samme opkobling og to
computer så det bude jo kunne lage sig gøre