Tyrkiet/Tyrkia er ikke del af Europa II: 6~
Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 05-08-05 11:25

- 60% af danskerne siger nej til at tyrkerne optages i EU / 20% siger ja

- 70% af franskmændende siger nej

- 74% af tyskerne siger nej

- 80% af østigerne siger nej til at tyrkerne optages i EU

- På EU- plan er 52% af alle EU -borgere imod mens 32% siger ja

Så mange mennesker kan ikke tage fejl/feil. Spørgsmålet er så hvornår vores
såkaldte ansvarlige politikere begynder at rette ind?

Vi bliver hele tiden tudet ørerne fulde med noget såsom det følgende af dem:

"Det giver stof til eftertanke, men det er vigtigt at understrege, at
forhandlingerne ikke nødvendigvis fører til tyrkisk medlemskab. En lang
række krav skal opfyldes, og det vil i givet fald være et helt andet
Tyrkiet, end vi ser i dag, der bliver medlem af EU"

Dette alt i mens tyrkerne hele tiden kommer nærmere og nærmere
EU-medlemskab.

Tallene ((Frankrig, Tyskland, Østrig) stammer fra følgende artikel:

www.politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=388261

Tallene fra DK stammer fra det nedenstående.

Politikere påvirket af Tyrkietmodstand

Af JENS ERIK RASMUSSEN

Blot to måneder før EU indleder forhandlinger om at optage Tyrkiet, er der i
den danske befolkning markant modstand mod tyrkisk EU-medlemskab.

6 af 10 danskere siger nej til, at Tyrkiet bliver medlem af EU, mens kun 20
pct. er positive. Det viser en meningsmåling, som Rambøll Management har
foretaget for Morgenavisen Jyllands-Posten.

EU indleder den 3. oktober drøftelserne med Tyrkiet om landets optagelse i
EU, og det er ikke kun i Danmark, at befolkningen er særdeles skeptisk. En
frisk meningsundersøgelse gennemført i de 25 EU-lande viser, at mere end
halvdelen af borgerne ikke ønsker Tyrkiet som medlem.

Modstand gør indtryk
Et stort flertal af partierne i Folketinget støtter, at der indledes
forhandlinger med Tyrkiet, men den folkelige modstand gør indtryk.
»Det giver stof til eftertanke, men det er vigtigt at understrege, at
forhandlingerne ikke nødvendigvis fører til tyrkisk medlemskab. En lang
række krav skal opfyldes, og det vil i givet fald være et helt andet
Tyrkiet, end vi ser i dag, der bliver medlem af EU,« siger Helle Sjelle,
EU-ordfører for de konservative.

Artikel: http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3185880/

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Martin

Dato : 05-08-05 11:44

<eastrup_n...@hotmail.com> skrev:

> [...]
>
> Så mange mennesker kan ikke tage fejl/feil. Spørgsmålet er så hvornår vores
> såkaldte ansvarlige politikere begynder at rette ind?

Endnu flere end det har taget fejl førhen. Et af demokratiets
svagheder. Hvis vi ikke optager Tyrkiet vil vi stå tilbage med et
Tyrkiet der vil kigge længere og længere mod det mellemste østen og
nordafrika. Så med mindre du er tilhænger af øget grænsekontrol,
mere politi, mere overvågning, mere terrorisme og mere fort Europa,
så vil du og de andre uoplyste 52% gerne have Tyrkiet
med...........når tiden er inde og Tyrkiet har opfyldt nogle krav.

Det giver ingen mening at bekæmpe samhandelen bare på grund af
religion. Det er hysterisk.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-08-05 11:55

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> [...]
> så vil du og de andre uoplyste 52% gerne have Tyrkiet
> med...........når tiden er inde og Tyrkiet har opfyldt nogle krav.

Ja, hvis man ønsker et islamisk Europa, så skal Tyrkiet naturligvis med.

> Det giver ingen mening at bekæmpe samhandelen bare på grund af
> religion. Det er hysterisk.

Det drejer sig ikke om samhandel. Den forhindres jo ikke uden
medlemskab.
--
Per Erik Rønne

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 05-08-05 12:07

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

<eastrup_n...@hotmail.com> skrev:

> [...]
med...........når tiden er inde og Tyrkiet har opfyldt nogle krav.

Det giver ingen mening at bekæmpe samhandelen bare på grund af

Ja det er jo det gængse argument:

-at vi for at opnå stabilitet internt i Tyrkiet i stedet skal sætte resten
af EUropas interne stabilitet over styr.

- At vi får at opnå øget samhandel som primært kun gavner Tyrkiet økonomisk
mens det kun sekundært økonomisk har en perifær betydning for resten af
EUropa om Tyrkiet er medlem eller ej.

Jeg er overbevist om at de 52% af EUs borgere som siger nej til Tyrkiets
optagelse har forstået af de samlede omkostninger ( = cost primært
økonomiske, men også kulturelle + religiøse) langt overgår de det vi kan
vinde (benefits = også primært økonomiske, men også kulturelle + religiøse)
ved at at optage Tyrkiet.

I Tyrkiet forholder det sig derimod andeledes der ved de at deres benefits
overgår cost og derfor er der så stor opbakning til medlemsskabet.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Martin

Dato : 05-08-05 12:39

Per Rønne skrev:

> Ja, hvis man ønsker et islamisk Europa, så skal Tyrkiet naturligvis med.

Nu gætter du. Jeg er sgu heller ikke for vild med ideen, men med på
en eller anden måde, det tror jeg er det bedste for både tyrkiet og
EU i det lange løb.

> Det drejer sig ikke om samhandel. Den forhindres jo ikke uden
> medlemskab.

Hvad drejer det sig så om set med EU øjne?
--
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 05-08-05 12:52

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> Nu gætter du. Jeg er sgu heller ikke for vild med ideen, men med på
> en eller anden måde, det tror jeg er det bedste for både tyrkiet og
> EU i det lange løb.

Tyrkiets befolkning, der som følge af den tyrkiske erobring af Østrom og
århundreders kristenforfølgelser er islamisk, har en højere fødselsrate
end vi har i EU, og vil dermed få en stedse større vægt. Samtidig vil en
stor del af landets befolkning migrere til Europa, og med tiden
islamisere de europæiske lande.

> Hvad drejer det sig så om set med EU øjne?

De skal ikke være med ved bordet, når EU skal beslutte sig. Og de skal
ikke have lov til at migrere til Europa.

--
Per Erik Rønne

Fra : Martin

Dato : 05-08-05 13:22

Per Rønne skrev:

> [...]
> end vi har i EU, og vil dermed få en stedse større vægt. Samtidig vil en
> stor del af landets befolkning migrere til Europa, og med tiden

Jo rigere vi gør dem jo færre børn får de, jo mindre grund er der
til at slås. De har brug for os, vi har brug for dem.

> De skal ikke være med ved bordet, når EU skal beslutte sig. Og de skal
> ikke have lov til at migrere til Europa.

Jeg er med på anti-migrationstanken. Men i hvilket omfang vil du ikke
have dem med ved forhandlingsbordet?
Og prøv at fortælle mig i hvilket omfang det er godt for EU at få
Tyrkiet med.
--
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 05-08-05 13:38

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> Jeg er med på anti-migrationstanken. Men i hvilket omfang vil du ikke
> have dem med ved forhandlingsbordet?

Jeg ønsker ikke islam styrket i den politiske proces i Europa. Dette
politisk-religiøse system er allerede rigeligt stærkt.
--
Per Erik Rønne

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-08-05 14:32

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en
meddelelse

> Jeg ønsker ikke islam styrket i den politiske proces i
> Europa. Dette
> politisk-religiøse system er allerede rigeligt stærkt.

Islam med et verdsligt ansigt - sådan er Tyrkiet - selvom de
fleste er muslimer, er det ikke et muslimsk land i den
betydning at religionen får indflydelse på landet - og sådan
har det været i mange år - man straffer endda kvinder med
tørklæde, hvis de har det på i uddannelsesinstitutioner - så
vi har på det grundlag ikke noget at frygte af Tyrkiet - til
gengæld kunne der så være andre ting, vi kunne være
betænkelige ved, men religionen er IKKE et af dem.

--
ahw

Fra : Per Rønne

Dato : 05-08-05 15:05

Arne H. Wilstrup <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote:

> [...]

> - så vi har på det grundlag ikke noget at frygte af Tyrkiet - til gengæld
> kunne der så være andre ting, vi kunne være betænkelige ved, men

Ikke desto mindre har de jo valgt en islamistisk regering, med
forholdsvist samme stemmetal som Hitler fik ved det sidste frie valg i
Tyskland i 1933 fik.
--
Per Erik Rønne

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-08-05 16:10

regering, med
> forholdsvist samme stemmetal som Hitler fik ved det sidste
> frie valg i
> Tyskland i 1933 fik.

altså- hvis et parti herhjemme får et stemmetal lige med
nazisternes, så er de pr.definintion mistænkelige?

--
ahw

Fra : konrad

Dato : 05-08-05 16:22

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> regering, med
>
> altså- hvis et parti herhjemme får et stemmetal lige med
> nazisternes, så er de pr.definintion mistænkelige?

Tja - så vidt jeg kan forstå på Per er den slags analogier "under lavmålet"

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-08-05 16:27

"konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i
> en meddelelse

> Tja - så vidt jeg kan forstå på Per er den slags analogier
> "under lavmålet"

jamen, det er jo korrekt - under Pers lavmål - jeg må tilstå
at jeg tror at han er fuld i dag -han plejer ikke at være så
perfid i sin argumentation. Det vækker det minder om Hans
Scherfigs novelle: "Butleren", der pludselig går amok for at
få alle frustrationerne ud af systemet inden han dagen efter
atter er den korrekte personlighed.

--
ahw

Fra : Per Rønne

Dato : 05-08-05 16:31

> [...]

> meddelelse

> altså- hvis et parti herhjemme får et stemmetal lige med
> nazisternes, så er de pr.definintion mistænkelige?

Nej, men ethvert selverklæret islamistisk parti er mistænkeligt, og det
er mistænkeligt for et land, når et sådant parti får et stemmetal
svarende til de tyske nazisters i 1933.
--
Per Erik Rønne

Fra : Isachsen

Dato : 05-08-05 19:57

Per Rønne wrote:

> Ikke desto mindre har de jo valgt en islamistisk regering, med
> forholdsvist samme stemmetal som Hitler fik ved det sidste frie valg i
> Tyskland i 1933 fik.

Hitler er nyttig til meget. Var det ikke Saddam, som i sin tid brukte en
slags gass, som ble "oppfunnet i Hitler-Tyskland"? Da ble det liksom enda
verre.
Forferdelig - og vi i Norge (sammen med flere andre NATO-land) bruket et
maskingevær, som også ble konstruert i Hitler-Tyskland.
I Tyskland selv får man ikke bruke Jura-marmor i offentlige bygninger, fordi
den brukte Hitler i rikskanselliet.
Men merkelig nok er det stadig vekk i orden å kjøre Mercedes og holde seg
med schäferhund.

Isachsen

Fra : G B

Dato : 07-08-05 23:21

"Isachsen" <origiremove@c2i.netinvalid> skrev i meddelelsen

> Hitler er nyttig til meget.

Ja, det kan du jo snakke med om. Du er jo selv en af dem som er hurtig til
at klæbe dét mærkat på folk, som du ikke er enige med.

--
GB

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-08-05 15:07

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote in message

> [...]
> af Tyrkiet - til gengæld kunne der så være andre ting, vi kunne være
> betænkelige ved, men religionen er IKKE et af dem.

Religionen ingen betydning på politiken i Tyrkiet? - du godeste, man tager
sig til hovedet.
Kristne bliver officielt forfulgt på forskellige måder, og ingen ved hvornår
Erdogan træder i karakter som islamist igen.
Staten sender fredagsprædikerne færdiglavede ud til alle moskeer, men det er
måske heller ikke at blande religion og politik? Der er masser af måder som
politikerne blander islam ind i politiken, - fx også da man ville til at
fængsle folk for utroskab.

Fra : konrad

Dato : 05-08-05 15:25

(...)
> [...]
som
> politikerne blander islam ind i politiken, - fx også da man ville til at

"Problemet", og det er en ret gennemgående misforståelse, er jo, at det ikke
er en sammenblanding af religion og politik, men at politikerne ganske
enkelt bare afstemmer i forhold til befolkningens ønsker! Der er jo en
verden til forskel. Det samme gælder f.eks Iran eller SA - mange sidder der
med fascination i stemmeføringen og forfærdes over stening, halshugning
etc - men det er jo ikke "staten" der har blandet noget som helst islamisk
ind i lovgivningen, eller forbryderisk påført befolkningen noget de ikke
bryder sig om - uanset om Iran eller SA var styret af præster eller ej tror
jeg helt sikkert den slags ville forekomme alligevel. Sådan er folkene
ganske enkelt - det er deres kultur - det forventes i Tyrkiet at utroskab
skal straffes, simpelthen fordi mange tænker sådan, og det har altså ikke
nødvendigvis så meget med religion at gøre. Det er i øvrigt nemt at
tydeliggøre - se bare på forskellene mellem kristne lande - vi har ikke
dødsstraf og surrealistiske fængselsstraffe i Danmark, men det har de i USA,
f.eks. Hvordan kan det være? Har det monstro noget med religion eller kultur
at gøre? I USA er utroskab flere steder også forbudt, ligesom analsex og
oralsex - har det noget med religion at gøre, eller kultur at gøre - og i
begge tilfælde, hvorfor er det ikke tilsvarende sådan her i Danmark? Vi ser
deres film, deres TV-serier, langt den største nyhedsdækning og debat
dikteres af amerikanske forhold, alle taler engelsk, vi deler samme religion
og står last og bram med USA i deres krigseventyr - alligevel er der
kæmpeforskelle på det kulturelle plan, hvilket realiseres gennem f.eks
straffelovgivning.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-08-05 15:52

konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Problemet", og det er en ret gennemgående misforståelse, er jo, at det ikke
> er en sammenblanding af religion og politik, men at politikerne ganske
> enkelt bare afstemmer i forhold til befolkningens ønsker!

Fat det dog. Islam anerkender ikke nogen skelnen mellem religion og
politik, og islam kan således ikke betegnes som en religion i europæisk
forståelse af ordet, men som et samlet religiøst-politisk system. Hvoraf
shariaen, som givet af den islamiske gud Allah, er en integreret det,
som det er helligbrøde at ændre på.
--
Per Erik Rønne

Fra : konrad

Dato : 05-08-05 16:20

> Fat det dog. Islam anerkender ikke nogen skelnen mellem religion og
> politik,

Så islam eksisterer i virkeligheden slet ikke i Tyrkiet eller Indonesien?
Det er fatamorganaislam - indoneserne foregiver at være muslimer uden i
virkeligheden at være det?

Jeg fatter skam rigtig meget af islam, dets forhold til forskellige
afskygninger/tolkninger af verdslighed, politisk opbygning osv - men jeg kan
af gode og ret naturlige grunde ikke rigtig skrive alt ud fra lige din
opfattelse af hvad islam er, og hvad det ikke er, og da slet ikke sådan en
som ovenstående "Islam er X, og intet andet - punktum!" - for det holder jo
ikke engang til en overfladisk analyse.

Ovenstående muntre indslag, altså fatamorganaislam, burde tydeliggøre, hvor
"vanskeligt" det kan være for dig på den ene side at spekulere som en gal i
teoretiske scenarier og spidsfindige "islam er sådan og sådan"-postulater,
og på den anden side overhovedet ikke være i stand til at finde evidens for
det teoretiske ude i virkeligheden.

Og derudover er det da bedøvende ligegyldigt hvordan "islam" (der er jo et
væld af fortolkningsmodeller) skelner mellem religion og stat. Fakta er, at
et land som Tyrkiet ikke er religiøst styret, og at der i høj grad
eksisterer en skelnen imellem religion, religiøst betinget kultur og stat.
Sådan er det, og det er derfor det, vi må forholde os til. Ingen vil placere
Erdogan eller Tyrkiet på en stor sekulær søjle (hvem vil gøre det, i
forbindelse med noget som helst land?), men det må sætte dine ret bastante
kommentarer i relief, hvis man prøver at anskue dem udfra det, vi kan se og
måle os frem til, blot ved at observere hvordan det konkret forholder sig
ude i den store virkelighed. Eller nej - det er ikke ligegyldigt, Det ville
da være skrækkeligt om man stødte netop de sekulære kræfter fra sig, fordi
man så alting ud fra den fundamentalistiske minoritets præmisser - og det er
jo faktisk det du gør her, som så mange andre. Befolkningerne i EU frygter
tydeligvis ikke tyrkisk medlemsskab af rationelle årsager, men netop fordi
de engang har set i fjernsynet at der var noget der hed taleben, at der
sidder en fundamentalist ved navn Bin Laden som sprænger bomber eller at der
render en båtnakke rundt i Holland der dræber filminstruktører. Men er det
egentlig ikke lidt uretfærdigt over for Tyrkiet - og hvad tror du egentlig
der vil ske, når tyrkerne ikke længere kan vende sig imod Europa, eller den
"euroæpiske drøm", men må ty til andre regioner/kulturer, for at finde lidt
identitet og lydhørhed?

>og islam kan således ikke betegnes som en religion i europæisk
> forståelse af ordet, men som et samlet religiøst-politisk system.

I sin aller, aller, aller yderste konsekvens, hvis vi tager summen af
samtlige ultrakonservative fortolkninger og teoretisk ønsketænkning - noget
der endnu ikke er set, måske fraset Medina og Mekka i 600-tallet.

> Hvoraf
> shariaen, som givet af den islamiske gud Allah, er en integreret det,
> som det er helligbrøde at ændre på.

Det er ikke "helligbrøde" - det er ganske enkelt bare umuligt. Ingen kan
ændre på noget der anses for at være guddommeligt perfekt.

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 05-08-05 16:49

> [...]
>
> Det er ikke "helligbrøde" - det er ganske enkelt bare umuligt. Ingen kan
> ændre på noget der anses for at være guddommeligt perfekt.

Du kan skrive stolpe og stolpe ned om at i Tyrkiet er religion skam adskilt
fra staten samt at religionen ingen betydning har for den førte politik
dernede og abslout heller ikke får det for fremtiden.

Faktum er der i EUropa generelt er et flertal (52%) som siger nej til at
optage Tyrkiet i EU formodentlig med nogen af dem samme bevæggrunde som Pewr
Rønne har anført her forud.

Og at de mennesker der er af din overbevisning er i mindretal (32%).

Tallene er hvis i skulle have glemt dem:

- På EU- plan er 52% af alle EU -borgere imod mens 32% siger ja

- 60% af danskerne siger nej til at tyrkerne optages i EU / 20% siger ja

- 70% af franskmændende siger nej

- 74% af tyskerne siger nej

- 80% af østrigerne siger nej til at tyrkerne optages i EU

Så tyrkerne kommer IKKE med i EU: Det skal der nok blive stukket en "kæp for
i hjulet" engang i fremtiden (måske at franskmændende når de skal holde
afstemning om emnet).

Og der muligt at det Tyrkiet vi vil se i fremtiden med Tyrkiet tilhængeren
Helle Sjelles ord vil være "det vil i givet fald være et helt andet Tyrkiet,
end vi ser i dag" men der er INGEN garanti for at dette Tyrkiet vil være
mere sekulariseret end det vi ser i dag.

Måske tværtimod. Måske vil det også ende med at gå samme vej som så mange
andre muslimske lande og blive endnu mere islamiseret. Valget af Erdogan er
noget der tyder på dette.

Ghadaffi har efter min mening ret i at tyrkerne er "ulve i fåreklæder" sådan
som havde advarede i dagpressen i store annoncer for nylig. Dette skal ikke
forståes sådan at jeg er enig med denne mand i ret meget, men på dette
område er jeg.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Konrad

Dato : 06-08-05 11:18

<eastrup_news@hotmail.com> skrev i en meddelelse

(...)

> [...]
> fra staten samt at religionen ingen betydning har for den førte politik
> dernede og abslout heller ikke får det for fremtiden.

Øh - ja, det kan jeg, men det du ville sige var...?

> Faktum er der i EUropa generelt er et flertal (52%) som siger nej til at
> optage Tyrkiet i EU formodentlig med nogen af dem samme bevæggrunde som
Pewr
> Rønne har anført her forud.

Ja, men som jeg skriver er disse bevæggrunde ikke særligt originale, eller
som sådan vedkommende for *spørgsmålet* : "Bør Tyrkiet blive medlem af EU" -
for bevæggrundende er jo dybest set svar på al mulig andet end det
foreliggende spørgsmål.

> Og at de mennesker der er af din overbevisning er i mindretal (32%).

Jeg tror langt under 32% deler min overbevisning - det er sikkert snarere
noget i retning af 2% eller derunder. Men, det kan undre lidt at du som
påstået cand.politi ikke helt forholder dig til "teksten", dvs det konkrete,
men fører det over på en slags "krig" mellem fløje, hvor du synes at mene,
at dem der er flest af har ret, ligesom du i øvrigt helt forbigår de svar du
rent faktisk har fået - det eneste der tilsyneladende interesserer dig er få
bekræftet din holdning - tilsyneladende ikke debat. I modsat fald ville du
næppe svare : "Du kan skrive hvad du vil, jeg gentager lige det jeg skrev i
starten" (det er PRÆCIST betydningen af dit svar herover).

> Tallene er hvis i skulle have glemt dem:

(....)

"Tallene" har ingen relevans. De blæser i vinden og skifter som alle andre
folkestemninger - og sådanne meningsmålinger afhænger desuden altid af hvem
der spørger og hvem der er blevet spurgt. Det burde du vide, som akademisk
uddannet.

> Så tyrkerne kommer IKKE med i EU: Det skal der nok blive stukket en "kæp
for
> i hjulet" engang i fremtiden (måske at franskmændende når de skal holde
> afstemning om emnet).

Så fordi nogle meningsmålinger lige i dag siger et eller andet, kan du sådan
klokkeklart spå om fremtiden? Meningsmålingerne omkring Tyrkiet har skiftet
flere gange de forløbne år. Hvad meningsmålinger siger omkring
befolkningernes forhold til medlemsskab af EU for ansøgerlande er i øvrigt
historisk set ligegyldigt. Der var jo tilsvarende heller ikke ligefrem den
store glæde hverken ved polsk medlemsskab, eller det græske i sin tid.

> [...]
> end vi ser i dag" men der er INGEN garanti for at dette Tyrkiet vil være
> mere sekulariseret end det vi ser i dag.

Nej - der er ingen garanti for noget som helst i den her verden. Hvad jeg
dog sagtens vover at garantere, det er, at sålænge et medlemsskab i EU for
tyrkerne virker realistisk, og her taler vi om et ligeværdigt medlemsskab,
vil de islamisk-orienterede kræfter i Tyrkiet have dårlige kår. Men vender
EU/Europa Tyrkiet ryggen helt, vil der helt klart være grobund for øget
ekstremisme - dels som følge af en konkret følelse af svigt/forrædderi -
dels som følge af den fattigdom og deroute landet vil opleve i fald
projektet falder til jorden. Ringe valutakurs, dyrere varer, manglende
udenlandsk investeringslyst osv vil meget nemt kunne bringe det
*sekulariserede* Tyrkiet i knæ, og i armene på religiøse fantaster.

> [...]
> andre muslimske lande og blive endnu mere islamiseret. Valget af Erdogan

Det tyder det på ingen verdens måde på. Så kender du ikke meget til tyrkisk
politik.

> Ghadaffi har efter min mening ret i at tyrkerne er "ulve i fåreklæder"
sådan
> som havde advarede i dagpressen i store annoncer for nylig.

Nåja - terroristen og dne gamle slyngelsstat-despot er pludselig blevet
stureren, og han har jo absolut ingen interesse i at sige noget, der kan
stille konkurrentenre i et dårligt lys, vel? Libyen angler med sikkerhed
efter associeringsaftaler osv med EU ditto.

> Dette skal ikke
> forståes sådan at jeg er enig med denne mand i ret meget, men på dette
> område er jeg.

Ja, selvfølgelig er du det.

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 06-08-05 17:23

> [...]

> udenlandsk investeringslyst osv vil meget nemt kunne bringe det
> *sekulariserede* Tyrkiet i knæ, og i armene på religiøse fantaster.

Her har vi så argumentet endnu engang (ovenstående): "det er jo det gængse
argument at vi for at opnå stabilitet internt i Tyrkiet i stedet skal sætte
resten af EUropas interne stabilitet over styr"

Personligt vil jeg blæse Tyrkiets interne stabilititet en lang march, dog
specielt i den situation hvor optagelsen af landet i EU i stedet vil
medvirke til at destabilisere resten af EUropa yderligere internt , mens
Tyrkiet i lyset af dette i stedet vil blive yderligere stabiliseret internt.
Anders Fogh Rasmussen siger i samme anledning (Tyrkiets optagelse i EU) det
følgende:

Citat:

- at det er svært at forestille sig, at EU's ydre grænse skal nå til lande
som Syrien og Irak.

-Han sagde også, at det vil være svært at tilpasse den tyrkiske kultur til
EU.

Citat slut

Fogh rejser tvivl om EU-medlemskab for Tyrkiet

EU må efter statsminister Anders Fogh Rasmussens mening diskutere, om
Tyrkiet virkelig skal have det fulde medlemskab af fællesskabet, som landet
er stillet i udsigt.

- Vi er nødt til at tage tyren ved hornene og diskutere, hvor stor EU kan
blive, sagde statsministeren.

Uden selv at melde klart ud med sin egen mening sagde Fogh Rasmussen, at det
er svært at forestille sig, at EU's ydre grænse skal nå til lande som Syrien
og Irak. Han sagde også, at det vil være svært at tilpasse den tyrkiske
kultur til EU.

Statsministeren nævnte også Ukraine som et land, der kan blive et
samarbejdsland, "så vi ikke vender dem ryggen, men uden at de nødvendigvis
er fulde medlemmer".

Artikel: http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3187990/

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Konrad

Dato : 08-08-05 09:45

> [...]
sætte
> resten af EUropas interne stabilitet over styr"

Vi sætter på ingen måde Europas stabilitet over styr ifald Tyrkiet bliver
medlem - hvorfor skulle vi det? Det er jo skræmmeretorik af samme skuffe som
da Junibevægelsen proklamerede "velkommen til 40 mio underbetalte bønder"
osv i sin tid, eller da man frygtede totalt kollaps på EU's budgetter og
deroute ift medlemsstaternes sociale velfærd da Spanien og Grækenland blev
medlem. Sagen er, at vi i dag har millioner af tyrkere i arbejde indenfor
EU, og handler med Tyrkiet i meget stor omfang - Tyrkiet er feriemål for
millioner af EU-borgere, folk køber sommerhuse dernede osv - og det sætter
da ikke EU's stabilitet over styr.

*Omvendt* har Tyrkiet på rekordtid ratificeret en lang række krav fra EU's
side - langt flere krav end andre ansøgerlande hidtil har måtte bide i sig.
Det skyldes naturligvis at der har været flere misforhold mellem
EU-standarder og Tyrkiet end visse andre lande, men også fordi EU bevidst
har trukket processen i langdrag. Tyrkisk politik handler i dag i et og alt
om medlemsskab - det er med dette udgangspunkt for øje indenrigs og
udenrigspolitik føres - det er dagsordenen for de politiske partier og det,
som den tyrkiske befolkning forventer. Derfor vil det politisk være en
katastrofe for Tyrkiets politikere hvis de igen får et afslag om en fast
dato eller endnu en forhaling til efteråret - de tyrkiske vælgere vil blive
skuffede, de vil vende sig imod radikale anti-europæiske bevægelser, og den
slags er jo i sig selv ikke noget som helst værd for EU, ejheller
"stabilitetsmæssigt". Og det er såmænd ikke fordi det handler om tyrkerne -
det er ikke et isoleret tyrkisk "skræmmescenarie" - det samme var/er
tilfældet for nuværende og kommende ansøgerlande.

EU er i sin grundlæggende form et politisk værktøj der dels sikrer økonomisk
vækst, frihandel og "sammen står vi stærkest udadtil" - dels er et værktøj
der netop binder de enkelte medlemslande til hinanden i et uløseligt
netværk - dvs sikrer stabilitet. Derfor vil en optagelse af et "skizofrent"
Tyrkiet (fordi det står med et ben i flere lejre, dvs er 1/3 europæisk, 1/3
euroasiatisk, 1/3 mellemøstligt) i virkeligheden øge stabiliteten for hele
EU. Og tænk i øvrigt lidt praktisk på det : Et rigt og demokratisk Tyrkiet
der i kraft af EU-medlemsskab kommer på på "niveau" med lande som Danmark,
Polen eller Spanien vil alt andet end lige være at foretrække, end et
fattigt Tyrkiet der står i stampe, eksporterer illegal arbejdskraft til EU,
fungerer som transitland for menneskesmugling, narko og hvad ved jeg.

> Personligt vil jeg blæse Tyrkiets interne stabilititet en lang march,

Muligvis, men det er fordi du ikke tænker særlig langt. Et stabilt Tyrkiet
er lige så essentielt som et stabilt Sverige er for Danmark. Forestil dig et
fattigt Sverige med bådflygtninge, illegal arbejdskraft, narkosmugling samt
ikke mindst den totale mangel på eksport til og turisme fra. Det vil da
skade Danmark alvorligt, når nu Sverige er vor største handelspartner.

> dog
> specielt i den situation hvor optagelsen af landet i EU i stedet vil
> medvirke til at destabilisere resten af EUropa yderligere internt ,

Argumenter venligst for at Tyrkisk medlemsskab vil destabilisere EU, og
gerne hvorfor det vil destabilisere EU "yderligere"...

> [...]
internt.
> Anders Fogh Rasmussen siger i samme anledning (Tyrkiets optagelse i EU)

(...cut citat...)

Du "glemmer" rent at citere ham for i samme åndedrag at sige, at der ligger
et vældigt sikkerhedspolitisk element gemt i Tyrkisk medlemsskab. Fogh
kommer ikke med nogle logiske eller konsistente argumenter - at det er
"svært" for ham at se EU grænse op til Syrien eller Irak er ikke sagligt.
For det første må han have glemt hvorfor han selv sagde god for Danmarks
deltagelse i den vanvittige angrebskrig på Irak, for det andet (han må vel
regne med at Irak alligevel ikke bliver nogen demokratisk samarbejdspartner)
grænser EU op til masser af lande der ikke er demokratiske og ikke besidder
nogen europæisk kultur, så det er jo ikke ligefrem noget nyt eller
ekceptionelt. Det Fogh gjorde på landsmådet var at tilfredstille nogle
"mellemøst-skeptikere" ved reelt at sige :"vi skal nok tænke på jeres
bekymring i forbindelse med optagelsesforhandlingerne" - og det sagde han
som leder af et parti der rummer forskellige opfattelser, ikke som
statsleder der er blandt 25 EU-ledere der snart skal til at træffe en
langsigtet beslutning.

Fra : Konrad

Dato : 15-08-05 12:03

> <eastrup_news@hotmail.com> skrev i en meddelelse

(...)

Det var altså skønne spildte kræfter? Gad du ikke at svare, kunne du ikke,
eller hvad? Det er egentlig ret belastende at svare en avisartikel du
poster, og så blive mødt med tavshed, samtidig med at se dig rask væk
fortsætte repetetionen i andre tråde.,

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 06-08-05 18:52

> [...]
> udenlandsk investeringslyst osv vil meget nemt kunne bringe det
> *sekulariserede* Tyrkiet i knæ, og i armene på religiøse fantaster.

"David Konrad's" mening synes at være godt i overensstemmelse med et parti
hvis holdninger der med hans egne ord "blæser i vinden og skifter" (dog
indrømmet sagt i en anden sammenhæng = se ovenover):

Citat

"De Radikale er bekymrede for konsekvenserne af, at regeringen nu stiller
spørgsmålstegn ved optagelsen af Tyrkiet i EU.
Den radikale EU-ordfører Elisabeth Arnold er stærkt bekymret over, at
statsminister Anders Fogh Rasmussen nu rejser tvivl om Tyrkiets
EU-medlemskab. Det kan kun opfattes som et brud på et gammelt løfte til
tyrkerne, mener hun.
- Det kan betyde, at alle parter nu flygter skrigende bort.

Frankrig har jo allerede haft mange diskussioner internt om Tyrkiet, og
Tyrkiet har været meget skuffet over Frankrigs stilling. Hvis nu et meget
ordholdende land som Danmark også begynder at vakle i troen, så er det
bekymrende, siger Elisabeth Arnold.

Samtidig er hun forundret over, at den konservative EU-ordfører Helle Sjelle
bakker op bag statsministerens melding.

- Det gør det endnu værre. Den konservative udenrigsminister Per Stig Møller
er en af dem, der aller, aller tydeligst har sagt, at det er meget vigtigt,
at Tyrkiet bliver medlem af EU. Han har været en meget, meget stærk
forkæmper for Tyrkiets optagelse i EU, siger Elisabeth Arnold."

Artikel: http://www.berlingske.dk/grid/indland/artikel:aid=610106

Citat slut.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Konrad

Dato : 08-08-05 09:48

<eastrup_news@hotmail.com> skrev i en meddelelse

(...)

> "David Konrad's" mening synes at være godt i overensstemmelse med et parti
> hvis holdninger der med hans egne ord "blæser i vinden og skifter" (dog
> indrømmet sagt i en anden sammenhæng = se ovenover):

"Jeg" har intet med de radikale at gøre - hverken grundlæggende
holdningsmæssigt eller på andre måder. Men befriende at se dig sammenstykke
et par sætninger selv - det bliver så træls med disse alenlange
repetetationer fra avisernes internetsider.

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-08-05 16:16

"konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
> [...]
> tror
> jeg helt sikkert den slags ville forekomme alligevel.

Men de vil dog ikke løbe risikoen ved at spørge folk. Det ER jo lederne i SA
og Iran som er rabiate troende og ikke folket, det ville man nok hurtigt
finde ud af hvis man spurgte dem. Det ER også prinser og mullaher i begge
lande som har sendt milliarder af kroner til byggeri af moskeer og skoler af
den mest middelalderlige art, og det er det vi nu slås med over hele verden,
man har set tal på 1000 miliarder kroner fra SA til sådant byggeri med
medfølgende imamer og wahhabi-tænkende åndelige fossiler.

> [...]
> oralsex - har det noget med religion at gøre, eller kultur at gøre - og i
> begge tilfælde, hvorfor er det ikke tilsvarende sådan her i Danmark?

Så vidt jeg ved bruges de mærkværdige straffelove ikke i USA, det er levn
fra en svunden tid, man har også i fx England meget mærkelige love, og det
har vi vist også her i DK.

> [...]
> og står last og bram med USA i deres krigseventyr - alligevel er der
> kæmpeforskelle på det kulturelle plan, hvilket realiseres gennem f.eks

Ja, de ER jo langt mere religiøse end vi i Europa, men der er alligevel en
verden til forskel fra fx Erdogans kone, som måtte skifte lovskole for at
kunne trykke en mand i hånden, og så Bush' kone, som står og fortæller om
hvordan GW forsøger at malke en hingst.

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-08-05 15:33

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> som politikerne blander islam ind i politiken, - fx også da man ville til

En bid fra The Economist:

Yet recent attacks against Syriacs, including the detonation of a landmine
under a car, have rung alarms—and made fellow Syriacs in Europe reconsider
plans to return.

The government's failure to denounce these attacks has been aggravated by
its attempts to sell land in Bardakci that the Syriacs claim as their own.
They have petitioned the authorities in Ankara, who have yet to respond.
Some observers see this as a sign of the “reform fatigue” bedevilling the
government of Recep Tayyip Erdogan ever since he won the date of October 3rd
for the start of EU membership talks. Others detect a mounting campaign
against Christians by Islamist forces within Mr Erdogan's party.

One shot was fired by the state institution that micro-manages religious
life in Turkey, when it issued a sermon on March 11th to be preached at some
75,000 officially registered mosques. The sermon talked of the dangers posed
to national unity by missionaries, who “work as a part of a plan to cut the
ties of our citizens with the [Islamic] faith.” This was followed by a
statement by Mehmet Aydin, the minister for religious affairs, calling
missionary activities “separatist and destructive”. He was praised by
nationalists, who fear that Europe has plans to convert Turks to
Christianity. It matters little that only 300 souls have defected in the
past eight years—or that proselytising is legally permitted.

Mr Erdogan still resists calls to reopen the Greek Orthodox Halki seminary
on Heybeli island off Istanbul that was shut down in 1971. Allies say his
hands are tied so long as he is unable to deliver on pre-electoral pledges
to his pious constituents, especially to ease the ban on the Islamic
headscarf in government offices, schools and universities. European
diplomats counter that, by denying Christians their rights, Turkey is
strengthening its growing army of detractors within the EU.

Back in Bardakci, Yusuf Ozkahraman, a 64-year-old Kurdish farmer, points
smugly at St Mary's church. “Only when the Christian forces become stronger
than our state will this mosque be shut to the believers, and that day will
never come,” he vows.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-08-05 16:22

> [...]

> than our state will this mosque be shut to the believers, and that day will

En kirke der er omdannet til moské?
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-08-05 20:34

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> En kirke der er omdannet til moské?

Ja, iflg artiklen.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-08-05 08:37

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Ja, iflg artiklen.

Tjae, det passer jo med tyrkisk mentalitet. De fleste kirker i
Konstantinopel i dag bruges som moskéer.
--
Per Erik Rønne

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 05-08-05 14:34

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg ønsker ikke islam styrket i den politiske proces i Europa. Dette
> politisk-religiøse system er allerede rigeligt stærkt.

100% enig

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 05-08-05 17:18

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> 100% enig

Selvfølgelig skal Tyrkiet ikke være medlem af EU. Dem der er i tvivl burde
tage en rundrejse i landet...........

Kurt

Fra : Lyrik

Dato : 07-08-05 22:22

> [...]
>
> Så mange mennesker kan ikke tage fejl/feil. Spørgsmålet er så hvornår
> vores såkaldte ansvarlige politikere begynder at rette ind?
++++++++++++++++++++++++
Når vi får et direkte demokrati i stedet for det indirekte- vi har nu.
hilsen
Jens

Fra : Geir Hongrø

Dato : 12-08-05 18:57

Europeiske rasister bør ikke avgjøre dette spørsmålet.

Tyrkia bør imidlertid først rydde opp i følgende:

- La kurderne rive seg løs og danne et fritt og selvstendig Kurdistan
- Fjern alle begrensninger på religionsfriheten i konstitusjonen og la
tyrkerne selv velge i demokratiske valg hvor sekulært de ønsker at det
tyriske samfunnet skal være.

Når de to tingene er ryddet opp i bør Tyrkia få bli medlem av EU.

Geir Hongrø

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 12-08-05 19:14

"Geir Hongrø" <geirhongnospam@online.no> wrote in

> Europeiske rasister bør ikke avgjøre dette spørsmålet.
Folk fra lande der ikke er medlem af EU skal absolut ikke afgøre
det.

--
/Mikael

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 12-08-05 19:46

"Geir Hongrø" <geirhongnospam@online.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> tyriske samfunnet skal være.
>
> Når de to tingene er ryddet opp i bør Tyrkia få bli medlem av EU.

Nemmerlig og nu da Israel har trukket sig ud af Gaza så bør (læs skal)
Israel selvfølgelig også i lighed med Tyrkia blive medlem af EU.

Og når vi så er så godt i gang med at optage nye medlemmer hvorfor så ikke
også:

- Marokko
- Algeriet
- Tunesien
- Libyen
- Egypten
- Saudi Arabien
- Irak
- måske Iran
osv. osv.

- kan vi optage et islamisk land (Tyrkiet) kan/skal vi selvfølgelig også
sige ja til alle de andre.

Derfor et JA til at optage Tyrkiet er lig med et JA til at optage alle de
andre ovennævnte islamiske lande inklusive Israel (som godt nok ikke er
islamisk, kun delvist).

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Geir Hongrø

Dato : 12-08-05 20:53

<eastrup_news@hotmail.com> skrev i melding
> "Geir Hongrø" <geirhongnospam@online.no> skrev i en meddelelse

> Nemmerlig og nu da Israel har trukket sig ud af Gaza så bør (læs skal)
> Israel selvfølgelig også i lighed med Tyrkia blive medlem af EU.

Den dagen Israel også trekker seg betingelsesløst ut fra Vestbredden,
Golanhøyden og Øst-Jerusalem, samt flytter hovedstaden til Tel Aviv,
fortjener faktisk Israel å bli medlem av EU hvis de vil.

Geir Hongrø

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 12-08-05 21:08

> Den dagen Israel også trekker seg betingelsesløst ut fra Vestbredden,
> Golanhøyden og Øst-Jerusalem, samt flytter hovedstaden til Tel Aviv,
> fortjener faktisk Israel å bli medlem av EU hvis de vil.

Nemmerlig som jeg skrev lad os få Israel ind i EU.

Og i øvrigt så er der nu en yderligere betingelse for at optaget Tyrkiet:

De skal forlade Istanbul (Konstantinopel) samt hele det græske område på den
anden side af Bospurus som de uretmæssigt har holdt besat de sidste 500 år.

Derefter skal hele området i stedet overgå til det land det retmæssigt
tilhører nemlig Grækenland.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Geir Hongrø

Dato : 13-08-05 01:13

> De skal forlade Istanbul (Konstantinopel) samt hele det græske område på
> den anden side af Bospurus som de uretmæssigt har holdt besat de sidste
> 500 år.

Det bor ingen grekere der. Forøvrig tilhører området egentlig det ganske
Østromerriket, men det er oppløst, har skiftet religion, og heter idag
Tyrkia.

Geir Hongrø

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-08-05 08:10

"Geir Hongrø" <geirhongnospam@online.no> wrote in message

> [...]
>
> Det bor ingen grekere der. Forøvrig tilhører området egentlig det ganske
> Østromerriket, men det er oppløst, har skiftet religion, og heter idag

Og den million grækere som blev fordrevet fra Tyrkiet skal ikke, som vores
alle sammens yndlingsofre palæstinenserne, have ret til at vende tilbage til
den hjemegn hvor de levede i 2000 år.

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 13-08-05 12:13

> Og den million grækere som blev fordrevet fra Tyrkiet skal ikke, som vores
> alle sammens yndlingsofre palæstinenserne, have ret til at vende tilbage
> til den hjemegn hvor de levede i 2000 år.

Ja det korrekt at der var en del grækere der udrenset i området mellem
Istanbul samt den nuværende græske grænse. Jeg vil nu stadigvæk mene at der
nok er nogen tilbage.

For mig personligt er det i denne forbindelse ligegyldigt om der er gået 500
år eller 50 år siden området er blevet besat.

I øvrigt er det nu interessant at se at det delvist er dette besatte område
der er med til legitimere at Tyrkiet optages i EU i det dette er det eenste
område besat af Tyrkiet som reelt fysisk (3%) ligger i Europa.

Dette svarer i øvrigt også godt til hvad jeg personligt mener Tyrkiet i
virkeligheden er : 3% europæisk samt 97% islamisk/muslimsk/mellemøstligt.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-08-05 14:57

In article <42fdd5aa$0$18650$14726298@news.sunsite.dk>, <eastrup_news@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> For mig personligt er det i denne forbindelse ligegyldigt om der er gået 500
> år eller 50 år siden området er blevet besat.

Enig. Danmark til Ejderen. De vestindiske ø'er og Nordengland tilbage til
Danmark. Og områderne langs de russiske floder.

> [...]
>
> Dette svarer i øvrigt også godt til hvad jeg personligt mener Tyrkiet i
> virkeligheden er : 3% europæisk samt 97% islamisk/muslimsk/mellemøstligt.

De fattige er muslimer. Det er megetnormalt. De andre er vist5ikke specielt
religiøse.

Fra : GB

Dato : 13-08-05 15:18

<eastrup_news@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> område der er med til legitimere at Tyrkiet optages i EU i det dette
> er det eenste område besat af Tyrkiet som reelt fysisk (3%) ligger i

Vi må heller ikke glemme Nordcypern, som stadig er under tyrkisk
besættelse. Hvordan kan man optage et land i EU, som holder dele af et
andet EU-land besat???

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : AJC

Dato : 13-08-05 16:59

GB <nonono@nospam.invalid> wrote in news:42fe0134$0$191
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Vi må heller ikke glemme Nordcypern, som stadig er under tyrkisk
> besættelse. Hvordan kan man optage et land i EU, som holder dele af et
> andet EU-land besat???

England er da medlem og de har da besat det nordlige Irland.

Fra : GB

Dato : 13-08-05 19:39

AJC <stillvirgin@age42> skrev i meddelelsen news:42fe18cf$0$181
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> England er da medlem og de har da besat det nordlige Irland.

Det kan ikke sammenlignes. Og slet ikke bruges som argument for Tyrkiets
indlemmelse i EU.

Tyrkiet besatte til din orientering Cypern for blot 30 år siden. Den irske
konflikt går tilbage til middelalderen.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 13-08-05 22:28

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i melding
> AJC <stillvirgin@age42> skrev i meddelelsen news:42fe18cf$0$181
> $edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Det kan ikke sammenlignes.

Jo, det kan sammenliknes.

Geir Hongrø

Fra : Geir Hongrø

Dato : 13-08-05 22:29

> [...]
> indlemmelse i EU.
>
> Tyrkiet besatte til din orientering Cypern for blot 30 år siden. Den irske

Den irske konflikten er like fullt veldig enkel. Øya i vest heter Irland,
øya i øst heter Storbritania. På øya i vest bor det irer (og noen få
fanatiske britiske nybyggere som er like nazistiske som de jødiske
nybyggerne i Gaza). På øya i øst bor det briter, dvs. engelskmenn, skotter
og walisere.

Geir Hongrø

Fra : Isachsen

Dato : 13-08-05 22:46

Geir Hongrø wrote:
> [...]
> noen få fanatiske britiske nybyggere som er like nazistiske som de
> jødiske nybyggerne i Gaza). På øya i øst bor det briter, dvs.

Ja, og?

Isachsen

Fra : Geir Hongrø

Dato : 13-08-05 22:27

> [...]
>
> Vi må heller ikke glemme Nordcypern, som stadig er under tyrkisk
> besættelse. Hvordan kan man optage et land i EU, som holder dele af et

Man kan f.eks. dele Kypros i to.

Geir Hongrø

Fra : Geir Hongrø

Dato : 13-08-05 22:27

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i melding

> [...]
> alle sammens yndlingsofre palæstinenserne, have ret til at vende tilbage
> til den hjemegn hvor de levede i 2000 år.

Grekerne, i motsetning til palestinerne, har allerede et land. Det heter
Hellas.

Geir Hongrø

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 13-08-05 22:37

> Grekerne, i motsetning til palestinerne, har allerede et land. Det heter
> Hellas.

Og Palæstinenserne HAR pr den 15 august et land det hedder Gaza

Det oprindelige Hellas indbefatter både Konstantinopel (=Istanbul) samt hele
det område som tyrkerne holder besat fra den nuværende græske grænse til
Bospurus-strædet.

Dette skal alle tyrkere forlade + og alle tyrkere der bor i Konstantinopel
og området skal så i stedet indlemmes igen i Hellas. Den million grækere
eller flere der er blevet fordrevet herfra skal så have lov til at
returnere.

Dette burde være kravet for at tyrkerne kan optages i EU udover at de
selvfølgelig også skal forlade Cypern (minimum den tyrkiske hær).

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Geir Hongrø

Dato : 13-08-05 22:48

> Og Palæstinenserne HAR pr den 15 august et land det hedder Gaza

Gaza er bare en liten del av et land. Palestina burde egentlig hatt hele
Israel, så burde heller Israel vært en del av det tidligere Tyskland. Jødene
hører naturlig hjemme i Europa.

Geir Hongrø

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 13-08-05 22:53

> Gaza er bare en liten del av et land. Palestina burde egentlig hatt hele
> Israel, så burde heller Israel vært en del av det tidligere Tyskland.
> Jødene hører naturlig hjemme i Europa.

Igen et åbentlyst anti-semitisk udsagn som for det første er med til at
legitmere at araberne udsletter Israel (=Palestina burde egentlig hatt hele
Israel"), for det andet IKKE anderkender at Israel er en stat hvis grænser
er anderkendt af FN (som vi andre at blandt dig personligt i en masse andre
anledninger bliver konfronteret med når det passer i lige dig kram).

Derfor Geir Hongrø du er anti-semit.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Geir Hongrø

Dato : 14-08-05 17:40

> [...]
> grænser er anderkendt af FN (som vi andre at blandt dig personligt i en
> masse andre anledninger bliver konfronteret med når det passer i lige dig

FN (som på det tidspunktet ikke var representativ for verdens folk) gjorde
en feil da de straffet muslimene for Hitlers overgrep mot jødene. De burde
straffet tyskerne i stedet. Israel ville aldri blitt opprettet idag, nå når
verdens fattige har løsrevet seg fra imperialismen og dannet selvstendige
stater med stemme i FN.

Geir Hongrø

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 14-08-05 17:47

> [...]
> straffet tyskerne i stedet. Israel ville aldri blitt opprettet idag, nå
> når verdens fattige har løsrevet seg fra imperialismen og dannet

Igen et åbenlyst anti-semitisk udsagn: " Israel ville aldri blitt opprettet
idag" her så søgt legitimeret ved at koble dette samme med de fattige og
kampen mod dem jødiske verdensimperialisme.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Geir Hongrø

Dato : 16-08-05 01:24

> [...]
> opprettet idag" her så søgt legitimeret ved at koble dette samme med de
> fattige og kampen mod dem jødiske verdensimperialisme.

Dette handler om kampen mot Vesten, ikke om kampen mot Israel. Det er Vesten
generelt som er problemet og det er Vesten generelt som trenger å legges i
grus. Først når et mer ydmykt og sosialistisk Vesten kan reise seg i ruinene
av kapitalismen får man en rettferdig verden.

Geir Hongrø

Fra : Alucard

Dato : 16-08-05 08:19

On Tue, 16 Aug 2005 02:24:02 +0200, "Geir Hongrø"
> [...]

>grus. Først når et mer ydmykt og sosialistisk Vesten kan reise seg i ruinene
>av kapitalismen får man en rettferdig verden.

Uha da da.... Du har godt nok sovet længe....

Det har været forsøgt, men det virkede ikke....(Heldigvis)...

Findes der en terrorlov i Norge...?

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 16-08-05 11:56

"Alucard" <alucard44@otmail.com> skrev i en meddelelse

> Uha da da.... Du har godt nok sovet længe....

Nej han er bare blevet hjernevasket hjemmefra forældre der hænger fast i 68
ideologi og det er igennem denne han ser verden.
Desværre er han blevet hjernevasket så meget at han ikke er i stand til at
tænke selvstændigt, hvilket så giver udslag i ovenstående udmeldinger som
den ovenstående som er direkete racistisk - udover dette kommer der så også
jævnlige udfald mod Israel der er på grænsen til anti-semitisme (hvis de da
ikke der det).

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Isachsen

Dato : 16-08-05 12:11

Geir Hongrø wrote:

> Først når et mer ydmykt og sosialistisk
> Vesten kan reise seg i ruinene av kapitalismen får man en rettferdig
> verden.
>

> Geir Hongrø

En ydmyk sosialisme? Some vision!

Isachsen

Fra : Geir Hongrø

Dato : 17-08-05 10:05

"Isachsen" <origiremove@c2i.netinvalid> skrev i melding

> En ydmyk sosialisme? Some vision!

Det å innse at ingen har rett til å ha mer enn andre er ydmykt.

Fra : Isachsen

Dato : 17-08-05 13:15

Geir Hongrø wrote:
> "Isachsen" <origiremove@c2i.netinvalid> skrev i melding

> Det å innse at ingen har rett til å ha mer enn andre er ydmykt.

Slik jeg har lært sosialistene å kjenne, er det mer et fordekt uttrykk for å
si, at jeg vil ha det du har.

Isachsen

Fra : Isachsen

Dato : 14-08-05 10:06

Geir Hongrø wrote:
> [...]
> hele Israel, så burde heller Israel vært en del av det tidligere
> Tyskland. Jødene hører naturlig hjemme i Europa.

Rent bortsett fra at jødene ikke vil ha noe annet land enn Israel, er det
fristende å spørre hvor så tyskerne efter hvert skal gjøre av seg. De er bli
fratatt landområder, som til sammen er større enn det tidligere DDR.

Isachsen

Fra : Geir Hongrø

Dato : 14-08-05 17:41

> Rent bortsett fra at jødene ikke vil ha noe annet land enn Israel, er det
> fristende å spørre hvor så tyskerne efter hvert skal gjøre av seg.

Det ville vært tyskernes problem. Jeg snakker nå om at Israel burde vært i
Tyskland på 40-tallet. Idag er det mer naturlig å straffe noen av de mest
rasistiske folkeslagene i Europa ved å tvangsfrata dem områder som gis til
Israel. F.eks. Nederland, Italia eller Danmark.

Geir Hongrø

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 14-08-05 17:49

> [...]
> rasistiske folkeslagene i Europa ved å tvangsfrata dem områder som gis til
> Israel. F.eks. Nederland, Italia eller Danmark.

Nu rabler det "er det mer naturlig å straffe noen av de mest

Fra : GB

Dato : 14-08-05 19:27

> Nu rabler det ...(snippelip)...

Det har det gjort i mange år...

Fra : Lars Larsen

Dato : 18-08-05 07:08

Geir Hongrø wrote:
> [...]

> rasistiske folkeslagene i Europa ved å tvangsfrata dem områder som gis til
> Israel. F.eks. Nederland, Italia eller Danmark.

International Convention on the Elimination of All Forms of Racial
Discrimination:

"In this Convention, the term "racial discrimination" shall mean any
distinction, exclusion, restriction or preference based on race, colour,
descent, or national or ethnic origin which has the purpose or effect of
nullifying or impairing the recognition, enjoyment or exercise, on an
equal footing, of human rights and fundamental freedoms in the
political, economic, social, cultural or any other field of public life."

Ord til ettertanke for en "antirasist"?

Fra : Isachsen

Dato : 18-08-05 17:22

Lars Larsen wrote:

..

> [...]
> exercise, on an equal footing, of human rights and fundamental
> freedoms in the political, economic, social, cultural or any other

Det lyder vakkert, men man burde nok ha lagt inn en parentes om at det også
skulle gjelde egen innfødt befolkning i ethvert land som rammes av
masseinnvandring, likestilling, humanisering, globalisering etc., etc. Da
ville det ha vært (antar vi) bortimot fullkomment.

Isachsen

Fra : Isachsen

Dato : 13-08-05 17:57

> [...]
> - måske Iran
> osv. osv.
>
> - kan vi optage et islamisk land (Tyrkiet) kan/skal vi selvfølgelig

Dermed vil man ha gjenskapt Romerriket i utvidet form med nord- og
østeuropa.

Isachsen

Fra : Geir Hongrø

Dato : 13-08-05 22:29

> Dermed vil man ha gjenskapt Romerriket i utvidet form med nord- og
> østeuropa.

Nå som demokrati.

Geir Hongrø

Fra : Martin

Dato : 15-08-05 08:27

Geir Hongrø skrev:

> [...]
> rasistiske folkeslagene i Europa ved å tvangsfrata dem områder som gis til
> Israel. F.eks. Nederland, Italia eller Danmark.

Du er rablende sindssyg. Hvad kalder lægerne oppe på retspsyatrisk
din tilstand?