Staten hjælper Århus men ikke Odense.
Fra : Pjensen73

Dato : 06-08-05 11:52

Hvis staten hjælper Århus med vej ved havnen - hvorfor så ikke Odense?
http://www.fyn.dk/modules/fsArticle/index.php?articleid=34692

Fra : Jim

Dato : 06-08-05 12:49

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis staten hjælper Århus med vej ved havnen - hvorfor så ikke Odense?
> http://www.fyn.dk/modules/fsArticle/index.php?articleid=34692

Fordi Aarhus Havn er Nordens største, og faktisk en af Europas største
containerhavne.
Aarhus Havn er knudepunkt og forbindelsesled til alle havne i Østersøen og i
det hele taget resten af Verden.

Derfor. http://www.aarhushavn.dk/pages/omraader/container.htm

J.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-08-05 13:07

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote:

> Fordi Aarhus Havn er Nordens største

Tænk, jeg troede at det var Göteborg.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jim

Dato : 06-08-05 13:15

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Tænk, jeg troede at det var Göteborg.

Måske tager jeg fejl, men Århus Havn er den vigtigste.

J.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-08-05 14:07

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Måske tager jeg fejl, men Århus Havn er den vigtigste.

Det er jo ikke engang det dit link viser. Havnen siger selv at den er
/Danmarks/ største. Ikke /Nordens/.

Svjv sendes den københavnske containertrafik over Göteborg. Det var
åbenbart bedre for os end Folketingets jyske satsning. Så lastbiltogene
tager turen over Helsingør-Helsingborg {broen er for dyr} op til
Göteborg.

Skulle København have fortsat som landets største havn skulle sejlrenden
vist have været uddybet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jim

Dato : 06-08-05 14:19

> Det er jo ikke engang det dit link viser. Havnen siger selv at den er
> /Danmarks/ største. Ikke /Nordens/.

Nej, det har du ret i.
Og ja, Aarhus Havn er Danmarks største.
Og hvorledes strategien er i den placereing, skal jeg ikke kunne udtale mig
om, men jeg har da en formodning om, at det er den havn i Danmark, som er
nemmest at anløbe samtidig med, at den ligger centralt i Danmark.

> [...]
> åbenbart bedre for os end Folketingets jyske satsning. Så lastbiltogene
> tager turen over Helsingør-Helsingborg {broen er for dyr} op til

Det har jeg ikke hørt eller læst noget om.

> Skulle København have fortsat som landets største havn skulle sejlrenden
> vist have været uddybet.

Helt afgjort. Og Københavns havneindløb er i forvejen for smalt til al den
trafik, som er nødvendig, hvis man vil være den største.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-08-05 15:07

> [...]

> om, men jeg har da en formodning om, at det er den havn i Danmark, som er
> nemmest at anløbe samtidig med, at den ligger centralt i Danmark.

København blev landet største by fordi den lå i centrum af landets
naturlige omfang, og dermed landets hovedstad.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jim

Dato : 06-08-05 15:33

> København blev landet største by fordi den lå i centrum af landets
> naturlige omfang, og dermed landets hovedstad.

Men det er jo mange år siden.
Så mange år siden , at det var før jeg blev født.
Det var dengang hele Norden var en del af det danske kongerige.

;0)

J.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-08-05 15:39

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote:

[København]

> Det var dengang hele Norden var en del af det danske kongerige.

Måske skulle du genopfriske din historieviden?
--
Per Erik Rønne

Fra : Jim

Dato : 06-08-05 15:46

> Jim <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote:
>
> [København]

> Måske skulle du genopfriske din historieviden?

Jo, kommer du og giver gratis undervisning? ;0)

Fra : Per Rønne

Dato : 20-08-05 18:30

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Jo, kommer du og giver gratis undervisning? ;0)

Næh, men der var altså tale om en PERSONALunion. Norge, Sverige og
Danmark delte samme konge, men havde stadig hver deres Rigens Råd.
--
Per Erik Rønne

Fra : Webasto

Dato : 08-08-05 01:21

"Pjensen73" skrev i en meddelelse
> Hvis staten hjælper Århus med vej ved havnen - hvorfor så ikke Odense?
> http://www.fyn.dk/modules/fsArticle/index.php?articleid=34692

Fordi Odense er Danmarks lille Socialdemokratiske smørhul.

Fynboerne sidder hellere og klapper lidt med skeen ned i boghvedegrøden.

Storebæltstakster.
Kanalbroen i Odense.
Motorvej Odense-Svendborg.
Udvidelse til 6 spors motorvej Middelfart - Odense.
Beldringe Lufthavn.

.... bare nogen af de ting der slet ikke kører for fynboerne.

Ikke engang en regions hovedstad kan det blive til.. haha.

(Selvironi er godt..... jeg bor selv i Odense)

Robert

Fra : Pjensen73

Dato : 08-08-05 01:52

Webasto skrev:
> [...]
>
> Ikke engang en regions hovedstad kan det blive til.. haha.
>
> (Selvironi er godt..... jeg bor selv i Odense)

Nej, det er sgu da klart, så længe Anker Boje er borgmester og øsler med
borgernes penge, kan det kun gå galt.