css menu-"knapper" lige store?
Fra : Tommy

Dato : 07-08-05 20:18

Hej,
hvordan sætter jeg "width" på mine "menu-knapper"?

http://hynding.dk/

--
Mvh. Tommy
www.hynding.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 07-08-05 20:36

"Tommy" <hynding@jyde.dk> wrote in message
> [...]
> www.hynding.dk
> Direkte mailadresse virker ikke.
> Skriv i stedet til mit fornavn(at)hynding.dk

Jeg ved ikke, om du bare kan skrive width: (antal) px;
i css'en til til din a.

- Martin

Fra : Tommy

Dato : 07-08-05 20:42

On Sun, 7 Aug 2005 21:35:30 +0200, "Martin Ploug"
<mploug@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg ved ikke, om du bare kan skrive width: (antal) px;
>i css'en til til din a.

Nej desværre, det virker ikke. Og hvis jeg laver en "div.boks", og
sætter width, så dur min border outset / inset ikke mere.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-08-05 21:12

Martin Ploug skrev:

>Jeg ved ikke, om du bare kan skrive width: (antal) px;
>i css'en til til din a.

Et link (a) er et inline-element, hvor det ikke er tilladt at
sætte width (og height) på.

For at man kan/må det skal det laves om til et blokelement med
display: block.
--
Knud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-08-05 20:37

Tommy skrev:

>hvordan sætter jeg "width" på mine "menu-knapper"?

#menu a:link {
font-weight:bold;
color:black;
text-decoration:none;
border-width: 6px;
border-style: outset ;
border-color: #c0c0c0;
padding: 1px 8px 1px 8px;
width: 150px;
display: block
}

width sætter du naturligvis til den størrelse, som du ønsker.
--
Knud

Fra : Tommy

Dato : 07-08-05 21:09