Frame side i Google
Fra : Heysam

Dato : 07-08-05 19:28

Kære Læser
Jeg har en hjemmeside og har tilføjet den til google.
Google finder min hjemmeside. Min hjemmeside er lavet i Frames.
Og jeg har læst på http://vertikal.dk/artikler/show.htm?id=13
at de lader sig kun med besvær indeksere. Når google finder min
hjemmeside finder den kun min NOFRAME tekst.
Jeg har mere 745 navne google burde finde.
Det eneste jeg kan søge på i google er det i min NOFRAME tekst
og det er ikke ligefrem meningen.
Hvad kan jeg gøre ved det. Håber i kan hjælpe.

På forhånd Tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-08-05 19:45

Heysam skrev:

> [...]
>Jeg har mere 745 navne google burde finde.
>Det eneste jeg kan søge på i google er det i min NOFRAME tekst

En søgemaskine kan kun læse det, der står i indexfilen, lav
f.eks. links og sigende tekst i noframesafsnittet.

Men...
Alle henvisninger vil være til dine undersider, så de vil blive
vist ude af framesættet.

Kom gerne med et link til din side.

Bedste råd er at droppe frames og bruge noget serverside til at
inkludere indhold med.
--
Knud

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-08-05 21:51

Heysam <stellastudio@gmail.com> skrev:

> Hvad kan jeg gøre ved det.

Det bedste er helt at undlade frames. Frames er smart på
mange måder, men de endnu flere uheldigheder - se også
http://html-faq.dk/2009.asp som beskriver det hele.

> Jeg har mere 745 navne google burde finde.

Google kan sagtens finde navnene på dine undersider, men
disse undersider bliver så vist uden navigation, hvis menuen
ligger i en anden frame.

> http://vertikal.dk/artikler/show.htm?id=13

Glimrende artikel

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Heysam

Dato : 09-08-05 18:51

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> Google kan sagtens finde navnene på dine undersider, men
> disse undersider bliver så vist uden navigation, hvis menuen

Kære Allan
> Det bedste er helt at undlade frames.
Jeg vil helst ikke undvære at bruge mine frames, og det vil kræve
en del arbejde. Jeg har set et par hjemmesider*(E-butikker),
som bruger frames på deres sider med asp og google finder alle
sider.Prøv at skrive site:www.wesellcd.dk eller skriv hjemmesiden
du vil have i google.
Hvordan gør de?

På forhånd tak

*www.wesellcd.com, www.azomedia.dk er nogle af dem.

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-08-05 20:30

Heysam <stellastudio@gmail.com> skrev:

> Prøv at skrive site:www.wesellcd.dk

Her sker netop det der er ulempen ved frames, man
kan ikke give et link direkte til en underside

http://www.wesellcd.dk/shop/productlist.asp?Id=67

og man finder undersider uden navigation.

> Jeg vil helst ikke undvære at bruge mine frames

Du bliver nødt til at tænke andreledes hvis du skal have
noget fornuftigt ud af det.

Vil du bruge frames, skal du scripte dig ud af sådan et
problem, og når du alligevel skal du alligevel lave det hele
om, kan du lige så godt gøre det nemmere for dig selv og
dine brugere ved at gøre det på en anden måde fra
starten

Kom med et link til din side, så vi kan se hvad det drejer
sig om!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk