Fastlåsning af layout
Fra : Jeppe Bach Nikolajse~

Dato : 05-08-05 20:46

Min hjemmeside bestrå af en box som gerne skal stå centreret på skærmen
uanset om man kører med 800x600 eller 1024x768 eller ...

Hvordan gør man det? Er det muligt?

Jeppe

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-08-05 21:12

Jeppe Bach Nikolajsen skrev:

>Min hjemmeside bestrå af en box som gerne skal stå centreret på skærmen
>uanset om man kører med 800x600 eller 1024x768 eller ..

Kig på
http://html-faq.dk/2007.asp
--
Knud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-08-05 21:15

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Kig på
>http://html-faq.dk/2007.asp

Overså lige at det var frontpagegruppen, en anden må komme med
løsningen i FP.

Men kom gerne med et link og fortæl, hvilken frontpageversion, du
bruger.

Der er stor forskel på de forskellige versioner.
--
Knud

Fra : Øystein Svensen

Dato : 06-08-05 16:07

Jeppe Bach Nikolajsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Min hjemmeside bestrå af en box som gerne skal stå centreret på skærmen
> uanset om man kører med 800x600 eller 1024x768 eller ...
>
> Hvordan gør man det? Er det muligt?
>
> Jeppe

Jeg håper jeg har forstått ditt spørsmål riktig, men i html visning skriver
du bare <center> direkte etter <body> så vil at være sentreret inntil du
setter inn </center>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-08-05 23:01

Øystein Svensen skrev:

>Jeg håper jeg har forstått ditt spørsmål riktig, men i html visning skriver
>du bare <center> direkte etter <body> så vil at være sentreret inntil du
>setter inn </center>

Det er ikke den korrekte måde at gøre det på.

Det er f.eks. ikke videre kønt at al tekst er centreret.
--
Knud

Fra : Øystein Svensen

Dato : 08-08-05 17:21

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> Det er ikke den korrekte måde at gøre det på.
>
> Det er f.eks. ikke videre kønt at al tekst er centreret.
> --
Beklager, jeg forstod spørsmålet som det gjaldt en table, da fungerer <center>
ok før <table (som mine sider her www.falck.no) all txt i table avgøres jo på
innsiden av table codes