Erfa: Marieholm 32E ??
Fra : Jens

Dato : 10-08-05 09:49

Hej NG

Overvejer at 'opgradere' vores IF'er... evt. til ovennævnte 'storesøster'.
Har nogen gode/dårlige erfaringer vedr. subj. samt evt. en ide om, hvor
prisen bør ligge?

På forhånd tak!

Med sejlerhilsen
Jens

Fra : ThomasB

Dato : 10-08-05 10:06

"Jens" <jens.news@schoenemann-paul.dk> skrev i en meddelelse
> Overvejer at 'opgradere' vores IF'er... evt. til ovennævnte 'storesøster'.
> Har nogen gode/dårlige erfaringer vedr. subj. samt evt. en ide om, hvor
> prisen bør ligge?

Jeg kender en der opgraderede deres IF'er til en Marieholm 32 E (Sundén) da
der kom børn i familien.

Bortset fra at de blev glade for ståhøjde og mere plads, var de ikke
imponerede (over sejlegenskaberne, i forhold til IF'eren).

Prisen skal ligge mellem 200.000 og 325.000 afhængig af stand og landet den
købes i (sverige er nok billigst).

De solgte den og endte med at købe en Commander 31 (Kjærulff) i stedet. Den
minder om IW31 (Sparkman & Stephens) og B31 (Boström), hvilket også er
dejlige både, som fåes til en fornuftig pris. (130.000-250.000)

Mvh Thomas

Fra : Jens

Dato : 10-08-05 10:21

> Bortset fra at de blev glade for ståhøjde og mere plads, var de ikke
> imponerede (over sejlegenskaberne, i forhold til IF'eren).

Tak for et hurtigt svar!

Kan du evt. uddybe på hvilke områder sejlegenskaberne skuffede familien??
For tungt dreven i let luft, begrænset højde, evnen til at gå gennem søen...
eller...??

Med sejlerhilsen
Jens

Fra : ThomasB

Dato : 10-08-05 11:04

> Tak for et hurtigt svar!
>
> Kan du evt. uddybe på hvilke områder sejlegenskaberne skuffede familien??
> For tungt dreven i let luft, begrænset højde, evnen til at gå gennem
> søen... eller...??

Det eneste jeg husker var, at de syntes den var for lang tid om at komme op
i fart - især på kryds i modsøer gik den nemt i stå. (måske var det et
spørgsmål om nye sejl?)

Iøvrigt solgte Marieholm til selvaptering (ved ikke med 32E'eren som var til
export), så det skal du være opmærksom på når du er ude og kigge. Vi var ude
og kigge på Marieholm 28'eren, og den ene af dem var selvapteret. Hold da
ferie noget klamp han havde lavet. Hovedskottet var i den ene side med årene
på højkant og i den anden side på langs (så var han sikkert fri for at købe
to plader). Alt var lavet i de billigste og tarveligste materialer - og det
var kun det man lige kunne se.

Mvh Thomas

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 10-08-05 10:38

>De solgte den og endte med at købe en
> [...]

Skulle du have interesse i at se nærmere på en B-31, så besøg
vores hjemmeside:
http://groups.msn.com/danskb31klub og se under
fanebladet "Billeder"

Mvh