udstødnings måling/co2?
Fra : Ukendt

Dato : 08-08-05 15:38

Hej jeg ville gerne vide hvordan man slutter co2 udstødningsaparat til min bil er
der nogen der vil give mig en forklaring på hvordan det virker. på forhånd tak

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:86.48.8.10)

Fra : Brian

Dato : 08-08-05 16:13

christian sørensen wrote:
> Hej jeg ville gerne vide hvordan man slutter co2 udstødningsaparat
> til min bil er der nogen der vil give mig en forklaring på hvordan
> det virker. på forhånd tak

Stik sonden i udstødningsrøret på bilen (!)

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-05 16:20

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Stik sonden i udstødningsrøret på bilen (!)

Jeg kom til at tænke om sådan en sonde måler i forhold til et eller andet,
da min mondeo jo har dobbelt udstødning og derfor kun sender den halve CO2
ud af hver rør?

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 08-08-05 16:47

Tom wrote:

> Jeg kom til at tænke om sådan en sonde måler i forhold til et eller
> andet, da min mondeo jo har dobbelt udstødning og derfor kun sender
> den halve CO2 ud af hver rør?

Der sidder en iltsensor i sådan en skiderik, så jeg tror ikke det betyder
noget som helst. Desuden bliver de kalibreret efter en gas med faste
værdier.

/Brian

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-08-05 20:34

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>derfor kun sender den halve CO2
>ud af hver rør?

Den måler vel blot den forbipasserende mængdes procentvise indhold af
co ?

(så er antallet at afløbsrør nok ligemeget)

Da jeg var til syn med Spirilen, måtte han da hænge sonden godt fast

(et par gange)

--
jan@stevns.net