Hjælp mig med at finde afsenderen!
Fra : [ D j J a n u s ]

Dato : 05-06-01 12:32

Hejsa

Jeg har modtaget en email med en vedhæftet fil af navnet: AACMHLAA.EXE på 23
kB
Filen er en virus, og der var ingen afsender eller text til filen ...

Jeg har en email-adresse info@djjanus.dk hos enavn.dk, der videresender alle
mine emails til janus.skougaard@nielsen.mail.dk.
Hvordan finder jeg ud af hvem der har afsendt denne email til mig? Er der
nogen, der kan hjælpe?

På forhånd mange tak
Janus Nielsen

Følgende stod i emailens "Message Source":

Date: Tue, 5 Jun 2001 11:36:53 +0200

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-06-01 12:35

[ D j J a n u s ] skrev:

>Jeg har modtaget en email med en vedhæftet fil af navnet: AACMHLAA.EXE på 23
>kB
>Filen er en virus, og der var ingen afsender eller text til filen ...

Afsenderen ved højst sandsynligt ikke han har sendt den til dig. Det
er en virus der selv sender sig videre - lad VÆRE med at køre
programmet.

> [...]
>mine emails til janus.skougaard@nielsen.mail.dk.
>Hvordan finder jeg ud af hvem der har afsendt denne email til mig? Er der

Du kan ikke finde ud af hvem der har sendt den, men skriv til
abuse@worldonline.dk - det er en af WOLs kunder. Bed dem om at tage
kontakt til gutten (du skal sende alle headers med), så de kan
fortælle ham, at han har virus og skal have fjernet den.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Gigasoft Danmark

Dato : 05-06-01 13:18

Den er kommet via denne server gruppe

inetnum: 194.255.16.160 - 194.255.16.191
netname: DOTSERV
descr: Dotserv
country: DK
admin-c: PT2800-RIPE
tech-c: PT2800-RIPE
status: ASSIGNED PA
notify: mntripe@telia.net
mnt-by: TELIANET-LIR
changed: jessica@telia.net 20000721
source: RIPE

route: 194.255.0.0/16
descr: TELIANET-BLK
origin: AS3308
mnt-by: TELIANETDK-RR
changed: rr@telia.net 19991108
source: RIPE

person: Paul T-Kahn
address: Ostergade 29
address: DK-4700 Naestved
address: Denmark
phone: +45-55730308
fax-no: +45-55730308
e-mail: pixel@stofanet.dk
nic-hdl: PT2800-RIPE
notify: mntripe@telia.net
mnt-by: TELIANET-LIR
changed: jessica@telia.net 20000627
source: RIPE

Gigasoft Danmark
Bjarne Østergård
www.gigasoft.dk E-mail: boe@gigasoft.dk
Tlf. 86 49 64 04

Fra : Nielsen

Dato : 05-06-01 13:39

Hej "Gigasoft Danmark" Du <boe@gigasoft.dk> skrev i en meddelelse
> Den er kommet via denne server gruppe
>

> inetnum: 194.255.16.160 - 194.255.16.191
> [...]
-SNIP-

Ja det er jo hans egen konto, Janus skrev:
Jeg har en email-adresse info@djjanus.dk hos enavn.dk, der videresender alle
mine emails til janus.skougaard@nielsen.mail.dk.

enavn.dk = dotserv.

Mvh Kent

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-06-01 22:51

On Tue, 5 Jun 2001 13:31:42 +0200, "[ D j J a n u s ]"
<info@djjanus.dk> wrote:

> Hvordan finder jeg ud af hvem der har afsendt denne email til mig? Er der
> nogen, der kan hjælpe?

> by fe040.worldonline.dk with SMTP; 5 Jun 2001 09:36:35 -0000

Den linie siger, at det er en kunde hos Tiscali (World Online).
Send en mail til abuse@worldonline.dk, og de kan ud fra tids-
punkt og IP-adresse finde ud af, hvilken bruger der er tale om,
og sende vedkommende en advarsel. Regn ikke med, at du selv får
at vide, hvem der er tale om.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Kent Nielsen

Dato : 06-06-01 10:37

-klip-
> [...]
> punkt og IP-adresse finde ud af, hvilken bruger der er tale om,
> og sende vedkommende en advarsel. Regn ikke med, at du selv får

-klip-
Min erfaring er at man ikke skal regne med at de foretager sig noget uden en
politianmeldelse.

Mvh.
Kent

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-06-01 10:59

Kent Nielsen skrev:

>Min erfaring er at man ikke skal regne med at de foretager sig noget uden en
>politianmeldelse.

Hvad baserer du det på?

--
Bertel

Fra : Kent Nielsen

Dato : 06-06-01 11:12

Hej,
"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
-klip-
> Hvad baserer du det på?
->
klip-
Min egen erfaring; da jeg på et tidspunkt blev portscannet gentagne gange
fra en wol (daværende Image) dialup konto, henvendte jeg mig til dem, deres
svar var at de gjorde ikke noget ved det uden en politianmeldelse.

Det kan være der er andre boller på suppen nu ?

Mvh.
Kent

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-06-01 14:20

Kent Nielsen skrev:

>Min egen erfaring; da jeg på et tidspunkt blev portscannet ...

Åh ja, men vi snakker om virus. Jeg har sendt en besked til dem
et par gange om sådan noget uden at få svar, og det tolker jeg
sådan at de giver beskeden videre.

Jeg forstår godt at de ikke vil gøre noget ved en portscanning da
det langt fra er sikkert at det er forbudt. Det afhænger af de
nærmere omstændigheder.

--
Bertel

Fra : Nielsen

Dato : 06-06-01 16:10

> Jeg forstår godt at de ikke vil gøre noget ved en portscanning da
> det langt fra er sikkert at det er forbudt. Det afhænger af de
> [...]

Forbudt og forbudt, ville du ikke være træt af at der var en der rendte
rundt og rykkede i dit dørhåndtag ?
Så må du jo håbe at du ikke glemmer at låse døren en dag .

Desuden står der i teledk´s abonnementsvilkår for pro@cces at de kan lukke
for forbindelsen hvis bl.a.:
1. Hvis man udsender spam
2. Hvis man har aktiviteter der har til formål at få uberettiget adgang til
systemer tilkoplet teledk´s eller andre udbyderes net. (!!!)
Når man scanner alle porte på en bestemt ip adresse kan det i min
overbevisning ikke være i ærligt ærinde.

Desuden skete noget tilsvarende fra en CC kunde, hvor jeg sendte loggen fra
min firewall til deres abuse, de svarede at kunden ikke længere havde adgang
fra CC, om det så var fordi at der var et tilbagevendende issue med omtalte
kunde ved jeg ikke, men de gjorde dog noget ved det.

Jeg ved godt det er et gråzone område, og det ville være rart med nogle
regler.

Mvh.
Kent

Fra : Kent Friis

Dato : 06-06-01 17:36

Den Wed, 6 Jun 2001 17:10:21 +0200 skrev Nielsen:

>"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

>Forbudt og forbudt, ville du ikke være træt af at der var en der rendte
>rundt og rykkede i dit dørhåndtag ?

Hvis nu vi skifter det ud med "ringer på", så kunne det jo være en
sælger (nej, dem bryder jeg mig heller ikke om, men de er ikke ulovlige
af den grund).

> [...]
>Når man scanner alle porte på en bestemt ip adresse kan det i min
>overbevisning ikke være i ærligt ærinde.

Det kunne jo være en der havde fået forkert nummer. Jeg har før port-
scannet en kammarats maskine, for at se om han havde nogle huller.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : Nielsen

Dato : 06-06-01 17:50

Hej,
"Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk> skrev i en meddelelse
-klip-
> scannet en kammarats maskine, for at se om han havde nogle huller.

Netop ! Nogle huller som kan bruges til hvad ?

Mvh.
Kent Nielsen

Fra : Kent Friis

Dato : 06-06-01 18:23

Den Wed, 6 Jun 2001 18:49:41 +0200 skrev Nielsen:
>Hej,
>"Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk> skrev i en meddelelse
>-klip-
>>
>Netop ! Nogle huller som kan bruges til hvad ?

Til at lave ulykker - netop derfor bad han mig checke om jeg kunne
finde nogen.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-06-01 22:38

On Wed, 6 Jun 2001 16:35:34 +0000 (UTC), kfr@fleggaard.dk (Kent
Friis) wrote:

> Hvis nu vi skifter det ud med "ringer på", så kunne det jo være en
> sælger (nej, dem bryder jeg mig heller ikke om, men de er ikke ulovlige
> af den grund).

Jo, dørsalg er (med ganske få undtagelser) faktisk ulovligt.

-A
PS: FUT
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Jonathan Stein

Dato : 06-06-01 12:59

Kent Nielsen wrote:

> -klip-
> Min erfaring er at man ikke skal regne med at de foretager sig noget uden en
> politianmeldelse.

Sidst jeg skrev til WOL om sådan en mail, fik jeg følgende svar: "Tak for din
henvendelse. Vi har kontaktet brugeren, og gjort vedkommende opmærksom på
problemet.".

M.v.h.

Jonathan

--
jsp-hotel.dk tilbyder profesionelle webhoteller med bl.a. Resin JSP,
PHP, MySQL, SSH/Telnet adgang, rå log-filer, grafisk statistik og