Audi A6 - automatgear
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 06-08-05 21:43

Min bil er begyndt at give et "klonk", når automatgearet skifter - vel at
mærke, når jeg kører den hårdt.

Det er en 2.6'er fra 95, og den har kørt godt 100.000 km.

Hvad kan der være galt?

Fra : Habit

Dato : 07-08-05 07:04

Hej
Desværre giver jeg intet svar, men vil blot supplere med at jeg også har
problemer med mit automatgear på en Audi 2,3E der har kørt det samme som
din. Min laver blot det nummer at den "hopper ud af" 2/3 gear, men momentant
stigende og faldende omdr. til følge. Automatgearkasse - et Audi problem?

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 07-08-05 07:52

Det problem har jeg til gengæld aldrig haft - og jeg har faktisk ikke hørt
om, at Audi skulle have specielt dårlige aut.gear.

Fra : Non-Desperado

Dato : 07-08-05 08:13

> [...]

>mærke, når jeg kører den hårdt.
>
>Det er en 2.6'er fra 95, og den har kørt godt 100.000 km.

Der er vel tilstrækkeligt olie på gearkassen ?

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Palle S.

Dato : 07-08-05 08:15

Hvornår er gearkassen serviceret sidst
Du skriver ikke om det er en tip tronic gearkasse
Er der olie på, hvornår er den skiftet
Lugter olien Brændt

Palle

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 07-08-05 09:00

Puha - jeg tror da, at der er olie på. Det ser man vel efter til hvert
serviceeftersyn? Jeg fik lavet det store eftersyn for 10.000 km. siden.

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 07-08-05 12:23

Det er forøvrigt en almindelig gearkasse - ikke tiptronic.

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-05 12:52

Prøv at kontakte automatgearcenteret i Gilleleje, de er flinke og
proffessionelle (www.automatgear.dk)

Du kan også udfylde et skema på deres side, hvorefter de kommer med et bud
på fejlen.

Hvad angår om der skulle være generelle problemer med audi og deres
automatgear, kan jeg kun tilføje, at ejeren af automatgearcenteret har en
audi 80 ... med manuelt gear...

mvh

David

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-08-05 12:29

> [...]
> mærke, når jeg kører den hårdt.
>
> Det er en 2.6'er fra 95, og den har kørt godt 100.000 km.

Aner det ikke, men hvis du skal have den reppet så prøv at kontakte
www.eatab.com de har styr på sagerne og er tilmed ikke nær så dyre som
gribbene herhjemme.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 08-08-05 19:45

Jeg har i dag været hos Audi i Hørsholm. De mente ikke, at det var
automatgearet, men i stedet noget med noget hjulophæng - de kørte en tur i
bilen og konstaterede det herefter. Det skal repareres om 14 dage.