valideringsfejl ?
Fra : Tommy

Dato : 07-08-05 07:41

Hej,
jeg forstår ikke den fejl jeg får på:

http://hynding.dk/vogter.htm

css validerer, men xhtml gør ikke.

"Line 150, column 132: non SGML character number 150"

linie 150 er uden kode - ren tekst.

Hvis jeg validerer fra FF, så understreges kommaet i 71,9 - det gør
det ikke når jeg validerer fra IE, men det gir samme fejltekst.

--
Mvh. Tommy
www.hynding.dk

Fra : Michael Weberg

Dato : 07-08-05 11:21

> Hvis jeg validerer fra FF, så understreges kommaet i 71,9 - det gør
> det ikke når jeg validerer fra IE, men det gir samme fejltekst.

Det er bindestregen den er gal med. Ligner ikke en almindelig bindestreg
den er lidt lang i det. Slet den og lav en alm en så virker det.

--

Mvh Michael Weberg
http://vippen.homepage.dk

Fra : Tommy

Dato : 07-08-05 12:46

On Sun, 7 Aug 2005 12:21:21 +0200, "Michael Weberg"
<supervippen@hotmail.com> wrote:

>Det er bindestregen den er gal med. Ligner ikke en almindelig bindestreg
>den er lidt lang i det. Slet den og lav en alm en så virker det.

Helt korrekt.
Takker og bukker.

jeg husker nu at jeg blot copy/pastede teksten fra en mail, der næsten
helt sikker var sendt som html - tror fejlen stammer derfra.

Fra : Kristian Thy

Dato : 07-08-05 13:21

Quoth Tommy:

> jeg husker nu at jeg blot copy/pastede teksten fra en mail, der næsten
> helt sikker var sendt som html - tror fejlen stammer derfra.

Hvis du gerne vil bruge de lange bindestreger, så skriver du blot
&mdash;

\\kristian
--
"Power is only given to the man who dare stoop to pick it up. Nothing
more is needed, except courage. From the moment this truth had dawned

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 07-08-05 23:42

"Tommy" <hynding@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> jeg husker nu at jeg blot copy/pastede teksten fra en mail, der næsten
> helt sikker var sendt som html - tror fejlen stammer derfra.

Samme fejl med lange bindestreger, specielle tøveprikker m.m. fås, når man
kopierer fra tekst skrevet i et worddokument.

Mikkel

Fra : Christoffer

Dato : 07-08-05 11:37

> jeg forstår ikke den fejl jeg får på:
>
> http://hynding.dk/vogter.htm
>
> css validerer, men xhtml gør ikke.
This Page Is Valid XHTML 1.0 Transitional! << det er hvad jeg får når jeg
validerer din side.

--
Christoffer

Fra : Tommy

Dato : 07-08-05 12:52

On Sun, 7 Aug 2005 12:36:54 +0200, "Christoffer"
<christoffer@buur.info> wrote:

>This Page Is Valid XHTML 1.0 Transitional! << det er hvad jeg får når jeg
>validerer din side.

Det forstår jeg ikke!
Validerer du samme sted som mig? (link nederst på siden).

Fejlen er dog rettet nu, ved at følge Michael's råd.