Step-by-step manual
Fra : Tine Kristiansen

Dato : 06-08-05 20:57

Hej,

Jeg har kastet mig ud i at lave min egen website og har fået afvide, at
frontpage er det meste nemme for nybegyndere (har aldrig beskæftiget mig med
det før) ??

Er der nogen som ligger inde med en step-by-step manual ? Jeg sidder fast
ved step 1 - at komme videre efter jeg har valgt tema.... så jeg har lang
vej endnu og har givet op flere gang ;0)

Håber nogen kan hjælpe mig ? Findes der evt. nogen færdige skabeloner som
man kan downloade noget sted og så bare tilpasse med menuer m.m ??

På forhånd tak
Tine

Ps. jeg er totalt lost i det ... og min tålmodighed er ved at være opbrugt
(kyler det snart ud af vinduet, men jeg har lige brugt penge på et
webhotel - mangler bare hjemmesiden...)

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 06-08-05 21:36

Tine Kristiansen skrev:
> [...]
> fast ved step 1 - at komme videre efter jeg har valgt tema.... så jeg
> har lang vej endnu og har givet op flere gang ;0)

De fleste forlag sælger hæfter/bøger om
Frontpage og de er ganske fortræffelige.

Så det er bare med at komme ned i kiosken
og så ellers gå i gang med selvstudie.

> Ps. jeg er totalt lost i det ... og min tålmodighed er ved at være
> opbrugt (kyler det snart ud af vinduet, men jeg har lige brugt penge
> på et
> webhotel - mangler bare hjemmesiden...)

Undrer mig over at du køber webhotel som du
åbenbart troede kunne løse de problemer du
*troede* du havde ved at bruge TDC.
Hjemmesiden (frontpage) bliver hverken sværere
eller lettere at lave ved brug af webhotel.

--
Lars Fragstrup

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 06-08-05 21:43

> [...]
> *troede* du havde ved at bruge TDC.
> Hjemmesiden (frontpage) bliver hverken sværere
> eller lettere at lave ved brug af webhotel.

Det troede jeg heller ikke det ville, da det jeg havde hos TDC virkede fint.
Det var blot pladsen som var et problem. Og da jeg ikke kan tage den
hjemmeside med mig, så må jeg jo lave en selv. Hvilket er hvad jeg spurgte
om hjælp til.

Beklager meget at jeg tog din tid eller troede at dette forum var et sted
hvor man kunne få hjælp af hinanden.

Hilsen
Tine

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 06-08-05 22:03

Tine Kristiansen skrev:

> Beklager meget at jeg tog din tid eller troede at dette forum var et
> sted hvor man kunne få hjælp af hinanden.

Du fik også den hjælp du søgte, men du valgte
åbenbart kun at læse en del af mit svar, for
den passus med *kiosken* så du nok ikke.

--
Lars Fragstrup

Fra : amesh

Dato : 06-08-05 22:12

"Tine Kristiansen" <Nukleuz@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Håber nogen kan hjælpe mig ? Findes der evt. nogen færdige skabeloner som
> man kan downloade noget sted og så bare tilpasse med menuer m.m ??

Hej Tine,

Så svært er det heller ikke. Hvis du allerede har FrontPage, så gå ned i
den nærmeste boghandel eller kiosk og prøv at finde et af de udmærkede
hæfter om dette program. Du kan også prøve f.eks. Merlin, som har et stort
udvalg. Eller den nærmeste computer-forretning. Hvis du bor i København,
har Gads boghandel på hjørnet af Nørrevold og Fiolstræde et meget stort
udvalg. Og så følger du simpelthen anvisningerne i hæftet, så får du snart
en pæn hjemmeside.
Hvis du ikke har FrontPage findes der gratis-programmer på nettet, som du
kan downloade og bruge, men jeg kender dem ikke så godt, så jeg vil ikke
anbefale det ene frem for det andet.

FrontPage har indbygget en del forskellige temaer og skabeloner, som du kan
vælge imellem.

> Ps. jeg er totalt lost i det ... og min tålmodighed er ved at være opbrugt
> (kyler det snart ud af vinduet, men jeg har lige brugt penge på et
> webhotel - mangler bare hjemmesiden...)

En anden gang skal du huske at gemme en kopi af din hjemmeside på din
computer, så kan du -- eventuelt med nogle få ændringer -- flytte den
direkte over til et webhotel.

God fornøjelse

mvh
Mette

Fra : kim petersen

Dato : 07-08-05 08:58

> [...]
>
> Ps. jeg er totalt lost i det ... og min tålmodighed er ved at være opbrugt
> (kyler det snart ud af vinduet, men jeg har lige brugt penge på et

Hvilken udgave af Frontpage har du?
Hilsen kim

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 07-08-05 12:13

> Hvilken udgave af Frontpage har du?
> Hilsen kim

Hej Kim,

Jeg har Frontpage 2000.

Hilsen
Tine

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-08-05 10:37

Frontpage har også nogle færdige skabeloner, hvor du blot
skal udfylde med indhold - men som andre har været inde på,
så kan du få stor hjælp via de små bøger eller hæfter man
kan få ved hjælp af FrontPage - også på nettet hos Microsoft
findes der en slags "tutorial" som du kan afprøve sammen med
FrontPage 2003 - hvis det altså er det program du har.

At købe et Webhotel er en udmærket idé, hvis udbyderen
tilbyder dig gratis opsætning af FrontPage extensions - det
er små programmer der ligger på udbyderens server og som gør
det muligt for dig at udnytte de mange andre muligheder der
findes i FrontPage - men du vil kun kunne udnytte alle
mulighederne, hvis udbyderen tilbyder SharePoint - det er de
færreste, ligesom nogle udbydere har begrænsninger på de
ting.

Et webhotel giver dig nogle muligheder for at du kan få
særlige programmer tilknyttet dit site og priserne til dette
er efterhånden så langt nede at det er overkommeligt at
benytte sig af.

Endelig skal du huske at der er forskel på
uploadingsforholdene når du anvender frontpage - med eller
uden extensions.

--
ahw

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 07-08-05 15:51

In news:<42f51617$0$63764$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>
Tine Kristiansen typed:
> [...]
>
> Ps. jeg er totalt lost i det ... og min tålmodighed er ved at være
> opbrugt (kyler det snart ud af vinduet, men jeg har lige brugt penge

Hvis du allerede har en hjemmeside, så kan du hente den ned på din
computer, ved hjælp af FP.

Åben FP, vælg filer->ny->websted->guiden importer

Vælg en mappe at downloade til. Sæt antallet af niveauer så højt, at du
er sikker på at få alle filer med.
Skriv adressen til indexsiden i feltet og hent hele siden ned. Alt hvad
der er et gyldigt link til, bliver hentet ned inklusiv billeder og
undermapper.

Så behøver du ikke starte helt fra bunden

Og inden nogen siger, at det kan man ikke på sitecenter, jo det kan man
godt. Man kan såmænd i mange tilfælde også hente ASP websteder ned via
import. Skulle man undtagelsevis, blive modt med en logon skærm lukker
man den blot uden videre, siden kommer ned alligevel.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg
--
Internettet er for alle!