Bompenge
Fra : Claudio Adam

Dato : 05-08-05 12:48

Hvorfor i alverden nedsættes Bom/Bro-penge ikke til 100.00 Dkr.
for en enkelt billet!
Dette ville uden tvivl øge trafikken til eksempelvis Sverige,
hvilket igen ville gavne både Turisme/Handel/Investering vel også,
kort sagt få fat i mere forretning.
Hallo Hr. Trafik ministeren inde på Borgen:
Var det ikke et lidt Bredt-Spektret perspektiv, eller hvad?
Går det for stærkt?
med venlig hilsen, Adam

--
Mvh. Adam
www.sitecenter.dk/c_adam

Fra : Pjensen73

Dato : 05-08-05 12:58

Claudio Adam (slet TECYI) skrev:

> [...]
> kort sagt få fat i mere forretning.
> Hallo Hr. Trafik ministeren inde på Borgen:
> Var det ikke et lidt Bredt-Spektret perspektiv, eller hvad?

Jeg går ud fra at du mener begge broer (Storebæltsbroen og Øresundsbroen).
Det vil ihvertfald gavne erhverslivet, men også alle vi andre, som skal
besøge familie/venner på den anden side.
Hvis det ikke kan lade sig gøre, så sæt priserne ned på Storebælts og
Øresundsbroen, og så opret bompenge på Lillebæltsbroen, Vejlefjordbroen
og Limfjordstunnelen.
Sidst men ikke mindst. Sæt et betalingsanlæg op ved den Dansk/Tyske
grænse, så folk, der ikke betaler skat i Danmark, kan bidrage lidt til
vedligeholdelse af vejnettet.

Fra : Peter Kirk

Dato : 05-08-05 13:54

"Claudio Adam (slet TECYI)" <kraka@TECYIc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kort sagt få fat i mere forretning.
> Hallo Hr. Trafik ministeren inde på Borgen:
> Var det ikke et lidt Bredt-Spektret perspektiv, eller hvad?

Skulle prisen ikke forhøjes således at der kom flere penge i statskassen som
kunne bruges på alle mulige samfundsopgaver?

Fra : Henri Gath

Dato : 05-08-05 13:57

"Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Claudio Adam (slet TECYI)" <kraka@TECYIc.dk> skrev i en meddelelse
>
> Skulle prisen ikke forhøjes således at der kom flere penge i statskassen
> som kunne bruges på alle mulige samfundsopgaver?

Så absolut...sæt prisen op til 3000,- pr. gang........flere penge i
statskassen? Der kommer sgu alligevel aldrig nok........

Fra : Pjensen73

Dato : 05-08-05 14:24

Henri Gath skrev:
> "Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så absolut...sæt prisen op til 3000,- pr. gang........flere penge i
> statskassen? Der kommer sgu alligevel aldrig nok........

God ide. Så begrænser vi jo samtidig trafikken, til gavn for miljøet, da
jeg tvivler på, at der vil være ret meget trafik over broerne til den pris.
Men så får staten jo heller ikke penge, hvis folk ikke køre over broen,
og hvem skal så betale det vi skylder på den?

Fra : Henri Gath

Dato : 05-08-05 14:49

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men så får staten jo heller ikke penge, hvis folk ikke køre over broen, og
> hvem skal så betale det vi skylder på den?

Så kan vi jo lige så godt med det samme sætte den op til 6000,- pr.
gang........er iøvrigt lige kommet hjem fra en Italienstur......man får sgu
eet chok, når man kommer herhjem igen og ser alt det gamle lort, der kører
rundt på vejene i dette land, som af alle har de højeste
skatter....ynkeligt!

Fra : Claudio Adam

Dato : 05-08-05 15:27

Henri Gath <gath@mail.dk> skrev:

> [...]
>samme sætte den op til 6000,- pr.
>gang........er iøvrigt lige kommet
>hjem fra en Italienstur......man får sgu

Der bliver flere og flere grunde til at flytte til Sverige,
eller eventuelt Island, lidt ærgeligt.

--
Mvh. Adam
www.sitecenter.dk/c_adam

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 05-08-05 15:55

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sgu eet chok, når man kommer herhjem igen og ser alt det gamle lort, der
> kører rundt på vejene i dette land, som af alle har de højeste

Det er pga. de muhamedanske gratister............?

Kurt

Fra : Peter Kirk

Dato : 05-08-05 18:52

> [...]
>
> Så absolut...sæt prisen op til 3000,- pr. gang........flere penge i
> statskassen? Der kommer sgu alligevel aldrig nok........

Jeg synes 3000 er lidt er overkanten. Men en rimelig 500 - 600 kunne vi nemt
bliver enig om.

Fra : Pjensen73

Dato : 05-08-05 18:57

Peter Kirk skrev:

> Jeg synes 3000 er lidt er overkanten. Men en rimelig 500 - 600 kunne vi nemt
> bliver enig om.

Siger folk, der ikke bruger broen.

Fra : Egon Stich

Dato : 05-08-05 19:45

> Siger folk, der ikke bruger broen.

Og ikke har fundet ud af, at det er toldmure tværs igennem landet.
Men det passer vel liberalisterne ganske godt?
At kunne begrænse konkurrencen?

MVH
Egon

Fra : Pjensen73

Dato : 05-08-05 21:01

Egon Stich skrev:
> [...]
>

> Og ikke har fundet ud af, at det er toldmure tværs igennem landet.
> Men det passer vel liberalisterne ganske godt?

Prisen er jo lige sat ned under en borgerlig regering. Det ville SR
regeringen ikke da de havde magten.
Men den skal jo helst helt væk. Var det iørigt i konservative der ville
have den fjernet, da de gik til valg år 2001? Og nu vil de ikke fjerne
den toldmur.
Hvis det ikke kan lade sig gøre at fjerne toldmuren helt, så må man
indføre betaling på de andre broer og tunneller også, således så
Storebæltsbroen bliver billigere at køre over.
Nordjyderne kan passene betale bompenge, for at benytte
Limfjordstunnellen.

Fra : Egon Stich

Dato : 06-08-05 19:45

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:IzPIe.63710> > > nemt

> [...]
> Storebæltsbroen bliver billigere at køre over.
> Nordjyderne kan passene betale bompenge, for at benytte

Jeg finder, at det principielt er en vanvittig tanke, at der findes noget
som "bompenge".
Visse opgaver påhviler, eller bør påhvile, samfundet.
Herunder infrastruktur.
At liberalister, DJØFere, kan få den tanke at gøre vejanlæg afgiftpligtige,
er det glade vanvid.
Og når vi så samtidig har set den liberale jydemafia kræve alment betalte
motorveje i jylland for i det hele taget at stemme for brobyggeriet, kender
vanviddet ingen grænser.
Men man gør sandelig noget for, at de danske priskarteller kan overleve.

MVH
Egon.

Fra : Peter Kirk

Dato : 06-08-05 23:15

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som "bompenge".
> Visse opgaver påhviler, eller bør påhvile, samfundet.

Hvordan definerer du "infrastruktur"?
El forsyning? Skulle du betale for min el-forbrug? Skulle jeg betale for din
vej-forbrug?

Fra : Egon Stich

Dato : 07-08-05 12:24

> [...]
>
> Hvordan definerer du "infrastruktur"?
> El forsyning? Skulle du betale for min el-forbrug? Skulle jeg betale for

Tjah..
Jo, jeg mener nogle ting bør være samfundsopgaver.
Og ikke henhøre under privatkapitalistiske udbyttere.
Veje - offentlig befordring - energiforsyning - sundhedsvæsen - uddannelse -
kommunikation - banker,
for blot at nævne nogle.
Betalt over skatten. Billigere, fordi der ikke skal betales "udbytte" til
aktionærer og lignende snyltere.
Og vi har jo siden 80erne fået ganske mange kedelige erfaringer med de
lyksaligheder, der følger med "privatisering" og "brugerbetaling".
Intet er blevet bedre, men meget dyrere.
Eneste der ikke har opdaget det, er højrefløjsere. Men det er jo også svært,
at pille ved religioner.

MVH
Egon