Hvor er det skønt :-)
Fra : Mette B. Rahm

Dato : 05-06-01 13:08

Kan I huske hende på QXL der ville sælge sine killinger 9 uger gamle, ja
selvfølgelig kan I det, det var jo igår *grin*
Jeg har skrevet en MASSE mails med hende, og de har simpelthen ikke vidst
bedre. Sidste brev kan I lige få et citat fra.

Citat start----
Derfor var vi ikke klare over fordi vores dyrelægen sagde ligemeget hvad vi
bedst købe dyrt eller billigste mad...
Men i sluttet af Juni mdr alle vores katten skal start på en friske nyt mad
osv...
Og vi låne en bøger om katten i sluttet af Juni mdr men jeg skrive til dig
på email igen hvis der er noget...
---citat slut

Så hvis hun virkelig gør alvor er det bare SÅ skønt !!! Nogle af der kan
anbefale en god dyrlæge i Billund ?? Det er der de flytter hen, og den
dyrlæge de har haft indtil nu i Nyborg er vidst ikke værd at anbefale

Venligst Mette

--
-----
Gillian's Norske Skovkatte

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 05-06-01 13:53

Hejsa Mette !!

Jamen det var da skønt !! Jeg tror også, at det er de færreste som gør "den
slags" med vilje; det være sig både "dårligt" foder, manglende kastration,
for tidligt solgte killinger osv osv !!! Jeg har selv været "en af dem" som
boede på en gård, men mange katte som formerede sig hvert forår, og vi gav
killingerne væk for en dåse kattemad osv. Men det er jo nu engang den
grundlæggende "måde" at have kat på, indtil man lærer at der er en anden
måde !!!! ( av av.. jeg ved jeg kan få ballade for det.. men jeg mener nu
engang at det er sådan.. at man skal LÆRE at der er en anden måde.. ) Bla.
er jeg først selv begyndt at give kattene kvalitetsfoder efter at have
stiftet bekendskab med jer herinde på NG.. Selvfølgelig er jeg også
selv blevet mere moden ( læs: voksen ) så jeg kan se, at der er flere
nuancer af kattehold !! Jeg kan GODT huske hvorfor jeg gav dem den anden
mad.. for de spiste det jo med velbehag, og 600 kroner for 10 kg mad er squ
mange penge.. på SU.. Men nu er det lavet om, fordi jeg har LÆRT at der er
en forskel ..

Jeg håber at du, Mette, eller andre har inviteret hende den stakkels
katteejer herind i vores NG - for HER kan man lære meget ...

Knus og potedask fra Pia og misserne..

--
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Fra : Gitte J.L

Dato : 05-06-01 14:09

Pia Lihme Petersen wrote:

> [...]
> mange penge.. på SU.. Men nu er det lavet om, fordi jeg har LÆRT at der er

Jeg tror såmænd at du har ret. Jeg troede også engang, at sådan var det
bare....at kattemad var kattemad etc. Når ingen fortæller en om
katte-overpopulation, katte-sundhed og katte-adfærd ... ja så skal der da noget
til før man opdager at der findes andre måder at holde kat på. Og ikke alle
overvejer at låne bøger på biblioteket før de anskaffer sig en kat....
Pinligt, men for mit vedkommende skyldes min nysgerrighed INDEN jeg fik Laban,
at jeg begik en fejl engang og købte en Alexanderparakit, som jeg slet ikke
kunne finde ud af at give et godt liv (det opdagede jeg ret hurtigt...et stort
bur er ikke nok)....parakitten fik så (til alt held for min samvittighed) et
bedre hjem, hvor den i dag er imellem andre alexanderparakitter i en voliere, og
jeg fik et ordentligt gok i tuden og besked om (af min dårlige samvittighed) at
man ikke køber et dyr UDEN at vide så meget som overhovedet muligt om det først.

Man skal oplyses, eller søge oplysning, før man bliver klogere
- gitte

Fra : Kate

Dato : 05-06-01 14:53

"Gitte J.L" wrote:

> Man skal oplyses, eller søge oplysning, før man bliver klogere
> - gitte

Du har ret. Min første kanin var sådan lidt hovsa. Sagt på den måde at
min veninde havde fået en af sin mor og ingen af os vidste en dyt om
kaniner, men jeg syntes bare han var enormt kær. Sådan en måtte jeg
absolut ha'. Først bagefter måtte jeg ud og finde ud af hvad jeg
egentligt havde fået inden for døren. Det resulterede iøvrigt i et 10 år
langt medlemsskab af Danmarks Kaninavlerforening.
Nu 17 år senere har jeg stadig kaniner og synes de er dejlige dyr, men
jeg fraråder ofte folk at få kanin, specielt når de siger "min
søn/datter er helt syg for at få en kanin...." Jeps, alle børn vil ha'
dyr, men det er jo stadig de voksnes ansvar.

Jeg er iøvrigt glad for at jeres henvendelser til pigen på QXL hjalp og
at hun var lydhør, dejligt når nogle tager affære
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Trine

Dato : 05-06-01 19:30

Men til gengæld har hun også skrevet at de er gratis

Så hun har ikke helt fattet pointen

/Trine

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 05-06-01 19:30

> Men til gengæld har hun også skrevet at de er gratis
>
> Så hun har ikke helt fattet pointen
>
> /Trine

Øv, det vidste jeg ikke - men måske skriver vi mere sammen og så kan jeg få
hende til at give det hun har lært nu med til dem killingerne skal bo hos,
så de fortsætter med det samme mad

- Mette