Flowstops med Lasat Speed II, Wol og Win M~
Fra : Torp, Therkelsen & W~

Dato : 05-06-01 12:52

Hej alle,

Dette er sikkert ikke et nyt emne, men hjælp mig lige alligevel...
Jeg har en Speed II ISDN box fra Lasat tilsluttet PCs com1 med 115200. PC
kører ME. Jeg har opdateret Lasat'en hver gang der er kommet en ny firmware.
MEN jeg har stadig det problem at efter kort tids opkobling begynder
forbindelsen til WOL at time ud. Med en ping mod f.eks. wol.dk får jeg
svartider omkring de 30 ms indtil pludseligt hvor alting stopper og ping
også får time-out. Jeg kan komme videre enten ved at vente(helt op til
minutter), eller at koble ned/op igen, eller starte en ping forfra et par
gange, eller at refreshe en web-side adskillige gange. Pludselig vågner
forbindelsen igen og kører videre intil forløbet gentager sig. Og det er
mildt dagt p.... irriterende.

Har nogen en god idé? WOL har ikke,de siger opdater firmwaren og det hjælper
som sagt ikke.

mvh
Thomas Winther

Fra : Madsen

Dato : 06-06-01 09:52

"Torp, Therkelsen & Winther" <ttw@worldonline.dk> skrev:

> [...]
> gange, eller at refreshe en web-side adskillige gange. Pludselig vågner
> forbindelsen igen og kører videre intil forløbet gentager sig. Og det er

Oplever det samme mod WOL med Lasat SpeedII og Win2000.
Her er det bare så galt at adapteren tilsyneladende går i koks og
kan ikke komme igang igen medmindre jeg rykker stikket ud til den
og genstarter Win2000. Det sjove er at jeg aldrig har oplevet det
mod TDC som jeg også har som udbyder.

I min modemlog står der bagefter bla. følgende:
06-05-2001 00:12:46.734 - Der blev modtaget et Connect-signal,
men CD var lav. Venter på signalet
06-05-2001 00:12:46.765 - CD er stadigvæk lav efter 20 ms.
06-05-2001 00:12:46.796 - CD er stadigvæk lav efter 20 ms.

Jeg har spurgt WOL i deres supportgruppe, men har endnu ikke
fået et svar. Overvejer at kontakte deres telefonsupport.

(Kører også med nyeste firmware 1.37 og nyeste driver til Win2k.)

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Johnny Pedersen

Dato : 07-06-01 07:08

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan ikke komme igang igen medmindre jeg rykker stikket ud til den
> og genstarter Win2000. Det sjove er at jeg aldrig har oplevet det

Har sammen problem med et Diva modem mod WOL, så jeg tror at fejlen alene
ligger hos WOL/Tiscali, endda og hos et par kammerater, sjovt nok kører et
56 K bedre end ISDN

Hilsen

Johnny

Fra : Madsen

Dato : 07-06-01 08:26

" Johnny Pedersen" <JKP@ehs.dk> skrev:

> Har sammen problem med et Diva modem mod WOL, så jeg tror at fejlen alene
> ligger hos WOL/Tiscali, endda og hos et par kammerater, sjovt nok kører et
> 56 K bedre end ISDN

Ja, godt virker det i hvert tilfælde ikke.
Hvis jeg stiller min adapter til at køre bundling så går det da først
galt. Så er der total flowstop fra starten. Kører jeg kun med een
linie, så sker det ofte, men trods alt ikke helt fra starten af opkaldet.
Alligevel kommer det før eller siden. Som regel inden for de første
5-10 minutter på nettet.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.