N6230 siger at hukommelsen er fuld på trod~
Fra : Nikolaj Riis Josephs~

Dato : 07-08-05 20:42

Hej

Har et problem med min Nokia 6230 (v. 05.35) med et SanDisk RS-MMS kort på
512 Mb (med omformer til normal MMC).

Mit problem er som følger:
Har omkring 200 filer (Mp3er og billeder) liggende i roden på mit MMC kort,
men der er stadig et stykke over 70Mb ledig på kortet, kameraet gemmer
billederne på MMC kortet.Når jeg kommer op på omkring 200 filer i roden på
kortet, er telefonen begyndt at skrive "Filen kan ikke gemmes" og
efterfølgende "Kamera på standby: Hukommelsen er fuld" når jeg har taget et
billede. Dette på trods af at der oppe i hjørnet står, at der stadig er
plads til over 2000 billeder på kortet endnu.

Hvis jeg fx flytter mp3erne til et underkatalog på kortet, kan jeg igen tage
billeder og gemme dem på kortet uden problemer.

Hvad er løsningen på mit problem, mit gæt er en firmware opdatering men har
i andre forslag?

Mvh
Nikolaj Riis Josephsen

Fra : Anders Lund

Dato : 07-08-05 21:42

Nikolaj Riis Josephsen wrote:
> Har et problem med min Nokia 6230 (v. 05.35) med et SanDisk RS-MMS kort på
> 512 Mb (med omformer til normal MMC).

Har en ven med samme problem, dog med et 1 GB kort. Når han får fyldt
det op til 400 og et-eller-andet MB, kan det ikke tage imod mere. (Jeg
har dog ikke selv set hvad der kommer af fejl).

> Har omkring 200 filer (Mp3er og billeder) liggende i roden på mit MMC kort,

Hvis det er formateret som FAT, ligger der en begrænsning i
FAT-filsystemet, som gør at man kun kan have 512 filer (mener at det var
512) i roden. Dette er bare til info, da du jo selv skriver at du har 200.

> Hvad er løsningen på mit problem, mit gæt er en firmware opdatering men har
> i andre forslag?

Har desværre ikke nogne løsning, men kunne da godt tænke mig at vide
hvad man kan gøre, så jeg kan sige det til min ven. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : KH

Dato : 07-08-05 22:43

System
Nokia 6230i Nokia 6230
Platform 40 Series 40
Størrelsen på den interne hukommelse 32 MB 6 MB
Memorykort, type MMC MMC
Maks. størrelse for memorykort 512 MB 32 MB
Java, version MIDP 2.0 MIDP-2.0

Måske er dette svaret?!

Mvh

Klaus

"Nikolaj Riis Josephsen" <newzgroup@nik0.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billeder og gemme dem på kortet uden problemer.
>
> Hvad er løsningen på mit problem, mit gæt er en firmware opdatering men

begin 666 1x1trans.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````!``$`0 ("1 $`.P``
`
end

Fra : KH

Dato : 07-08-05 22:45

Den så anderledes ud inden den blev sendt

Det der skulle stå var at din telefon kun understøtter 32 mb kort hvorimod i
modellen understøtter 512 mb.

Mvh

Klaus

Fra : Henrik Andreasen

Dato : 08-08-05 22:32

> Det der skulle stå var at din telefon kun understøtter 32 mb kort hvorimod
> i modellen understøtter 512 mb.

Sig det ikke højt, min 6230’er kunne høre dig, og ikke længere ville bruge
mit 256 MB kort

--

Henrik