Vægtafgift på VW Sharan 1,9 5d. TDi
Fra : T

Dato : 09-08-05 21:41

Har fundet ud af at bilens egenvægt er 1675 kg. Derefter har jeg kigget på
http://www.skat.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html#tabel1. Er det
rigtigt, at køber jeg een fra før juni 98 så er afgiften kr 2520 og efter
juni 98 så er den kr 3420 ?? Jeg er nemlig blevet fortalt at forskellen
skulle være meeeeget større? Er der noget andet, som jeg glemmer at tage
højde for ??

Fra : Q

Dato : 09-08-05 22:24

"T" <ikkeibrug@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> juni 98 så er den kr 3420 ?? Jeg er nemlig blevet fortalt at forskellen
> skulle være meeeeget større? Er der noget andet, som jeg glemmer at tage

Told/skat bruger bilens totalvægt når de opkræver vægtafgift, så du bliver
nok lidt overrasket hvis du regner med vægtafgift efter egenvægten

Så'n en Sharan er nok indreg. til 2050-2500 kg totalvægt så vægtafgiften
bliver:
4030,- årligt hvis bilen er indreg. første gang inden 2. Juli 1998

Hvis bilen er nyere end det kommer du til at bløde
9070,- årligt

Kommer bilen op i 2501-3000 kg vægtklassen stiger afgiften 740 dask i begge
tilfælde..

Du kan dog få "rabat" på udligningsafgiften hvis du kan dokumentere at du
bruger den i forb. med drift af eget firma, eller helt slippe for afgiften
hvis den kører 100% firmakørsel

/peter

Fra : Jørgen L.

Dato : 09-08-05 23:39

> 4030,- årligt hvis bilen er indreg. første gang inden 2. Juli 1998
>
> Hvis bilen er nyere end det kommer du til at bløde
> 9070,- årligt

Nu er det 02.06.1998 og ikke i juli.
men ellers er det rigtigt.

Hilsen Jørgen

Fra : Q

Dato : 10-08-05 00:08

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er det 02.06.1998 og ikke i juli.
> men ellers er det rigtigt.

Jeps... Nu du siger det ..

/peter

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-08-05 07:53

Q wrote:

> Told/skat bruger bilens totalvægt når de opkræver vægtafgift, så du
> bliver nok lidt overrasket hvis du regner med vægtafgift efter
> egenvægten

Det afhænger vel af om den er på hvide eller gule plader ?
Hvide plader er beregnet udfra egenvægt og gule er udfra totalvægt.
Det fremgår ikke af T's indlæg om det er det ene eller det andet (eller er
jeg blevet blind ? ).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - ingen Formel 1 videoer

Fra : Q

Dato : 10-08-05 09:41

> [...]
> Hvide plader er beregnet udfra egenvægt og gule er udfra totalvægt.
> Det fremgår ikke af T's indlæg om det er det ene eller det andet (eller er

Ikke direkte, men han antydede at skulle betale misundelsesafgift, såeh

/peter

Fra : Henrik Lyck

Dato : 10-08-05 09:02

Æh, er jeg helt bagud eller er det ikke grøn afgift efter denne dato, altså
der hvor vægten ikke spiller nogen rolle men derimod forbruget.

MVH
Henrik

Fra : Non-Desperado

Dato : 10-08-05 10:51

"Henrik Lyck" <mushenrikl@post6.tele.dk> skrev:

>Æh, er jeg helt bagud eller er det ikke grøn afgift efter denne dato, altså
>der hvor vægten ikke spiller nogen rolle men derimod forbruget.

Ikke på gulpladebiler....
Præv at tjekke de store benzinslugere i SUV-klassen og sammenlign
dem med gulpladeversionerne.

Men med misundelsesafgift kommer man hurtigt der op ad.

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Allan Hansen

Dato : 10-08-05 17:41

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:icjjf1535ra1kbqp49jjgqc7int47aqo12@4ax.com...

> Ikke på gulpladebiler....
> Præv at tjekke de store benzinslugere i SUV-klassen og sammenlign
> dem med gulpladeversionerne.

Gulplader betaler vægtafgift efter totalvægt, som de altid har gjort.

Hvidplader betaler grønafgift, (mener fra 1-1-98).

fra juni 98 fik guleplader en misundelsafgift oveni på 5040,-

Mvh AJH