2 nr i samme mobil ?
Fra : Vince

Dato : 10-08-05 07:46

Jeg har behov for to mobil numre men synes det er for besværligt at slæbe
rundt på to mobiler....

Findes der ikke en løsning med at lægge to numre på samme sim kort ?

Jeg bruger TDC mobil

Håber på hjælp

Hilsen
Vincent

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 10-08-05 08:11

Ved ikke om TDC Duet, gælder mellem to mobiler, eller om det kun er mellem
en fastnet og mobil......

/A

Fra : peter6715

Dato : 10-08-05 10:25

Hej. Var det ikke en ide at lade den ene telefon viderestille til den anden,
og så kun tage den "anden" med i lommen.

Akupunktør og billedmaler
Peter Hansen
6715 Esbjerg N
www.billedmaler.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-05 11:43

peter6715 skrev:

>Hej. Var det ikke en ide at lade den ene telefon viderestille til den anden,
>og så kun tage den "anden" med i lommen.

Måske, men en dyr idé. Den der ringer, betaler for opkaldet, og
mobilejeren betaler for viderestillingen (som udgangspunkt).

--
Bertel

Fra : Fischer

Dato : 10-08-05 15:22

> Måske, men en dyr idé. Den der ringer, betaler for opkaldet, og
> mobilejeren betaler for viderestillingen (som udgangspunkt).

Det kommer jo helt an på hvor meget der ringes til det viderestillede
nummer.
Hvis det kun er til at modtage forholdsvis korte beskeder, så er det jo ikke
voldsomt dyrt.

Og det er altså den eneste løsning på at have to "aktive" numre i een
mobiltelefon.

Jeg bruger selv den løsning udenfor normal arbejdstid, hvor jeg jævnligt
viderestiller mit arbejdsnummer til mit privatnummer.
Så kan jeg fåes fat i uden at slæbe rundt på 2 telefoner.
Og det er ikke dyrt, for jeg gider altså ikke sludre i timevis med mine
kolleger i fritiden.

*Fischer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-05 16:33

Fischer skrev:

>Det kommer jo helt an på hvor meget der ringes til det viderestillede
>nummer.

Det var også derfor jeg skrev "som udgangspunkt". Der er jo også
mobilselskaber som tilbyder at man kan ringe gratis mellem to
mobiler i samme aftale. Men duetløsningen koster f.eks. to
betalinger.

>Jeg bruger selv den løsning udenfor normal arbejdstid, hvor jeg jævnligt
>viderestiller mit arbejdsnummer til mit privatnummer.

Ja, det kan jeg godt se ikke vil belaste budgettet ret meget.

>Og det er ikke dyrt, for jeg gider altså ikke sludre i timevis med mine
>kolleger i fritiden.

.... og hvis du gør, giver du dem bare dit privatnummer.

--
Bertel

Fra : Fischer

Dato : 10-08-05 18:11

> ... og hvis du gør, giver du dem bare dit privatnummer.

Ingen af mine kolleger kender mit privatnummer, hvilket absolut skal
forblive sådan.
Jeg er i en position hvor jeg bliver nødt til at slukke for skidtet
(mobilen) en gang imellem, hvis jeg ønsker mig en rimelig chance for lidt
fred.

Jeg har i stedet oprettet en speciel "Panik-hjælp-mig" E-mail adresse, hvor
mine kolleger altid kan få fat i mig (sender en SMS-alert til mit
privatnummer).

Det er min erfaring, at der er meget kortere vej til at gribe mobilen og
ringe op, end til at skrive en E-mail. En masse ret ligegyldige henvendelser
(som kan vente til dagen efter) bliver soteret fra på den måde.

*Fischer

Fra : Jonas Christensen

Dato : 10-08-05 10:46

> Findes der ikke en løsning med at lægge to numre på samme sim kort ?

Flere forskellige steder på nettet kan man få lavet et nyt SIM-kort, der
"indeholder" eksisterende 2 SIM-kort.

Man skifter så mellem de to kort ved at slukke og tænde for telefonen. Du
får altså ikke en løsning, hvor begge numre er aktuve på samme tid.

- Jonas

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 10-08-05 14:33

On Wed, 10 Aug 2005 08:45:54 +0200, "Vince" <vincentgroes@webspeed.dk>
wrote:

>Jeg har behov for to mobil numre men synes det er for besværligt at slæbe
>rundt på to mobiler....
>
>Findes der ikke en løsning med at lægge to numre på samme sim kort ?

jo - dual sim (2 numre) eller multi sim -kort (10 numre).

Du kan dog kun have et nummer aktivt. Du skal altså slukke telefonen
(eller skifte via en menu) hver gang du vil skifte telefonnummer.

Mange telefoner (bl.a. SE P900 og Nokia 6310) understøtter ganske vist
ALS (Alternate Line Service), hvor man kan bruge simkort kodet med to
separate numre på én gang - men det kræver at teleselskabet
understøtter det, og det mener jeg ikke nogen gør her i Danmark.

Lars

Fra : Vince

Dato : 10-08-05 15:31

Hmm mange gode forslag og jeg takker

Har dog behov for at begge numre er tilgængelige hele tiden og også behov
for at kunne modtage sms på begge telefoner samtidig....
Talte med TDC idag som siger at de ikke har en løsning - altså ser det ud
som om at jeg skal have to telefoner

Mystisk der ikke findes en løsning....

Fra : peter6715

Dato : 10-08-05 16:41

du har også den mulighed, at du på den ene indtaler besked på
telefonsvareren om at ringe til det andet nummer. Det koster så ikke dig
noget, men dur ikke til sms

Akupunktør og billedmaler
Peter Hansen
6715 Esbjerg N