8 dødsfald på plejecenter
Fra : Lyrik

Dato : 05-08-05 20:29

Der er sket ændringer i det psykiatriske system.
2/3 af de psykiatriske sengepladser på hospitaler er skåret væk.
Delvis ud fra en plan om større frihed for de psykiatriske patienter, som
overflyttes til plejecentre i stedet.

Disse lider dog under nedskæringer som er foretaget under
"sparekartoflerne", samtidig med at de har fået denne massive tunge
ekstrabyrde.

Mangel på kvalificerede folk spiller også ind idet disse mange gange søger
andre græsgange.

Når man hører om 8 dødsfald på Sundbygård, så skal man sammenholde det med
at der er 200 psykiatriske patienter, hvoraf over 90 % er skizofrene.
Hos skizofrene ved man at der er en selvmordsrate på 10%.
Medicinen er giftig, men man har ingen alternativer P.T. til medicinering.
1 dødsfald skyldes anorexi hvilken diagnose kan opvise en dødsrate på op til
50%.
Lidt selvmord og lidt overvægtige patienter affødt af medicinen Zyprexa
tæller også i statikken.
Men så-alligevel er tallet for højt.

Her kommer "sparekartoflerne" ind i billedet! Der er ikke af politisk vej
ydet tilstrækkelige ressourcer til at kompensere for de med 2/3 reducerede
sengepladser fra de psykiatriske hospitaler.

Hilsen
Jens

Fra : Jesper

Dato : 05-08-05 21:33

Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> wrote:

> [...]
> ydet tilstrækkelige ressourcer til at kompensere for de med 2/3 reducerede
> sengepladser fra de psykiatriske hospitaler.

Har du et link?
Er der ikke andre end skizofrenipatienter på plejecenter?

Fra : Lyrik

Dato : 06-08-05 22:33

> Har du et link?
> Er der ikke andre end skizofrenipatienter på plejecenter?
Ja du kan linke til mit indlæg som er original "journalistisk research", som
jeg selv har fundet.
Mine kilder får du ikke opgivet, men hvert ord er sandt.

Hilsen
Jens