Polering af mat rød metalak
Fra : Henrik Høgh Christia~

Dato : 06-08-05 08:31

Hejsa
Jeg har en bil i rød metal lak, hvor motorhjelmen er blevet meget mat i
forhold til resten af bilen
Hvordan får jeg den gjort fin igen, uden at skulle omlakere.
Jeg går ud fra jeg kan give den noget rød voks, men skal den have en
grundbehandling først og evt. med hvad

--
Mvh.
Henrik Høgh Christiansen

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-05 15:18

"Henrik Høgh Christiansen" <henrik@hoegh-christiansen.dk> skrev i en
meddelelse news:42f4670b$0$65426$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> Hvordan får jeg den gjort fin igen, uden at skulle omlakere.
> Jeg går ud fra jeg kan give den noget rød voks, men skal den have en

Med en maskinpolering, kan du genetablere glansen (evt. delvist, hvis den er
meget falmet) - men det er en kortsigtet løsning, hvis du kan li den røde
farve, den falmer nemlig hurtigt igen (max 2 år, før den ser ud som nu
ogen).

Grunden til det sker, er at biler uden metallak, oftest ikke har fået
klarlak ovenpå den farvede lak, og så flamer de altså.

Mvh Tommy

Fra : Henrik Høgh Christia~

Dato : 07-08-05 08:14

Tak for det.
Det lyder til at man bare skal give den en ordentlig omgang voks, så kan den
da holde et par år endnu.
Så det vil jeg prøve

--
Mvh.
Henrik Høgh Christiansen

Fra : KASO

Dato : 09-08-05 12:58

"Henrik Høgh Christiansen" skrev d. 07-08-05 08:14 dette indlæg :
> Tak for det.
> Det lyder til at man bare skal give den en ordentlig omgang voks, så
kan den
> da holde et par år endnu.
> Så det vil jeg prøve

Du skal nok starte med en lakrens - og slutte med voks/lakforsegling.
Evt. kan du nøjes med en lakforsegler med slibemiddel. Sonax har en del
gode produkter, som ofte vinder tests - du kan læse mere på
http://www.sonax.dk/

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-05 15:32

Hej. Det der virker optimalt er 3M poleringsmiddel, til at pudsse den matte røde
lak op! den kan købes ude hved enhver bilpoler med respekt for sig selv! Og du
skal huske at få en matchende lackforsegler der passer til 3M,

mED VENLIG HILSEN CHRISTIAN SØRENSEN.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:86.48.8.10)