Dårlige antenneforhold.
Fra : Coppi

Dato : 07-08-05 06:53

Hej.

Vi bor et sted hvor tdc dækker dårligt.

Vi har duet og er meget glade for det.

Er der nogen herinde der ved om nogle telefoner har bedre antenner end andre
og i så fald hvilke ?.

P.F.T.

coppi

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 07-08-05 07:30

Hvilken mobil bruger i.....

Der findes telefoner med ext. antenne !
Du kan købe en antenne forstærker til mobilen.

Det lyder bare mærkeligt at TDC dækker dårligt, da de ellers har ry for at
dække godt i hele landet.
Bruger selv TDC net (Telmore) og har aldrig haft nogen former for
problemer...

/A

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-08-05 08:35

Anders (6400) skrev:

> Det lyder bare mærkeligt at TDC dækker dårligt, da de ellers har ry
> for at dække godt i hele landet.

Vi kommer ofte på et sted der hedder Klint - i nærheden af Nykøbing
Sjælland - og der er det næsten kropumuligt at snakke eller sms'se
Hans

Fra : Max

Dato : 07-08-05 09:03

Hej

> Det lyder bare mærkeligt at TDC dækker dårligt, da de ellers har ry for at
> dække godt i hele landet.

I et sommerhus ved Dejret på Mols har jeg heller ingen dækning
overhovedet, uanset udbyder, så der findes pletter.

Mvh Max

Fra : Else Holm

Dato : 07-08-05 09:26

> Hej

> I et sommerhus ved Dejret på Mols har jeg heller ingen dækning
> overhovedet, uanset udbyder, så der findes pletter.
>
> Mvh Max

- også i København (på Amager) er der et sted, hvor TDC's dækning
er meget dårlig.

--
Else

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 07-08-05 10:06

Hvis man kigger på www.mastedatabasen.dk, så er der masser af master i Århus
og Københavnsområdet....

Var selv i Århus forleden, og havde fuld dækning på min telefon....
Min kammerat, jeg kørte med, har Telia, og jeg har Telmore (TDC's Net), og
jeg havde fuld dækning i Århus
det havde min ven ikke....

PS: Jeg arbejder ikke hos TDC !

/A

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-08-05 23:57

Anders (6400) used his keyboard to write :
> Min kammerat, jeg kørte med, har Telia, og jeg har Telmore (TDC's Net), og
> jeg havde fuld dækning i Århus
> det havde min ven ikke....

Telias net er mega ringe for tiden fordi de er ved at lægge Oranges net
sammen med deres eget. Hvorfor alting skal påvirkes negativt af det er
mig en gåde, men sådan er det åbenbart.

Fra : Max

Dato : 08-08-05 00:19

Hej henrik

> Telias net er mega ringe for tiden fordi de er ved at lægge Oranges net
> sammen med deres eget. Hvorfor alting skal påvirkes negativt af det er
> mig en gåde, men sådan er det åbenbart.

Sådan er det heller ikke, har en del kørende rundt i landet på Telia
erhvervsabonnenter og har intet anderledes bemærket.

Mvh Max

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-08-05 01:55

Max pretended :

> Sådan er det heller ikke, har en del kørende rundt i landet på Telia
> erhvervsabonnenter og har intet anderledes bemærket.

Ja så er det jo nok kun os stakler der iflg. Telia stadig er Orange
kunder (ja, det siger de til folk, "du er jo Orange kunde så..." - så
vidt jeg ved er jeg Telia kunde pr. den dato de overtog Orange).

Det giver også meget mening at tidligere Orange kunder bliver
nedprioriteret på Telias oprindelige net idet et Orange simkort bliver
anset som en roaming kunde og ikke en hjemmekunde - går jeg ud fra...

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-08-05 09:01

"Anders (6400)" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder bare mærkeligt at TDC dækker dårligt, da de ellers har ry for at
> dække godt i hele landet.

Midt i Randers er der et boligområde, hvor både TDC, Sonofon og tidligere
Orange har elendig dækning. Problemet er konstateret via adskillige og
forskellige mobiltelefoner.

Man kan sende og modtage SMS, men ikke være sikker på at kunne gennemføre en
samtale.

I Århus har beboerne i byens absolut dyreste kvarterer (komponistkvarteret
neden for Marselisborg slot) samme problem - det er umuligt at ringe
op/blive ringet op i kvarteret.

Mvh. Lisbeth

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 07-08-05 16:32

> Det lyder bare mærkeligt at TDC dækker dårligt, da de ellers har ry for at
> dække godt i hele landet.

Hehe.. er du bybo? ;)

--
Michael
http://gratishotel.dk

Fra : Calle.

Dato : 07-08-05 16:51

Michael Kjærsgård wrote:

> Hehe.. er du bybo? ;)

Det er nok dem der dækker mest i hele DK, men selvfølgelig vil der være
huller.
TDC dækker også godt ude på landet. (bor der f.eks selv)
--
Calle.

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 07-08-05 09:54

Der må gerne oplyses hvilken telefon man bruger....

- Og om coveret er originalt, for det kan også have noget at sige....

Har en kammerat, der brugte uoriginalt (gemmensigtigt) cover på sin Nokia
3310, og han havde meget dårlig dækning. Så skiftede han til et orignalt og
fik meget bedre dækning....
Hvormeget man skal ligge i ovenstående, er op til folk selv at bedømme...

Fra : Bare mig

Dato : 07-08-05 10:22

> [...]
> og fik meget bedre dækning....
> Hvormeget man skal ligge i ovenstående, er op til folk selv at bedømme...

Jeg plejer selv at køre med helt originale covers, for at være på den sikre
side. Men da jeg boede på Als, nede ved Danfoss, vi var nabo dertil, der var
også totalt dårlig dækning, ligemeget hvilken udbyder man havde. Derimod da
jeg boede på Sydals. Langt ude af en grusvej, i langbortistand, var der fuld
dækning. For mig gav det virkelig ingen mening. Her hvor jeg bor nu, er der
fuld dækning altid... Og jeg har Telmore og nu har jeg en T630, men har haft
Nokia/siemens/panasonic mens jeg har boet her, og der har altid været fuld
dækning

Fra : Calle.

Dato : 07-08-05 10:41

Bare mig wrote:
> [...]
> Telmore og nu har jeg en T630, men har haft Nokia/siemens/panasonic
> mens jeg har boet her, og der har altid været fuld dækning

Der har altid været fuld dækning med TDC på og omkring Danfoss Nordborg.
Så, jeg ved ikke hvilke abb. eller tlf. du har brugt.

--
Calle.
Der færdes i området med mobil hver dag.

Fra : Bare mig

Dato : 07-08-05 12:55

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Der har altid været fuld dækning med TDC på og omkring Danfoss Nordborg.
> Så, jeg ved ikke hvilke abb. eller tlf. du har brugt.

Jeg havde på det tidspunkt en Nokia 3310 og en Nokia 3510i senere hen, og
havde tit meget dårlig forbindelse. Jeg befandt mig oppe af bakken, mod
Guderup, i den lille by der ligger der. Måske den bare har dårlig
forbindelse, for jeg ved, at dem jeg boede hos også havde problemer. Det
samme med tv forholdene. De er også rigtig dårlige i det område...

Fra : Calle.

Dato : 07-08-05 14:54

Bare mig wrote:
> [...]
> har dårlig forbindelse, for jeg ved, at dem jeg boede hos også havde
> problemer. Det samme med tv forholdene. De er også rigtig dårlige i
Er det Svenstrup du tænker på?
--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 07-08-05 10:38

Anders (6400) wrote:
> [...]
> orignalt og fik meget bedre dækning....
> Hvormeget man skal ligge i ovenstående, er op til folk selv at
Det skyldtes, at der er en meltalfilm i de uoriginale covers, som skærmer
for antennen ;-(

--
Calle.