Mus over foto
Fra : Thomas Christensen

Dato : 08-08-05 14:23

Hejsa

På hjemmesiden www.postens-kunstforening.dk har jeg brug for på
siden aktuelle udstillere, at foto af "plakaten" ikke ved mouse
over giver udskrivningsmuligheder mv og jeg vil også gerne have,
at man ej heller kan bruge højreklik - hvordan gøres dette???

mvh

Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Gorm Sørensen

Dato : 08-08-05 14:43

"Thomas Christensen" <vibeke.thomas@mail.tele.dk> skrev:
> [...]
> over giver udskrivningsmuligheder mv og jeg vil også gerne have,
> at man ej heller kan bruge højreklik - hvordan gøres dette???

Jeg kan desværre ikke lige hjælpe dig med det første, men intet højreklik
gøres sådan: (indsættes i body)
<script type="text/javascript">
function imageClick()
{
if (event.button==2) {
alert('RIGHT CLICK IS NOT ALLOWED HERE! --Your message here--');
}
}
document.onmousedown= imageClick;
</script>

Hmm ved ikke helt med det der "imageClick" om det er specielt for
billeder..?

--
Gorm Sørensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-08-05 15:53

Gorm Sørensen <gormsoerensen@lite.dk> skrev:

> function imageClick()

Ja, det fungerer i enkelte browsere, og man kan sagtens
finde billedet alliegvel

Se også http://html-faq.dk/1014.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-08-05 21:31

Gorm Sørensen wrote:

> [...]
> {
> if (event.button==2) {
> alert('RIGHT CLICK IS NOT ALLOWED HERE! --Your message here--');

I de browsere, hvor det script overhovedet fungerer, vil man fratage
hæderlige brugere en masse andre funktioner end det tyveri, du beskylder dem
for at have i sinde. Glem det. Vil man stjæle, kan man - uanset hvad.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 08-08-05 14:46

Thomas Christensen <vibeke.thomas@mail.tele.dk> wrote

> På hjemmesiden www.postens-kunstforening.dk har jeg brug for på
> siden aktuelle udstillere, at foto af "plakaten" ikke ved mouse
> over giver udskrivningsmuligheder

Sæt følgende ind i <head>...</head>:

Det er forøvrigt ganske lovligt at printe billederne til privat brug.
Hvorfor vil du prøve at forhindre det?

> og jeg vil også gerne have, at man ej heller kan bruge højreklik -
> hvordan gøres dette???

Spørgsmålet er stillet mindst hundrede gange før her i gruppen. Svaret
er at det ikke kan gøres effektivt og at det er møgirriterende.

Prøv at søge på http://groups.google.com efter "forhindre højreklik".
Med lidt held undgår vi gentagelse nummer 101.

Fra : Thomas Christensen

Dato : 08-08-05 19:53

Hejsa

Tak for svar - jeg vil kun prøve, at forhindre dette, idet der er nogle,
som tror, at man kan udprinte "plakaten" via fotoet...., selvom jeg
tydeligt skriver hvordan det udskrives......

mvh

Thomas

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-08-05 21:38

Toke Eskildsen wrote:

> Sæt følgende ind i <head>...</head>:

Hvordan vil du med den kode hindre udskrift af billedet? Koden fjerner bare
den toolbar, som IE lægger på billedet ved OnMouseOver.

Men der er stadig andre browsere, der er stadig menulinjens Filer/Udskriv,
der er stadig højreklik-menuens Udskriv (som kun kan kvæles i en browser,
der tillader det indgreb (IE)).

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 09-08-05 07:25

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote

> Hvordan vil du med den kode hindre udskrift af billedet? Koden
> fjerner bare den toolbar, som IE lægger på billedet ved
> OnMouseOver.

Jeg påstår ikke at det fjerner udskriftsmulighed generelt. Prøv at
genlæse det spørgsmål jeg besvarer, samt mit svar.

> Men der er stadig andre browsere, [...]

Prøv at læse anden del af mit indlæg og overvej om du ikke bør bestræbe
dig på at reagere lidt mindre med rygraden.

Fra : usenet

Dato : 08-08-05 16:43

"Thomas Christensen" <vibeke.thomas@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> over giver udskrivningsmuligheder mv og jeg vil også gerne have,
> at man ej heller kan bruge højreklik - hvordan gøres dette???

Du kunne måske lave noget flash, det ville nok begrænse det lidt?

/Dan

Fra : jopa

Dato : 08-08-05 16:54

usenet skriblede bla:

> Du kunne måske lave noget flash, det ville nok begrænse det lidt?

Man kan nok altid lave et printscrm

--

Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-08-05 21:34

Thomas Christensen wrote:
> Hejsa
>
> På hjemmesiden www.postens-kunstforening.dk har jeg brug for på
> siden aktuelle udstillere, at foto af "plakaten" ikke ved mouse
> over giver udskrivningsmuligheder

Så skal du 'lukke' for plakaten i udskriftfunktionen:

http://hjemmesideskolen.dk/html/css2.asp#prt

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/