Rensning af ruder.
Fra : Webpoint

Dato : 10-08-05 16:04

Hej

På min nye, brugte, bil er der ligesom en film på indersiden af vinduerne.
Den bliver især tydelig når vinduerne dugger og selv om den kan tværes væk,
så er den der næste gang igen.

Bilen har altid været en ikke ryger bil, men så er der sikkert så meget
andet snavs som kan sætte sig.

Nogen ideer til hvordan man effektivt renser ruderne indeni bilen ?

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-05 16:10

"Webpoint" <Webpoint[no_reply]@5270.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andet snavs som kan sætte sig.
>
> Nogen ideer til hvordan man effektivt renser ruderne indeni bilen ?

Alm. Ajax vinduespudsemiddel på spray (den blå farve).
OG så skal du begynde at bruge ventilationen rigtigt. Det vil sige at man
sætter fuld knald på ventilatoren og lader det hele ryge op til frontruden.
Hvis bilen har AC så skal denne slukkes ca. 3-4 min før du stopper bilen, så
den fugt der sætter sig i varmeveksleren kan nå at blive blæst væk.

--
Tom

Fra : Christensen

Dato : 10-08-05 21:01

> Hvis bilen har AC så skal denne slukkes ca. 3-4 min før du stopper bilen,
> så den fugt der sætter sig i varmeveksleren kan nå at blive blæst væk.

Dén der tror jeg der er delte meninger om - jeg ville da altid foretrække at
køre med A/C tændt altid hele året...du får svært ved at finde dug i min bil
uanset forholdene....

Ellers holder jeg med i den med ruderensen - det er ingen grund til at gøre
ting mere komplicerede end de i forvejen er.

/f christensen
320d Touring '02

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-05 10:34

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse

> Dén der tror jeg der er delte meninger om - jeg ville da altid foretrække
> at køre med A/C tændt altid hele året...du får svært ved at finde dug i
> min bil uanset forholdene....

Læs nu hvad Tom skriver: De sidste 3-4 minutter af køreturen! Og det er
ganske korrekt at den fugt der er på varmeveksleren derved fordamper. Det
har to fordele:
1. Der kommer ikke dug/fugt på ruden de første minutter efter næste start.
2. Man får ikke lugt-gener fra sit aircon/klimaanlæg.

Fra : Lars

Dato : 10-08-05 23:10

> [...]
> andet snavs som kan sætte sig.
>
> Nogen ideer til hvordan man effektivt renser ruderne indeni bilen ?

Mener jeg læste i jp at en læser kom med et tip om at benytte det
rensemiddel, som bruges til keramiske kogeplader og det skulle kunne købes
billigt i aldi. Rådet gik dog på ydersiden af ruden.

Lars

Fra : Bossen

Dato : 11-08-05 09:57

"Lars" <lhb-fjerndette-@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Mener jeg læste i jp at en læser kom med et tip om at benytte det
> rensemiddel, som bruges til keramiske kogeplader og det skulle kunne købes
> billigt i aldi. Rådet gik dog på ydersiden af ruden.

Det får mig til at spørge, er der nogen der har prøvet det solgte
Nanoforsegling til forruden.
Det påstås at overflødiggøre viskerne og der er ingen film bagefter
behandlingen.

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-05 10:35

> [...]

> rensemiddel, som bruges til keramiske kogeplader og det skulle kunne købes
> billigt i aldi. Rådet gik dog på ydersiden af ruden.

Læste jeg godt. Jeg er dog skeptisk, da de skrev at der ikke var slibemiddel
i det rens. Og det er der med 100% sikkerhed.