Begynder-sejlbåd
Fra : Steen Elm

Dato : 06-08-05 05:49

Hej

Jeg skal ud og have mig en båd. Jeg har kigget på både både som f.eks

Junker22
Drabant 22
Ohlson 22
Rock 20
Albin Viggen
Hurley 20

Er der nogen der ved hvilken båd i den stil som er nemmest at sejle alene ?
Og hvilken der er bedst/hurtigst ?

Steen

Fra : Finn

Dato : 06-08-05 11:05

Hej

http://nystrom.dk/etap22/ er der uddrag af en test fra Bådnyt, hvor 6
både i 20 - 22 fods størrelsen er med. Der kan du se lidt om hvad der er i
segmentet.

--
Mvh. Finn

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 06-08-05 11:41

Super test. Ærgerligt at den ikke er der i sin fulde længde.

Det er jo for ringe at den test ikke er i sin fulde længe på
www.MAXImalt.dk. Det vil jeg straks søge at råde bod på, hvis jeg kan nå på
biblioteket inden de lukker. Jeg har jo et mål om at have alt om Maxi'er,
men den omtalte test er forbigået min opmærksomhed ...

Hvis man skulle finde på at købe en Maxi68, så kan jeg anbefale at kigge
lidt på det svenske marked. Der er et væld af 68'ere til salg og priserne er
meget rimelige....

/Bjarke

Fra : Steen Elm

Dato : 08-08-05 20:21

Der er lige røget en båd mere på listen, som nuværende topkandidat: Magnifik
Midget.

Man må vel kunne bruge bådens LYS-tal til at se båden hastighed eller ?

Steen

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:42f493a4$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 08-08-05 20:35

Biblioteket er igang med at finde bladet til mig ...

Bjarke

Fra : Jim

Dato : 08-08-05 20:49

Steen Elm wrote:
> [...]
> Midget.
>
> Man må vel kunne bruge bådens LYS-tal til at se båden hastighed eller ?

Det er en god indikator for bådens hastighed.

--
/Jim

Fra : Ole Flemming Jeppese~

Dato : 14-08-05 11:46

Fra : Ole Flemming Jeppese~

Dato : 14-08-05 11:51

Hej Steen.
Prøv også lige at se efter en L 23. Det er en meget velsejlende
danskbygget båd, som der er bygget ca 400 stk af. Der er næsten
altid en håndfuld til salg på nettet. Se www.udkig.dk . Hvis du
vil have flere oplysninger om båden kan du prøve www.l23.dk. Her
finder du tests og al information om båden. Jeg har selv en og kan
bekræfte at det er muligt at sejle den alene, men meget sjovere,
hvis man er 3 mand. L 23 kan købes til priser fra ca 50000 og
opefter. I modsætning til dine egne forslag kan den nemt sælges
igen og holder prisen. Der er ingen kendte tilfælde med osmose,
brækkede master eller alvorlige skader på L23.
Hilsen
Ole Jeppesen