Tilslutte HP LaserJet 4m til netværket?
Fra : Poul Kaasing

Dato : 09-08-05 14:17

Hej

Jeg har netop arvet en HP LaserJet 4m fra arbejde. Der sidder et
netværkskort i den, så jeg tænkte at jeg bare kunne tilslutte den min router
(Linksys WRT54GX).
Men det virker ikke, fra routerens menu kan jeg heller ikke se den under
client list, jeg kan godt se de tre computere der er tilsluttet. Ingen af
computerne kan ej heller få kontakt med printeren.
Computerne er to gange XP SP2, og en gange MCE. Den ene XP er tilsluttet med
kabel, den bærbare XP med trådløs, og HTCP'en med MCE med trådløs.
Hvordan får jeg printeren til at virke, så alle tre kan udskrive på den
uafhængigt af at der skal være en bestemt tændt?

/Poul

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 09-08-05 14:42

"Poul Kaasing" <kaasingNOSPAM@FJERN ALT MED STORT hotmail.com> writes:

> Men det virker ikke, fra routerens menu kan jeg heller ikke se den under
> client list, jeg kan godt se de tre computere der er tilsluttet. Ingen af
> computerne kan ej heller få kontakt med printeren.

Det kan være den har fået et statisk IP-nummer tildelt. Check i
menuen at der under netværksopsætning står DHCP.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Ove Pedersen

Dato : 09-08-05 21:25

"Poul Kaasing" <kaasingNOSPAM@FJERN ALT MED STORT hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:e12Ke.31$yl5.16@news.get2net.dk...

> [...]
> Hvordan får jeg printeren til at virke, så alle tre kan udskrive på den
> uafhængigt af at der skal være en bestemt tændt?

Sørg først og fremmest for at netkortet har en IP adresse i det korrekte
segment, udskriv testsiden fra printeren og ret eventuelt IP adressen til
det ønskede.

Derefter tilføj en printer i XP, skal være en lokalprinter uden Plug and
play, og opret en ny port, som skal være direkte IP printing, indtast IP
adressen som printeren fik.

MCE kan jeg ikke.hjælpe med.

Ove Pedersen