100% af hvad?
Fra : Christoffer

Dato : 10-08-05 15:09

simpelt spørgsmål.
body, html {
height: 100%;
padding: 0px;
margin: 0px;
}

table {
height: 100%;
width: 600px;
border: 1px solid #000000;
border-collapse: collapse;
}

Hvad er de 100% i forhold til?
"100% af dokumentets højde ? 100% af skærmopløsningen ? eller måske 100% af
det synlige område i browseren ?"
Selv ville jeg sige det synlig område i browseren, men er lidt usikker...

Problemet ligger i et spørgsmål om højde på 100% på en tabel, og jeg svarede
raskt at man gjorde som koden overstående, men er blevet fortalt at det
kræver skam javascript at opnå 100%, for hvordan ved browseren hvad de 100%
er i forhold til?

--
Christoffer

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-08-05 03:24

Christoffer wrote:
> [...]
> kræver skam javascript at opnå 100%, for hvordan ved browseren hvad de 100%

Det er det synlige område :) Og browseren kan godt finde ud af det...
(alternativ hvordan kunne browseren ellers finde ud af word-wrap ved
resize af vinduet med tekst?).

Aner ikke om det virker i alle browsere - men du kan jo nemt teste med
en simpel fil som denne - som du åbner i alle de browsere du har:

<head>
<title>test</title>
BODY {margin:0;padding:0;height:100%;}
TABLE {height:100%;width:100%;background-color:#ff00ff;}
</head>

mvh
Johan