Fiskeri på Julssø (v. Silkeborg)
Fra : BJ

Dato : 05-06-01 12:19

Hejsa

Jeg skal en af de nærmeste dage ud på Julssø og fiske. Er der nogen der har
nogle gode ideer vedr. arter, agn, steder, tider på netop denne sø.

Hilsen Bo

Fra : Jeppe Lyngsø

Dato : 07-06-01 08:21

Davs Bo, jeg kommer fra Silkeborg og har dog ikke fisket i søen andet end et
par gange, da det kræver båd. Men jeg ved dog nogenlunde hvad der lever og
hvad de kan tages på.
Der er selvfølgelig mange (til tider rigtig mange) aborrer, der er gedder
som i alle søer, ål, og gode sandarter(meget kendt sandartsø). Ud over det
er der jo også en lang række fredfisk som brasen, skalle osv... Sandarterne
kan tages på jigg på skrænterne i søen(ud for himmelbjerget er der meget
store og stejle skrænter) og de kan også med stor fordel fanges på små
levende agn som skalle, men allerbedst er små 10 cm's regnbueørreder fra
dambrug. Gedder og aborrer fanges som på normalvis i en sø med, spinner,
blink levende/død agn også skalle her. Det er ca. hvad jeg lige ved på dette
tidspunkt i søen. Mvh. Jeppe Lyngsø :oþ

- When the exp. stops comming U stop running - Balls of steel ! :oþ

Fra : Per M Sørensen

Dato : 07-06-01 15:34

Nu skal du bare lige huske på at fiskeri med små ørreder er ulovligt...!

Med venlig hilsen

Per M Sørensen
www.saltvandsfiskeren.dk