Hjælp til oprettelse af analyse søges...
Fra : Fedtmule

Dato : 06-08-05 21:24

Hej.

Jeg har fået mig en opgave som jeg (på mine knæ) må bede mere
komptente til råds om:

En arbejdsgiver skal kunne teste sine nuværende eller kommende
medarbejdere, ved at lade dem udføre en test. Denne test består
af 62 spørgsmål.

Til hvert spørgsmål, er der to svarmuligheder. Samtlige svar er
delt op i 2 kategorier, og i hver af disse er svarene delt op i
yderligere to kategorier. Det vil sige, at jeg jo nok skal bruge
en MySql som samler svarene op på følgende måde:

1 2
P A P A
Antal svar Antal svar Antal svar Antal svar
P E P E
Antal svar Antal svar Antal svar Antal svar
P I P I
Antal svar Antal svar Antal svar Antal svar
A E A E
Antal svar Antal svar Antal svar Antal svar
A I A I
Antal svar Antal svar Antal svar Antal svar
E I E I
Antal svar Antal svar Antal svar Antal svar

Et spørgsmål kunne eksempelvis være:

1. Det giver mig størst tilfredsstillelse:
a: at få problemerne ud af verden i en fart (P-2)
b: at analysere hvordan et problem kan løses (A-2)

Hvis brugeren svarer "b" skal databasen tælle én op i aktuelle
celle.

Senere skal cifferet i samme celle konverteres til en
procentsats: Hvis vi i ovenstående tabel tager 2 P/A som
udgangspunkt, vil P+A altid give tallet 5 - hvilket er 100%. Når
brugeren har besvaret det sidste af de 62 spørgsmål, skal
samtlige svar omregnes til procenter og trækkes ned i "Dokument
2" (herom længere nede...):

Når alle spørgsmål er besvaret og brugeren trykker på send;
- Skal brugeren sendes til en takkeside samt modtage en e-mail.
- Skal sitets indehaver modtage én e-mail indeholdende 3
vedhæftede PDF-dokumenter:

Dokument 1:
En følgeskrivelse indeholdende noget tekst plus data som brugeren
udfyldte inden han/hun blev præsenteret for spørgsmålene.

Dokument 2:
Et resultatark med en masse standardtekst, som blot skal
"krydres" med 8 procentsatser i henhold til cifrene i databasen
(1P, 1A, 1E og 1I + 2P, 2A, 2E og 2I).

Dokument 3:
En faktura som indeholder samme data som i dokument 1, plus noget
tekst.

Håber alt dette giver bare en lille smule mening? Ellers er du
velkommen til at kontakte mig for yderligere. Hvis du oven i
købet ønsker at udfærdige selve opgaven, belønnes du med kolde
kontanter efter aftale.

Du kan skrive til mig på: jensen@fedtmulesFJERNDETTE.dk.

\\ Fedtmule //

- Pædagogiske tutorials på dansk