Tollerante københavnere
Fra : Ukendt

Dato : 09-08-05 19:57

Hej

Var i hovedstaden i dag. Jeg sad og undrede mig over at når folk skifter
vognbane så bagvedkommende i ydersporet skal bremse op, så gør de bare det
uden at kny. Hvis det var foregået her i Jylland så var der kommet kontant
afregning, med fuckfinger, horn, lys og vild kørsel.

Man må sige at københavnere er rimelig tollerante i forhold til her i
jylland

--
Tom

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 09-08-05 20:22

> [...]
> afregning, med fuckfinger, horn, lys og vild kørsel.
>
> Man må sige at københavnere er rimelig tollerante i forhold til her i

Vi er bare vant til det. Hvis det derimod var et vognbaneskift som var cm
fra at ridse vores elskede bil, så havde modparten fået fuckfingeren, horn
og alt det du nævner. Men der skal som sagt bare mere til

Til gengæld er vi ikke flinke til at hjælpe bilisten fra sidegaden ud, eller
til at holde tilbage i et kryds hvor trafikken er gået i stå, selvom der er
grønt for os.

Mvh

Emil

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-05 20:28

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Til gengæld er vi ikke flinke til at hjælpe bilisten fra sidegaden ud,
> eller til at holde tilbage i et kryds hvor trafikken er gået i stå, selvom

hehe, her hvor jeg bor, er det sådan at bare en bilist skal træde ganske let
på bremsen for en bilist der kommer fra en sidevej eller ved en overhaling,
ja så er fanden løs.

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 09-08-05 20:45

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> [...]

Næppe...

> hehe, her hvor jeg bor, er det sådan at bare en bilist skal træde ganske
> let på bremsen for en bilist der kommer fra en sidevej eller ved en
> overhaling, ja så er fanden løs.

Det mangler da bare. Hos os kører folk rask væk ud fra sideveje,
når de skal til højre. Det pisser mig totalt af, at de ingen respekt har
på det område. Det er jo farligt på flere måder - ikke mindst ift. dem,
der kommer fra højre side. Hvis man een gang har prøvet at være ham,
der netop kommer fra højre - og iøvrigt er igang med en overhaling - så
ved man sgu, hvad det handler om !

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-08-05 20:21

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :

>Det mangler da bare. Hos os kører folk rask væk ud fra sideveje,
>når de skal til højre.

De forventer vel bare folk kører som om de andre husker
højrevigepligten (uanset den måske ikke lige gælder _der_) ?

> [...]
>der kommer fra højre side. Hvis man een gang har prøvet at være ham,
>der netop kommer fra højre - og iøvrigt er igang med en overhaling - så

<Sidder lige her med undren - eller forvirret blik>

Åehhh !! Du tænker på at være midt i en overhaling, og så sådan
lige blive overrasket over at der i den ellers frie bane, dukker en
bil op ??

Jamen det er bestemt lige så spændende, som at overhale en lastbil,
der skjuler et fæ, der svinger ud foran lastbilen, og ender front mod
front med en selv

En alternativ måde at teste bremser på ! Scorpioen holdt til det,
men fæ'et røg i grøften

--
jan@stevns.net

Fra : Mogens

Dato : 10-08-05 20:28

<jan@stevns.net> wrote in message

> De forventer vel bare folk kører som om de andre husker
> højrevigepligten (uanset den måske ikke lige gælder _der_) ?

Man skulle tro, de kører med hovedet under armen :)

> <Sidder lige her med undren - eller forvirret blik>

Det var ikke verdens bedste formulering - enig :)

> Åehhh !! Du tænker på at være midt i en overhaling, og så sådan
> lige blive overrasket over at der i den ellers frie bane, dukker en
> bil op ??

Jow jow...

> En alternativ måde at teste bremser på ! Scorpioen holdt til det,
> men fæ'et røg i grøften

He, he - havde det været min vogn, var kræet vel blot blevet skovlet
op over

--
Mvh Mogens
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-08-05 20:40

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :

>Man skulle tro, de kører med hovedet under armen :)

Det gør nok også - her nede sydpå, er folk meget flinke til at vælte
ud foran andre ;(

>Det var ikke verdens bedste formulering - enig :)

Shit happens - jeg fik da trænet øjnene ;)

Alternative, men sorte Viperstriber ?

--
jan@stevns.net

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-05 22:18

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> jan@stevns.net

Hold da fast du har godt nok holdt pause et stykke tid fra dfb

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-08-05 06:38

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Hold da fast du har godt nok holdt pause et stykke tid fra dfb

mjoehhh.... jeg har nu læst med fra sidelinien, når tid var
men livet udenfor har været/er travlt ;)

--
jan@stevns.net

Fra : Fly Christensen

Dato : 09-08-05 21:03

On Tue, 9 Aug 2005 21:28:14 +0200, "Tom"
> [...]

>på bremsen for en bilist der kommer fra en sidevej eller ved en overhaling,

Du bor jo heller ikke i Jylland. Dine oberservationer gælder for beboere
på små og mindre øer, såsom. Als.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-05 21:06

> Du bor jo heller ikke i Jylland. Dine oberservationer gælder for beboere
> på små og mindre øer, såsom. Als.

jow men geografisk hører vi til Sønderjylland

---
Tom

Fra : Brizz

Dato : 13-08-05 21:23

Tom wrote:
> jow men geografisk hører vi til Sønderjylland

Ja men sprogmæssigt i Tyskland

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Jesper Laursen

Dato : 09-08-05 21:54

> [...]
> afregning, med fuckfinger, horn, lys og vild kørsel.
>
> Man må sige at københavnere er rimelig tollerante i forhold til her i

Enig, Tom. Også min erfaring de gange, jeg har bevæget mig rundt i de
københavnske gader.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-08-05 22:16

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev

> Man må sige at københavnere er rimelig tollerante i forhold til her i
> jylland

Du må have været der i ret kort tid, eller mødt ene gæster. Kjøwenhavnere er
noget af det mest krigeriske og intolerante der kan køre på fire hjul.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-08-05 23:35

Hej!

Preben Riis Sørensen wrote:

> Du må have været der i ret kort tid, eller mødt ene gæster. Kjøwenhavnere er
> noget af det mest krigeriske og intolerante der kan køre på fire hjul.

Enig - man får fa'me ikke plads med mindre man "tager" den, uanset hvor pænt man
prøver :(

Det går straks bedre i nordsjælland :)

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-08-05 20:21

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Det går straks bedre i nordsjælland :

hmmmmmm........ <grin>

--
jan@stevns.net

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-08-05 20:31

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> hmmmmmm........ <grin>

Hvad griner du af, stevnbo?

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-08-05 20:42

>Hvad griner du af, stevnbo?

Din påstand om at nordligere bosiddende, skulle være en tøddel bedre
;)

(Mumler noget om birketræer.................=)

--
jan@stevns.net

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-08-05 20:47

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Din påstand om at nordligere bosiddende, skulle være en tøddel bedre
> ;)

Well, de er skisme ikke "bedre" i dén forstand, men jo bedre plads der er på
vejene, desto flinkere bliver folk (helt automatisk).

Iøvrigt tog det mig een time og 10 minutter at komme fra Birkerød til Ama'r idag
ved 17-tiden...! Hvorfor faen var der SÅ mange mennesker i kbh idag? Trafikken
stod stort set stille fra søerne og helt ud til Knippels Bro :(

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-08-05 20:54

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Well, de er skisme ikke "bedre" i dén forstand, men jo bedre plads der er på
>vejene, desto flinkere bliver folk (helt automatisk).

mjoehhhhh ... jo bedre trafikken glider, jo færre "tumber" lægger man
jo mærke til, skal jo nok forståes på den måde, at der sker færre
sjove ting.

> [...]
>ved 17-tiden...! Hvorfor faen var der SÅ mange mennesker i kbh idag? Trafikken
>stod stort set stille fra søerne og helt ud til Knippels Bro :(

Du skulle have taget vejen syd om istedet for ;)

Men typisk er lige det sted da oftest en heksekeddel

--
jan@stevns.net

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-08-05 21:51

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> mjoehhhhh ... jo bedre trafikken glider, jo færre "tumber" lægger man
> jo mærke til, skal jo nok forståes på den måde, at der sker færre
> sjove ting.

Tja, det kan der være noget om. Dog er der væsentligt færre Jalla-chauffører
heroppe og _det_ er rart. De kører godt nok med hovedet under armen :(

> Du skulle have taget vejen syd om istedet for ;)

Ja, men det troede jeg ærligt talt ikke var hurtigere...

> Men typisk er lige det sted da oftest en heksekeddel

Åbenbart - kører der sjældent i myldretiden.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 10-08-05 21:02

> [...]
> idag? Trafikken stod stort set stille fra søerne og helt ud til Knippels

Jeps, sad også fast i trafikken omkring Nørreport Station. Det kan mærkes at
sommerferien er forbi, og at alle skal hjem fra arbejde...

Mvh

Emil

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-08-05 21:54

Hej!

Emil Jensen [2100] wrote:

> Jeps, sad også fast i trafikken omkring Nørreport Station. Det kan mærkes at
> sommerferien er forbi, og at alle skal hjem fra arbejde...

Med andre ord, det _er_ bare sådan i myldretiden? Gees, jeg tager skisme toget
hvis jeg får arbejde inde i byen :(

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-08-05 21:58

Kim Voss Schrader skriver:

> Med andre ord, det _er_ bare sådan i myldretiden? Gees, jeg tager skisme toget
> hvis jeg får arbejde inde i byen :(

Du er sku ved at forstå det....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-08-05 22:04

Hej!

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Kim Voss Schrader skriver:

> Du er sku ved at forstå det....

Mjaeh, jeg ville nok tage cyklen ind i indre by og parkere ved søerne eller
deromkring. Det kan spare 20 minutter _nemt_ og sikkert også mere :(

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-08-05 22:06

Kim Voss Schrader skriver:

> Mjaeh, jeg ville nok tage cyklen ind i indre by og parkere ved søerne eller
> deromkring. Det kan spare 20 minutter _nemt_ og sikkert også mere :(

Derovre i "Kjuenhaun" er i så pisse forkælede med S-tog, nærbanetog og
metro.....

Ikke nok med det, så får i altid det nyeste togmateriel.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-08-05 22:11

Hej!

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Derovre i "Kjuenhaun" er i så pisse forkælede med S-tog, nærbanetog og
> metro.....

Det minder mig om, at jeg ikke engang har fået prøvet Metroen endnu...

> Ikke nok med det, så får i altid det nyeste togmateriel.

Tja, og så gider vi ikke engang køre i det. Det må være fair

I jyder har vel fået afskaffet de fleste røde regionaltoge efterhånden, ikke?

<rende_og_dukker_sig.avi>

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-08-05 22:14

Kim Voss Schrader skriver:

> Det minder mig om, at jeg ikke engang har fået prøvet Metroen endnu...

Tsk tsk

> Tja, og så gider vi ikke engang køre i det. Det må være fair

Arghskuda...

> I jyder har vel fået afskaffet de fleste røde regionaltoge efterhånden, ikke?

Hvilke røde regionaltog ?

De har ikke været her i mange år....

Halvdelen af trafikken er udliciteret til "hariba", de har til gengæld
fået nym (bilige) forlæns og baglæns i blågrønne farver
http://www.morten-abrahamsen.dk/togside/litra/lint41.asp

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-08-05 22:16

Hej!

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Hvilke røde regionaltog ?
>
> De har ikke været her i mange år....

Så er jeg mere rolig

> Halvdelen af trafikken er udliciteret til "hariba", de har til gengæld
> fået nym (bilige) forlæns og baglæns i blågrønne farver
> http://www.morten-abrahamsen.dk/togside/litra/lint41.asp

Nå ja, dem har jeg da vist kørt i fra Esbjerg til Varde i min soldatertid :)

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-08-05 22:17

Kim Voss Schrader skriver:

> Nå ja, dem har jeg da vist kørt i fra Esbjerg til Varde i min soldatertid :)

Nå ja, du har jo været "udstationeret" :-9

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-08-05 23:15

Hej!

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Kim Voss Schrader skriver:

> Nå ja, du har jo været "udstationeret" :-9

Jeps :) Men hva', Cirkus Grøn var jo ganske underholdende :)

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-08-05 23:15

Kim Voss Schrader skriver:

> Jeps :) Men hva', Cirkus Grøn var jo ganske underholdende :)

Pas, det har heldigvis ikke overgået mig...

Fra : Deaster

Dato : 11-08-05 08:33

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> Ama'r idag ved 17-tiden...! Hvorfor faen var der SÅ mange mennesker i
> kbh idag? Trafikken stod stort set stille fra søerne og helt ud til

Hø, det er da ingenting, det tog mig i fredags 1½ time at køre fra ydre
Østerbro til Islandsbrygge. Jeg tror bl.a det er fordi de har
lukket/afspærret ? vejen nede ved den sorte Diamant pga. at det der flydende
teater halløj.

Mvh
Deaster

--
Jeg beskyttes ikke af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få -1 spam-mails.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-08-05 08:57

Hej!

Deaster wrote:
> [...]
> Østerbro til Islandsbrygge. Jeg tror bl.a det er fordi de har
> lukket/afspærret ? vejen nede ved den sorte Diamant pga. at det der flydende

Kan være. Men det er fa'me da noget af en tur

> Jeg beskyttes ikke af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
> Den har indtil videre sparet mig for at få -1 spam-mails.
> Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Kan du ikke stoppe dit program så det ikke sender spam ud? Det er IMHO for
tåbeligt :(

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Deaster

Dato : 11-08-05 09:35

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!

> Kan være. Men det er fa'me da noget af en tur

Jep, hvis det ikke havde væltet ned havde jeg også taget cyklen som jeg gør
til hverdag.

> Kan du ikke stoppe dit program så det ikke sender spam ud? Det er
> IMHO for tåbeligt :(

Tjek den lige en gang til

Mvh
Deaster

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-05 13:01

Deaster skriver:

> Tjek den lige en gang til

Kim har ikke opdaget at der står -1

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-08-05 15:04

Hej!

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Deaster skriver:

> Kim har ikke opdaget at der står -1

Hmm, nej

Jeg havde faktisk også overvejet at lave en fake spamfighter underskrift, men
droppede alligevel tanken. Desværre synes jeg iøvrigt ikke budskabet er så
tydeligt i Deasters indlæg...

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Deaster

Dato : 11-08-05 15:27

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> underskrift, men droppede alligevel tanken. Desværre synes jeg
> iøvrigt ikke budskabet er så tydeligt i Deasters indlæg...

Hehe, nej åbenbart ikke

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-05 16:31

Deaster skriver:

> Hehe, nej åbenbart ikke
>
> --
> Mvh
> Deaster
> "War is God's way of teaching
> Americans geography"

Tak

Fra : Lars

Dato : 10-08-05 23:28

> [...]
> afregning, med fuckfinger, horn, lys og vild kørsel.
>
> Man må sige at københavnere er rimelig tollerante i forhold til her i

Hvis du er tæt på en anden bil i Jylland, må du da have ramt myldretiden:)

Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-08-05 23:32

Lars skriver:

> Hvis du er tæt på en anden bil i Jylland, må du da have ramt myldretiden:)

ROFL

Myldretiden i eksempelvis Århus er sku ikke for sjov...